Brabus je obnovio legendarni Mercedes-Benz 300 SL Gullwing Endija Vorhola

Šta vam pada na pamet kada pomislite na Brabus?

Sigurni smo da ćete se odmah setiti Mercedes-Benz vozila sa previše konjskih snaga i prevelike doze ugljeničnih vlakana, zar ne? Pa, to je ono što smo uglavnom videli od nemačke kompanije tokom godina. Međutim, najnoviji projekat kompamije Brabus je dijametralno suprotan od onoga što biste obično očekivali od brenda.

Nemačka kompanija je izvršila pomnu restauraciju Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing”, redizajnirajući kultni sportski automobil. Ali, to nije sve! 300 SL koji je obnovio Brabus nije običan kolekcionarski automobil (iako nijedan 300 SL nije baš običan). Priča iza Mercedes-Benz 300 SL kome je vraćen nekadašnji sjaj podjednako je zanimljiva kao i mukotrpan proces restauracije.

Daleke 1986. Daimler-Benz je angažovao legendarnu pop-art ikonu Endija Vorhola za veoma zanimljiv projekat. Nemački automobilski gigant je želeo da Vorhol napravi seriju originalnih umetničkih dela pod nazivom „Cars“ kako bi ispričali priču o automobilu. Legendarni američki umetnik dobio je zadatak da naslika ukupno 80 slika na kojima će biti prikazan izbor od 20 vozila.

Međutim, Vorhol je preminuo 1987. godine, ostavljajući seriju nedovršenom. Ikona pop-arta mogla je da završi samo ukupno 36 slika i 13 crteža velikih razmera, uključujući i ovaj Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing“. Brabus je kupio 300 SL koji nosi broj šasije 198.040-5500629 i registarsku tablicu „EI – DR 1“, istu onu koju je Vorhol naslikao kao deo serije slika „Cars“.

Mercedes je napravio oko 1400 primeraka 300 SL kupea između 1954. i 1957. Onaj sa oznakom EI – DR 1 je napravljen 1955. godine i bio je u privatnom vlasništvu 39 godina, pre nego što ga je kupio Brabus.

Proces restauracije na vozilu je odmah započeo BRABUS 6-Star tim sa ciljem da „svaki šraf ove istorijske legende motosporta vrati u život“. Brabus je saopštio da je rad konačno završio njegov tim stručnjaka i da je deo istorije automobila i moderne umetnosti vraćen u isto stanje kao kada je prvi put sišao sa proizvodne trake pre skoro 70 godina.

Prema kompaniji Brabus, radovi su zahtevali 4500 sati fokusirajući se na autentičnost i besprekornu pažnju na detalje. Posao je obavljen tačno prema specifikaciji u kojoj je Daimler-Benz nekada isporučio sportski automobil kao novo vozilo.

Automobil proizvodi 215 konjskih snaga. Karoserija sportskog automobila je prefarbana u novi sloj originalne boje 300 SL: „srebrno siva 180 metalik”. Kabina je takođe redizajnirana od strane stručnjaka BRABUS Saddlery. Ponovo je tapacirana istim materijalima od kože i tkanine kao i original, dok su svi hromirani elementi vraćeni u život kako bi izgledali identično originalnom 300 SL.

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing Endija Vorhola koji je restaurirao Brabus trenutno je izložen pored serije automobila u atrijumu Mercedes-Benz muzeja.