2014 MASERATI GHIBLI

Maserati je odradio odličan posao po pitanju svog novog automobila... 

Ispod haube, 2014 Maserati Ghibli ima 3.0l motor sa duplim turbo punjačem koji je proizveden od strane VM Motori, kompanije koja se bavi dizel motorima sa visokim performansama. Takođe, ovaj dizel motor je prvi u istoriji Maserati brenda. Potrebno je istaći da V6 motor proizvodi 275 ks i 600 Nm obrtnog momenta. Pored toga, ova snaga omogućava ovom automobilu da ubrza od 0 do 100 km/h za 6.3 sekunde, dok njegova potrošnja iznosi 5.9 litara na 100 km/h. 

Maserati je uveo Start-Stop tehnologiju, što je novo za ovaj brend. Zahvaljujući njoj, emisije štetnih gasova se mogu smanjiti i do šest procenata, ali to isključivo zavisi od rute i gustine saobraćaja. Sistem se isključi čim automobil stane, a uključi se čim se pritisne pedala gasa.

2014 Maserati Ghibli dolazi opremljen sa ZF AT8 - HP70 osam stepeni automatskim menjačem koji se već dokazao u novom Quattroporte modelu. Dizajniran je da podrži pogon na zadnje i sva četiri točka, davajući vozaču sportski osećaj kada vozi brzo. Kao i što smo navikli od Maseratija, menjač može da se podesi u pet različitih modova: Auto Normal, Auto Sport, Manual Normal, Manuel Sport i ICE mod.

Dizel motor u Maseratiju, još uvek ne možemo da se naviknemo. Zato Italijani žele da budu sigurni da će njihov automobil biti uzbudljiv za vožnju i da će ispuniti očekivanja kupaca. Ovaj automobil je težak 1.8 tona, što znači da nije preterano težak, ali ni lagan.  

Kada sednete unutra, odmah prepoznajete Maseratijev enterijer. Postoji mnogo sličnosti i razlika sa enterijerom Quattroporte modela. Pre svega, tu je redizajnirana kontrolna tabla koja ima za cilj da kupcima ostvari želju po pitanju sportskog osećaja, a da pritom ne izgubi svoju luksuznu notu. Kao i svaki Maserati u ovom rangu, enterijer ovog automobila je lak za korišćenje. 

2014 Maserati Ghibli je potpuno drugi automobil, međutim, neko ko ne poznaje automobile će teško uočiti razliku između njega i Quattroporte modela. Tek kada pogleda izbliza, videće da se radi o izuzetnom automobilu.

Ima li ovaj automobil svoje rivale? Smatramo da je Ghibli model stvorio ogromnu konkurenciju u ovom segmentu. Sa 3.0l V6 motorom može lako da pobedi Audija A6 koji košta manje, ali njegova cena ie slična kada se uključe neki dodaci. Ista priča je i sa BMW-om 530d i Mercedes- Benzom 350 Blue Tec. Naravno, istorija i kvalitet nemačkih automobila će ih sačuvati od konkurencije.   

Kada uzmete, a verujemo da ćete ih uzeti, dodatke za ovaj automobil, dobijate sjajnu limuzinu za svakodnevnu upotrebu. Možda je mana ovom automobilu nedostatak snage, jer verujemo da bi dodatnih 75 ks snaga itekako napravile razliku. Možda je to dobra ideja ideja za Ghibli S dizel model?

O BRENDU

Kao i većina italijanskih proizvođača automobila, Maserati je takođe nastao kao porodični biznis, rođen iz čiste strasti za automobilima i vožnjom. Osnovali su ga braća Maserati - Alfieri, Bindo, Carlo, Eltore, Ernesto i Mario.

Godine  1914., Maserati je osnovan u Bolonji, Italija, i ubrzo nakon toga je počeo sa izgradnjom različitih trkačkih automobila. Maserati automobili brzo postaju moćniji, unapređenjem svojih motora od 4 do 6 cilindara, onda 8 i na kraju 16 (dva 8 cilindrična motora montiran paralelno).

Logo trozubca kreirao je Mario, koji je važio za umetnika  u porodici.

Godine 1937., braća Maserati su prodali svoje akcije  porodici Adolfo Orsi, ali su zadržali svoja radna mesta u kompaniji.  Jedna od važnijih promena koje su se desile pod menadžmentom Orsija je  izmeštanje kompanije u Modenu, Italija, gde se i danas nalazi.

Maserati automobili su pokazivali svoj uspeh na trkačkoj stazi, držeći se protiv imena poput Mercedesa, što je kulminiralo pobedom  1939. godine u Indianapolisu 500 i ponovo sledeće godine. Njihovi napori su prekinute ratom, tokom kojih je najznačajniji poduhvat bio plan da se izgradi V16 gradski automobil za Benita Musolinija, brži nego što bi Porsche mogao da napravi za Hitlera.

Posle rata, proizvodnja je nastaviljena sa A6 serijom koja je bila takođe namenjena  za trkačke staze. Sledeći korak bio je da okupi ekipu koja će izraditi automobile za rivale Ferrari-a i Alfa Romeo-a. Bio je to tim koji će na kraju doći do jednog od najuspešnijih automobila -Maserati A6GCM.

Kada se Maserati okrenuo proizvodnji gradskih automobila, prvi model iz ove nove serije bio je Maserati 3500 kupe koji je bio izrađen od  aluminijuma i koristio je istu šasiju kao i Maserati 5000. Tokom 60-ih, izašlo je nekoliko novih modela: Vignale (1962.), Mistral Coupe (1963.), Spider (1964.) i Ghibli coupe(1967.).

Godine 1968., kompanija se udružuje sa Citroen-om koji je uzeo od Maserati-a motor tehnologiju za proizvodnju motora, a  Maserati je od njih preuzeo hidrauliku. U modele iz 70-ih spadaju Bora (1971), Merak i Khamsin.

Godine 1993. Fiat preuzima Maserati i vraća mu slavu koju je nekad posedovao.  Pokrenuli su proizvodnju GT 3200 (1999. godine), sa dvoja vrata,kupe, koji pokreće 3,2 L turbo motor sa duplim punjenjem. Prenos je dizajniran i proizveden od strane Ferrari-a koji je kupio 50% kompanije (uprkos činjenici da je i Ferrari pod kontrolom Fijata). Ferrari je odlučio da promeni Maserati u luksuzni brend.

Fiat otkupio Maseratiod Ferarija 2005. godine, nakon čega je proizvođač iz Modene napravio velike investicije u potpuno novi pogon koji je jedan od tehnološki najnaprednijih u svetu zahvaljujući svojim high-tech uređajima. Pod Fiatom, Maserati je proglasio svoj prvi profitabilan kvartal nakon 17 godina u 2007.

Više o automobilima...

NAJČITANIJI TEKSTOVI IZ KATEGORIJE U pokretu