Ferrari 812 GTS – najmoćniji kabriolet sveta

Uprkos činjenici da je osnivač legendarne italijanske kompanije i otac modernih superautomobila, Enco Ferari, preminuo pre više od tri decenije, njegova velika ljubav prema V12 motorima nastavlja da živi...

Dokaz ove neraskidive veze predstavlja debi najnovijeg Ferrari 812 GTS modela na stazi Fiorano Modenese u Italiji. Novi kabriolet neminovno osvežava staru vezu, posebno ukoliko imamo u vidu da predstavlja prvi proizvodni Spider dvanaestocilindraš sa motorom na prednjoj strani nakon pola veka. Dodatno, novi model kompanije Ferrari dolazi kao najmoćniji kabriolet na svetu trenutno.

Njegov prethodnik, 1969 365 GTS4, postao je poznat kao “Daytona Spider”, u čast uspeha italijanskog brenda tokom trke 24 Hours of Daytona, održane 1967. godine. Međutim, dok je senzacija šezdesetih godina imala Colombo V-12 agregat sa 4,4 litre zapremine i 352 ks, novi četvorotočkaš otvorenog krova i cene od gotovo 335.744 evra, svoje performanse duguje direktno Ferrari 812 Superfast modelu.

Ispod haube novog kabria, nalazi se V12 zver zapremine 6.5 litara sa unutrašnjim sagorevanjem, zadužena za stvaranje 789 ks i 719Nm obrtnog momenta. Srce automobila povezano je sa sedmostepenim automatikom duplog kvačila, zaduženim za lansiranje modernog GTS-a pd nule do sto za manje od tri, dostizanje 200 km/h u okviru od 8,3 sekunde i maksimalnog ubrzanja od 340 km/h, što su ujedno i specifikacije koje deli sa svojim blizancem.

Primarni faktor gotovo nikakvog zaostatka u poređenju sa kupe Superfast varijantom, predstavlja nekoliko aerodinamičkih atributa poslednje generacije, vešto uklopljenih u dizajn karoserije novog kabrioleta. Najveći izazov za glavnog dizajnera kompanije Ferrari, Flavija Manzonija i njegov tim predstavljalo je uklapanje funkcionalnosti i forme, koje će na kraju predstaviti najinovativnije dodatke novom automobilu.

Sklopivi krov, koji može biti otvoren i zatvoren u svega 14 sekundi, pri brzinama automobila do 45km/h, ne stvara bilo kakve kompromise po pitanju prostranosti putničke kabine ili strukturne čvrstine karoserije. Kako bi ovo postigli, dizajneri su nužno redizajnirali zadnji deo vozila, kako bi obezbedili idealan prtljažni prostor i dovoljno mesta za krov u sklopljenom stanju.

Radi održavanja, ne samo „fastback“ sveukupne estetike automobila, već i njegove aerodinamike takođe, nova linija kabrioleta podržava različita poboljšanja, uključujući trostruko krilo, kao zadnji deo difuzora, radi poboljšanja sile potiska i otvore za vazduh namenjene smanjenju otpora vazduha na zadnjoj strani automobila. Pitanje aerodinamike takođe predstavlja fokus kada je krovna konstrukcija spuštena, tako da novi modeli poseduju inovativne vazdušne kanale i otvore iza sedišta, zadužene za usmeravanje nagomilanog pritiska u enterijerima. Zadnje elektronski podesivo staklo može služiti kao barijera vetru ili dodatno spušteno kako bi obezbedilo još više spoljnog sveta u putničkoj kabini, kada je krov podignut.

Kada je reč o upravljanju, GTS kabriolet zadržava dinamiku vožnje svog rođaka tvrdog krova, modela Superfast. Među standardnim karakteristikama nalaze se servo i sistemi nalik Ferrari Peak Performance tehnologiji koja putem upravljača upozorava vozača na gubitak trenja, obrtnog momenta i dostizanje ograničenja vozila. Virtual Short Wheelbase 2.0 sistem ugrađen je radi poboljšane agilnosti automobila, dok poslednja reinterpretacija Side Slip Control sistema služi za ublažavanje zanošenja i stabilizaciju automobila tokom žustrije vožnje i ulaženja u krivine.

„Ovo je nova interpretacija Spider modela“, kaže Manzoni. „To je kupe i Spider istovremeno“. Drugim rečima, to je model koji će zavesti sve koji se sa njim susretnu.

Luxury Experience