Bugatti još jednom osvaja svet hiperautomobila

Kao omaž EB110 modelu ovog brenda iz devedesetih, novitet će biti ograničen na samo deset primeraka…

I dok se konkurencija u hijerarhiji hiperautomobila pooštrava iz dana u dan, sa sve više igrača na polju kada se radi o snazi, performansama i ceni, jedan brend konstantno predstavlja modele koji lestvicu uspeha podižu za stepen više. “Ako je udoban, onda to nije Bugatti”, izjavio je jednom Etore Bugati, osnivač istoimenog 110 godina starog francuskog brenda. “Svaki model je unikatan na svoj način. Unikatan i neuporediv. Ako se mogu porediti, onda se mogu porediti samo međusobno”, dodao je. Kako bi potvrdili svoju dominaciju tržišta, Bugatti brend je upravo predstavio Centodieci model.

Iako on deli stil sličan onom koji poseduju njegovi rođaci Chiron i Divo, kao i određene karakteristike inžinjeringa, najnoviji Bugatti model nas svojim DNK vodi u neku sasvim drugačiju eru, kojom je vladao Bugatti EB110. “Ponosni smo na svoju dugu Bugatti istoriju, a EB110 je veoma važan deo nje”, rekao je Stefan Vinkelman, CEO brenda u izjavi. “Zato ga proslavljamo reinterpretacijom, odnosno neverovatnim vozilom nazvanim Centodieci”.

EB110 razvijen je tokom mandata Romana Artiolija, koji je imao želju da Bugatti brendu vrati njegovu staru slavu, nakon četiri decenije neuspeha. Inicijalno dizajniran od strane Marčela Gandinija, model je revidiran pre proizvodnje od strane Đanpaola Benedinija i otkriven 1991.godine, kako bi se njime obeležio sto deseti rođendan Etorea Bugatija, kako je i dobio svoje ime. Samo 139 primeraka je konstruisano u pogonu koji se nalazi u Italiji, pre nego što je model ugašen zbog tržišta i problema vezanih za menadžment. Uprkos propasti kompanije, koja je dobila novi život uz pomoć Volkswagen grupe tri godine kasnije, EB110 je uzbunio ovu industriju, pa su njegova inovacija i uticaj bili u centru pažnje još jednom, sa modelom koji je sada predstavljen.

Za Centodieci, glavni dizajner Bugatti brenda, Ahim Anšajt i njegov tim su poboljšali njegov celokupni dizajnerski jezik sa aerodinamikom i funkcionalnim promenama, koje su neophodne za današnje vrhunske pogonske sklopove. U poređenju sa voluminoznim oblinama skorašnjih Bugatti modela, oštrija, ugaona estetika superautomobila devedesetih je i dalje prepoznatljiva u novom vozilu, ali su njegove linije i oblik daleko prefinjeniji.

Najprimetnija je minimizovana C linija novog modela, koja definiše njegovu formu i olakšava protok vazduha na Divo i Chiron modelima. Pored toga, prednja rešetka je takođe smanjena. Na zadnjem delu, osam osvetljenih sekcija menja dva ovalna poziciona svetla ranijih modela, dok četiri izduvne cevi razmeštene u paru sa svake strane menjaju originalne dve. Zadnje krilo Centodieci modela asocira na prethodnika ovog modela, ali može biti prilagođeno.

Novi model dobio je osmolitarski W16 motor smešten ispod staklenog poklopca, sa 1.600 konjskih snaga. Centodieci težak je dvadeset kilograma manje od Chirona, a brzinu od sto kilometara na čas iz mesta razvija za samo 2.4 sekunde i radi sa sto konja više od Chirona i Divo modela. Maksimalna brzina Chirona iznosi 420 kilometara na čas, dok Centodieci ide u korak sa Divom i razvija maksimalnih 380 kilometara na sat.

Novi model će biti proizvođen u francuskom pogonu brenda, a biće ograničen na samo deset jedinica, sa cenom koja će biti minimalno osam miliona evra bez poreza. Očekuje se da će prvi automobili iz ove serije do svojih vlasnika doći 2021.godine.

 

Luxury Experience