Da li je ovo najbrži automobil na planeti?

Tokom nekoliko prethodnih godina, čitava afera oko predstavljanja najbržeg proizvodnog automobila na svetu postala je bespotrebno kontroverzna...

Ime modela SSC Tuatara, kratkoročno je stajalo iza rekordne vožnje po pitanju američkih proizvođača automobila, tako da je automatski zapalo za oko široj javnosti i primoralo brend da pokuša još jednom svoju trku do trona.

Sa druge strane, čuveni pokušaj francuske Bugatti Chiron Super Sport serije i njena maksimalna brzina od 489,2 km/h nije zvanično prihvaćena, iz razloga što trka nije urađena u oba pravca kako zvanična pravila nalažu. Sve to znači da je Koenigsegg Agera RS tehnički i dalje najbrži proizvodni autmobil na planeti.

Pre tri godine, jedan veoma zanimljiv američki brend, neverovatnim prototipom najavio je svoju viziju najbržeg na planeti, koja će se zvati Hennessey Venom F5. Svima je već poznato da prototip zaslužan za veliko interesovanje svih ljubitelja autoindustrije, akumulirano tokom svih ovih godina od njegovog najavljivanja, svoj izgled i performanse duguje poznatom Hennessey Venom GT modelu.

Američki hiperautomobil napajan je V8 motorom, zapremine 6,6 litara i duplim turbo punjenjem, zaduženim za stvaranje neverovatnih 1817 ks i 1617,4 Nm obrtnog momenta, što ga zvanično čini najmoćnijim ikada ugrađenim u proizvodni model.

Sva ova snaga i obrni momenat prenose se na zadnje točkove putem sedmostepenog CIMA automatskog menjača sa jednim kvačilom. Cifre performansi dostavljene direktno od strane kompanije Hennessey jednostavno nisu pojmljive. Kako bismo ih se podsetili, važno je napomenuti da Venom F5 može dostići stotku iz mesta za 2,6 sekundi i razviti neverovatnih 399,1 do 15,5 sekundi.

Međutim, najinteresantnija jeste cifra za koju se tvrdi da je maksimalna brzina ovog predivnog hiperautomobila. Hennessey je izjavio da Venom F5 može dostići maksimalnih 500,5 km/h, što je zavidno više od 489 km/h, koliko razvija Bugatti Chiron.

Američki brend tvrdi da je sedma brzina sasvim dovoljno visoka kako bi njegov hiperautomobil teoretski stigao do željenog maksimalnog ubrzanja. Po pitanju dizajnerskih promena na proizvodnoj varijanti, u poređenju sa prototipom kreiranim 2017. godine, automobil je prilično aerodinamičniji.

Na karoseriji ne postoje aktivni aerodinamični elementi, ali kako tvrde iz kompanije, u ponudi će se naći i trkački paket koji uključuje odvojene zadnje stabilizatore i dodatnu opremu. Hennessey će kreirati svega 24 jedinice svog proizvodnog modela Venom F5, sa početnom cenom od 2,1 milion dolara.