2014 ROLLS ROYCE GHOST

Novi Rolls- Royce izgleda oštrije, ima više tehnologije i veoma je poseban...

Otkad je predstavio ,,početni model" u drugoj polovini 2009. godine, Rolls- Royce je prodao tri Ghost modela za svaki Phantom. Kao rezultat toga, četiri godine je najprodavaniji model britanske kompanije i očekuje se da će biti prodato preko 4 000 jedinica u 2014. godini. Ovaj osveženi Ghost će pokazati da li su sva ta očekivanja opravdana.

Dizajnerski tim je odoleo iskušenju da nešto značajno menja na polju eksterijera, ali veća LED svetla i redizajnirani branici su dve stvari koje vam govore da se ovaj automobil razlikuje od svog prethodnika. Pored toga, potrebno je da imate oštro oko kako biste videli da je rešetka podižena za 30mm, međutim, postoje i novi nabori na haubi i simbol Rolls- Roysa (Spirit of Ecstazy) je pomeren malo napred.  

Unutrašnjost je opremljena sa novim prednjim i zadnjim sedištima, ali nikada nismo imali nikakve pritužbe u vezi starih. Čak i najviši čovek može da vozi ovaj automobil i istovremeno uživa u njegovom konforu, dok zadnja sedšita više nisu mnogo odvojena. Inače, teško je pronaći razliku između starih i novih sedišta. Međutim, kvalitet kože i izrade nije mogao ostati nezapažen. Naime, on prevazilali Mercedesovu S- klasu, a Bentley Flying Spur ostavlja u senci. 

Kada je u pitanju napredna tehnologija, ta LED svetla nisu tu samo za pokazivanje. Oni se pomeraju u smeru okretanja volana i uočavaju automobile koji dolaze u susret i smanjuju nivo osvetljenosti kako ne bi došlo do zaslepljivanja. Isti osam stepeni automatski menjač kao kod Wraitha, koji preuzima informacije od navigacije i koristi ih kako bi pripremio svoje brzine, je gladak i skoro da ne možete da primetite da se brzine menjaju.

Vožnja u Ghostu je izvaredna kao i uvek. V12 motor nikada ne zvuči uzbudljivo, ali ubrzo shvatite da iako je kompaktniji od Phantoma, ovaj automobil je i dalje veoma težak. Za razliku od drugih automobila, 2014 Rolls- Royse nema dugme (,,Sport button") koje bi podesilo amortizaciju, pa možete samo da vozite u stilu biznismena. 

Suptilniji stajling i naprednija tehnologija su učinili da 2014 Rolls- Royse Ghost bude kompletan paket. Ipak, i sa velikom tehnologijom koja se nalazi unutra, Ghost nije izgubio dobri stari ukus. Nova S- klasa je možda prostranija i mnogo jeftinija, ali kada je u pitanju izlged i osećaj nije ni blizu Ghost modela.

O BRENDU

Šta je više luksuznije i imućnije od Rolls Royce-a? Zapravo ništa, osim možda pozlaćenog Porsche-a, ali imajući u vidu da još uvek ne postoji njegova masovna proizvodnja, ljudi se drže Rolls Royce-a. Kompanija je osnovana u Britaniji 1906. godine partnerstvom Charles Stewart Rolls-a i Frederick Henry Royce-a.

Od samog starta želeli su da naprave “najbolji automobil na svetu” kako je Silver Ghost nazvan.  Posebna pažnja na detaljima i nadprosečne performanse uslovile su uspeh Silver Ghost-a, proizvedenog 1906. godine. Kao i većina drugih automobilskih proizvođača, tokom Prvog svetskog rata, Rolls Royce se okrenuo ratnoj industriji, ali za razliku od drugih nije se bavio proizvodnjom vozila, već  avionskih motora poput Eagle-a, koji su koristili saveznički piloti.

Nakon rata, kompanija je nastavila istraživanja vezana za motore, i predstavila je “R”motor, koji je korišćen u avionima i automobilima pri postavljanju mnogih svetskih rekorda. Nakon rata izbačena su dva nova modela Phantom I i Phantom. Usled povećane tražnje, Rolls Royce je morao da otvori dodatnu fabriku u Americi, u Massachusetts-u.

Još jedan uspešan poslovni potez je bila kupovina kopmanije Bentley-i 1931. godine, što će se ispostaviti korisno za obe strane. Dugi niz godina Rolls Royce i Bentley-i su bili mehanički identični.

“R” motor je na kraju razvijen u hvaljeni Merlin motor. Tokom Drugog svetskog rata Merlin motori su se zapravo dokazali, jer su svi avioni Hurricane, Lancaster  i Spitfire, koji su učestvovali u bitci za Britaniju koristili upravo ove motore.

Proizvodnja automobila nastavljena je nakon sukoba, i prodaja se tokom vremena blago povećavala. Pored postrojenja u Derby-u, otvorene su fabrike u Crewe-u i Chesire-u. Poznati model iz tog perioda Silver Wraith bio je poslednji čija je karoserija proizvedena izvan fabrike. Posle njega, svi automobili Rolls Royce-a su kompletno proizvedeni unutar fabrike.

40-te i 50-te godine su bile veoma prosperitetne za kompaniju, i to je jedan od glavnih razloga zašto se odlučilo na proširenje poslovanja, kupovinom Bristol Siddeley-a, velikog proizvođača avio motora 1966. godine. Najskuplji ikad model, Phantom IV, predstavljen je 1950. godine. Samo je 18 komada proizvedeno i svi su isporučeni kraljevskim porodicama i šefovima Vlada.  Silver Cloud I i II su takođe iz ovog perioda, a 60-tih su lansirana dva poboljšana modela Phantom III i Phantom IV.

Početak 70-tih doneo je kompaniji finansijski pad, uslovljen delom zbog propalog ugovora za novi mlazni avion RB211. Vlada je morala da pruži pomoć, i 1971. godine je nacionalizovala kompaniju, ali time nije rešila problem. Tokom 1973. godine automobilski i avionski sektori su razdvojeni od strane Vlade i kasnije prodati, u nastojanju da se održi poslovanje avionske industrije.

Više o automobilima...

Luxury Experience