AUDI R8 STIŽE U ŽENEVU

Izgleda da bi novi Audi R8 mogao da se predstavi u martu na sajmu u Ženevi i da će odmah stići i električna e-tron verzija...

Informacija je potekla od člana odbora Audija za tehnički razvoj, Ulricha Hackenberga, koji je rekao za CarAdvice da e-tron "dolazi sa naslednikom R8 modela, i da će prvi primerak biti prikazan u martu...".

Takođe je naveo da su morali da redizajniraju ceo projekat, pogotovu što je domet električnog motora bio samo 220km. Dodao je da vredno rade na ovome i da bi trebali da dostignu od 400 do 500km. Ovo sada zvuči neverovatno, ali će biti izazov za Teslinih 460km, a da ne pominjemo BMWov i8 koji postiže samo 37km.

Hackenberg je pomenuo i da manuelne transmisije za R8 neće biti uz rečenicu "da kada idete na obaranje brzinskih rekorda, treba vam duplo kvačilo". 

Što se nas tiče, ako se izuzme nedostatak manuelnog menjača, ovo su sve odlične vesti, pogotovu što Ženeva kreće uskoro. Novi R8 i ovakav skok u tehnologiji je odlično za Audi, ali i tržište električnih automobila. Tesla konačno dobija konkurenciju. 

Što se tiče dizajna novog R8 modela, dosta špijunskih fotografija se pojavilo u poslednje vreme, ali se očekuje da automobil bude evolucija u smislu dizajna.

O BRENDU

Audi automobili nesumnjivo spadaju u kategoriju automobila koji grade imidž moćnog motora ispod haube. Prevedeno sa latinskog ime kompanije znači „Slušaj“ i pored pukog naziva koji se odnosi na slušanje zvuka motora, ono obeležava rođenje kompanije Audi. Kompanija je nastala na temeljima stare fabrike „Horch“ osnovane davne 1899.godine.

Njen osnivač, August Horch oteran je  iz sopstvene kompanije 1909.godine usled sukoba oko brenda, samo 8 godina nakon što je prvi automobil napustio fabriku u Zwickau-u u Nemačkoj. Nakon otkaza, Horch je osnovao sopstvenu kompaniju pod istim imenom što je kasnije dovelo do problema koji je rešen na sastanku sa Franz Fikentscher-om, na kojem je smišljeno novo ime za kompaniju. Ime je smislio sin od Franz-a, koji je studirao latinski, i koje će kasnije postati sinonim za luksuz i kvalitet. Kako se naziv „Horch“ odnosio na „slušaj“ samo na starom nemačkom, mladić je samo preveo izraz na latinski i upotrebio ga.  Audi-ev početak na nemačkom tržištu praćen je pojavom 2,6 litarskog motora a nedogo zatim sa serijom moćnijih motora, kao što su 4,7 litarski i 5,7 litarski motor na gasni pogon.  Horch nije dočekao da vidi lansiranje prvog 6-cilindričnog modela iz fabrike, napusivši  kompaniju 1920.godine. Audi je 1928.godine ušao u vlasništvo Jorgen Rasmussen-a, vlasnika rivalske kompanije DKW.

Četiri godine kasnije desilo se spajanje kompanije Audi,DKW,Horch i Wanderer formiranjem Auto Union-a 1928.godine. Novi simbol je kreiran u vidu četiri međusobno povezana prstena kao znak jedinstva i identiteta novoformiranog auto-konglomerata. Tehnološka unapređenja postala su najviši prioritet, koja su prvi put došla do izražaja tokom Drugog svetskog rata.

Usled bombardovanja, napredak kompanije je usporen i na neko vreme zaustavljen. Nakon završetka rata Zwickau se našao u delu zemlje koji je podpadao pod sovjetsku okupacionu zonu , kasnije nazvanu Demokratska Republika Nemačka. Ne samo da je kompanija bila ugrožena, već se i Auto Union raspala i započela novu proizvodnju u Ingolstadt-u u Bavaria-i. Nova kompanija u Ingolstadt-u privukla je mnoge stare radnike i proizvodnja dvotaktnih motora je nastavljena na način sličan u Zwickau-oj kompaniji. Do 1958.godine Daimler-Benz posedovao je 87% vlasništva nad Auto Union-om, ali je ukupna investicija kasnije postala vlasništvno Volkswagen-a, kompanije koja je kupila postrojenja i brend 1964.godine.

Ubrzo nakon promene vlasništva, dvotaktni motor je zamenjen mnogo popularnijim četvorotaktnim motorom. Kao posledica promena, vodeći brend DKW Auto Union-a je propao, nakon čega je Volkswagen je odlučio da oživi ponovo Audi. Bivši model DKW-a je reorganizovan kao Audi-ev i poslužio je kao osnova za buduće modele kao što su 60, 75 i 80.

Nakon drugog pripajanja sa kompanijom NSU 1970.godine, Audi se pozicionirao pouzdan brend koji raste, koji će ubrzo preći nemačke granice i proširiti se na nova tržišta, uključujući tržište severne Amerike gde je naišao na određene teškoće u prihvatanju kod kupaca usled „nepredviđenog ubzanja“ koje je bilo uslovljeno bilzinom papučice za gas i kočnice.

Pristupajući redu uspešnih auto-proizvođača,Audi je takođe pobrao pohvale i na trkačkim stazama sa nekoliko svetskih rekorda. Audi trenutno uživa privilegovanu poziciju i veliko tržišno učešće, predviđanja su da će dostići proizvodnju od 1 miliona automobila do kraja godine.

Više o automobilima...

Luxury Experience