CRVENI F1 PRODAT ZA 10 MILIONA

McLaren F1 nastavlja da iznenađuje čak i 16 godina nakon što je poslednji primerak napustio proizvodne pogone...

Izgleda da je F1 model skuplji iz dana u dan, a jedan crvene boje je nedavno prodat za 10,5 miliona dolara.

Samo 106 primeraka je napravljeno u Wokingu između 1992. i 1998, a samo 64 od njih su bili "roadcar" primerci. Nije iznenađujuće da se F1 retko prodaje. Ipak, poslednji je promenio vlasnika, a iza svega stoji interesantna priča. Šasija broj 28 je napravljena u McLarenu za Michaela Andrettija u zamenu za to što mu je ugovor koji je imao sa F1 timom McLaren prekinut pre roka. 

Automobil je samo jedan od dva primerka koji su u crvenoj boji i ima Andrettijev potpis na sebi. Ipak, Andretti ga je prodao samo godinu dana kasnije japanskom kolekcionaru, pošto automobil nije bio legalan za vožnju u Americi. McLaren se vratio 2002. u Ameriku i promenio nekoliko vlasnika, dok nije prodat kolekcionaru u Britaniji i vratio se u "rodnu" zemlju. 

Kupovina automobila nije bila nimalo lak zadatak. Trebalo mu je 6 meseci da dođe do automobila, a sa cenom od 10,5 miliona dolara to ga čini najskupljim McLArenom F1 koji je ikada prodat, prešavši čak i prošlogodišnjeg rekordera koji je prodat za 8,47 miliona doalta. 

McLaren F1 pokreće 6.1 V12 motor sa 627ks, što mu omogućava da ubrza od 0 do 100km/h za 3,2 sekunde. Postavio je rekord za najbrži proizvodni automobil 1998. godine sa 391km/h. 

O BRENDU

McLarenovi automobili imaju samo jednu svrhu:  inkorporiranje onoliko tehnologije  Formule 1 u drumske automobile koliko je  moguće. Osnovana  1989. godine, kompanija nije bila veoma produktivna, ali je nekoliko modela koji su lansirani ušlo u automobilsku istoriju.

Njihov prvi automobil bio je  McLaren F1. To je bio kupe trosed koji je imao V12, 6064 cc motor izrađen od strane BMW-a. Samo izmedju 1992. i 1997. godine napravljeno je  100 modela.

McLaren F1 je dugo nosio titulu najbržeg automobila, sa maksimalnom brzinom od 241,35 milja po satu (391 km/h). Titulu su preuzeli Bugatti Veyron i SSC Ultimate Aero TT, ali za razliku od McLaren F1 ova dva automobila imaju turbo pogon.

Na osnovu F1 napravljeno je još nekoliko modela - GT, GTR sa varijantama  64 F1, 5 LM, 3 GT, 9 GTR95, 9 GTR96 i 10 GTR97. Svo stečeno iskustvo iskorišćeno je u proizvodnji Formule 1 1998. godine - West McLaren Mercedes MP4/98T. To je omogućavalo drugoj osobi da sedi iza vozača i iskusi vožnju formulom.

Ovaj model je imao sve sigurnosne karakteristike koje zahteva FIA. Napravljen od ugljeničnih vlakana, MP4/98T je pokretao 3,0 litarski V10 Mercedes-Benz motor.

McLaren je 1999. godine odlučio da proizvede još egzotičnije vozilo zajedno sa  Daimler Chrysler-om, glavnim saradnikom McLaren Groupe kao i kompanijom koja je McLarenov F1 tim snadbevala sa motorima. Model je nazvan Mercedes-Benz SLR McLaren i postao je novo supervozilo.

Sa 5.5 litarskim V8 motorom sa 626 konjske snage, SLR je ubrzavao od 0 do 60 za 3.8 sekundi i do 100 milja po satu za 6.3 sekunde.

Prvi SLR je sišao sa montažne linije 2005. godine, a 2006. godine je izašla edicija SLR 722 sa snažnijim motorom.  U aprilu 2007. godine, McLaren je najavio da će biti obustavljena proizvodnja SLR u zamenu za coupe verziju, a 2009. godine za kabriolet verziju.

Ali ne treba se uzrujavati mnogo ako mislite da je SLR  zastareo. McLaren trenutno razvija novi automobil, Codename P11, koji će biti zamena za F1, uz glasine da će postizati brzinu od 390 km / h.

Više o automobilima...

Luxury Experience