Aston Martin Vantage F1 Edition - trkačka zver za uličnu vožnju

Najnoviji Aston Martin Vantage nije trkački automobil, ali je nešto najsličnije tom konceptu…

Britanska marka upravo je predstavila novu, ulično legalnu varijantu svog voljenog sportaka, nazvanu F1 Edition. Ovo vozilo je kreirano kako bi proslavilo povratak slavnog brenda na trkačku stazu nakon čak 60 godina odsustva, a bazirano je na trkačkom Vantage modelu, koji će biti korišćen kao zvanično Formula 1 bezbednosno vozilo tokom 2021 sezone.

F1 nije identična replika Vantage kog ćete moći da vidite na trkama ove godine, ali je prilično blizu. Zapravo, gledajući sa aspekta eksterijera, teško da ćete moći da uočite bilo koje razlike. Ulično legalna verzija dostupna je u kupe ili roadster varijantama, a dolazi u istoj Racing Green uniformi kao Formula 1 trkački automobil i bezbednosno vozilo, dok je moguće kupiti ga u Jet Black ili Lunar White opcijama takođe. Koju god nijansu da odaberete, možete se odlučiti za sjajni ili mat finiš, koji će kao contrast dobiti opcione mat Dark Grey trkačke grafike. Drugi specijalni detalji uključuju rešetku hladnjaka, karbonske akcente, quad izduvne cevi i set 21-inčnih, dijamantski tjuniranih Satin Black točkova.

Enterijer F1 izdanja dobio je malo tjuniranja takođe – njemu svakako nedostaje rol bar bezbednosnog automobila, ali je dobio nove Obsidian Black Leather i Phantom Grey Alcantara taparicunge i akcente, koji mogu biti personalizovani Lime Green, Spicy Red, Wolf Grey ili Obsidian Black detaljima i kontrastnim šavovima. Takođe, na bočnoj strani praga možete videti Formula 1 logo, dok je ostatak automobila identičan Vantage modelu.

Konkretne razlike F1 i bezbednosnog automobila vide se na mehaničkom frontu. Tu se posebno izdvaja specijalno tjunirana verzija Vantage twin turbo četvorolitarskog AMG V8 motora, koji proizvodi 527 konjskih snaga – 24 više nego ranije. Pogon je i dalje uparen sa osmostepenim automatskim prenosom, koji je brži u odnosu na standardni model, a može lansirati ovaj model od nula do sto kilometara na čas za samo 3.5 sekundi (3.6 u roadster varijanti) i pružiti mu maksimalnu brzinu od 313 kilometara na čas (300 km/h u kupe varijanti). Šasija je takođe ojačana, dok je vešanje promenjeno kako bi ponudilo bolje upravljanje. F1 Edition možda nije pravi Formula 1 automobil kada se radi o njihovim standardima, ali verujemo da bi neke od učesnika mogao da pojede za doručak.

Vantage F1 Edition će se u prodajnim salonima naći od maja ove godine, što će biti negde na sredini sezone trka. Cena ulično legalne varijante krenuće od 162.000 dolara, što je za 20.000 dolara više u odnosu na standardni Vantage.