2014 BMW X5

Ukoliko izuzmemo male promene koje su urađene napred, ovaj automobil izgleda kao i njegov prethodnik...

Pre nego što je predstavljen BMW X5 1999. godine, svaki terenac je vukao brodove, išao kroz nepristupačne terene i savladavao najsurovije prepreke. Međutim, vožnja na putu je bila neudobna, pa su vozači velikih terenaca morali to da istrpe ukoliko su želeli da sede visoko i izgledaju dobro i nepobedivo. BMW je video da postoji tržište za automobile koji kombinuju sportske performanse i sposobnosti za vožnju van puta, i odlučio da proizvede automobil koji će biti dobar na putu i van njega. Ipak, izgleda da se bazirao više na put, a manje na surove terene.

Nije BMW jedini koji je stavio prestiž ispred off road vožnje, jer su tu Porshe Cayene, Range Rover Sport i Audi Q7. Zahvaljujući svom velikom uspehu, novi izgled BMW-a X5 ,,oplemenjuje i pojačava prisutnost elegancije", kako kaže Olivier Heilmer, umesto da ponudi nešto novo i drugačije. Šasija je prerađena, olakšana i za pet procenata čvršća, što ne utiče na težinu automobila koji je dobro opremljen. Neke verzije teže isto, dok su neke i do 90 kilograma lakše. Najteža misija je bila popraviti kvalitet vožnje i prefinjenost odlazećeg modela, koji je bio toliko kritikovan od strane mnogih. Buka je smanjena zahvaljujući novom staklu i kušištu točka, a udobnost je povećana zahvaljujući sedištima koji su isti kao i u sedmoj seriji.

Dosta je rađeno i na amortizaciji, pa je sada prelazak preko malih neravnina na putu i ne oseća. Najmoćniji model je XDrive50i koji kombinuje 4.4l V8 motor sa osam stepeni pedal menjačem i pogonom na sva četiri točka. Ovaj automobil ima 450 ks i 649 Nm, što je dovoljno da dostigne ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5 sekundi. Takođe, smanjena je potrošnja, ali nemačka kompanija nije još uvek objavila zvanične podatke. Motoru i menjaču je potrebno nekoliko trenutaka da shvate da ste pritisnuli pedalu gasa, a to se dešava i kada vozite malim brzinama. Što se tiče vožnje, ne osećaju se male neravnine kao što smo rekli, ali kada prebacite u sportski mod onda je vožnja malo neudobnija, što znači da ćete veliki dio svog vremena provesti u modu za komfor.

Unutra, kabina novog BMW X5 je veća u odnosu na prethodne modele. Ako zanemarimo infojetement sistem, kontrolna tabla je ostala nepromenjena. Zadnja sedišta su još jedna prednost nove generacije X5, dok isto ima i više prostora za odlaganje vaših stvari. Naravno, 2014 BMW X4 je daleko od pravog terenca, uprkos trećem redu sedišta. Međutim, ovo je, možda, i najkorisniji X5 model ikada. Duboko u duši, ovaj X5 je isti kao i onaj iz 1999. godine, jer BMW nije mnogo menjao stvari kada je u pitanju ovaj sportski terenac. 

O BRENDU

Iako su njihovi motori  najbliži savršenstvu, skraćenica BMW ne predstavlja „Best Motors in the World“, ono zapravo znači „Bayerische Motoren Werke“. Tajna njihovog uspeha leži u konstantnoj težnji ka kvalitetu i izvrsnosti. Svoju proizvodnju, za razliku od drugih proizvođača, u početku je usmerio pre svega ka proizvodnji motora. Kompaniju je osnovao, sada već davne 1913. godine, Karl Friedrich Rapp.

Kompanija „Rapp-Motorenwerke“, koja će kasnije promeniti naziv u BMW, fokusirala se pre svega na avio motore, zbog ogromne tražnje tokom Prvog svetskog rata. Uprskos uspehu, Rapp nije uspeo da proda svoj udeo u kompaniji, usled neželjenih vibracija koje su motori proizvodili.

Usled finansijskih poteškoća, Karl Rapp je podneo ostavku 1916. godine. Austrijska kompanija formirana od strane Franc-Josefa Poppa i Camillio Castiglionia ponovo je lansirala BMW, ubedivši njenog tadašnjeg vlasnika Gustava Ottoa na spajanje. Tako je formiran „Bayerische Flugeug-Werke“ tj. BFW.

Nedugo zatim promeniće svoje ime u BMW, koji će postati sinonim za kvalitetan automobil. Do danas kompanija nije menjala svoj logo, koji predstavlja beli propeler sa plavom pozadinom.  Nakon završetka svetskog rata kompanija se preorijentisala  na proizvodnju vazdušnih kočnica za železnička vozila.

Tražeći nove mogućnosti, kompanija se zatim usmerila na razvoj motora za motocikle, izbacivši dva modela - „Victoria“ i „Flink“. Godinu dana kasnije, njihovi motori postavili su novi svetski rekord u brzini, išavši 216.75 km/h. Lansirajući novi model automobila „3/20 PS“ kompanija je još jedanput ostvarila zapažen uspeh.  Prvi nezavisni model kompanije bio je „782 cc“ sa 4 cilindra, nakon kojeg je došao model „303 saloon“ sa 6 cilindara. Kako je vreme odmicalo, kompanija je rasla, i neposredno pre Drugog svetskog rata kupila je par fabrika u blizini Berlina.

Tokom 60-ih BMW je uveo mnoge inovacije kao što su serije 1500 i 1600, kao i niz novih sedana - 2500, 2800, American Bavaria i 2,5 CS i CS 2800 coupe. Međutim, BMW se nije tu zaustavio. Kompanija nastavlja svoj razvoj i predstavlja 2002 Turbo model  1973. godine. Turbo 2002 je jedan od prvih turbo modela koji su ušli u masovnu proizvodnju. Proizvodne serije koje će ubrzo izaći - 6 i 7 kao i rekonstruisani  BMW M1 model,  postali su sinonim uspeha na svetskom nivou.

BMW počinje da se takmiči i u F1 šampionatu i 1983. osvajaju svoju prvu titulu u nizu, sa brazilskim vozačem Nelsonom Pikeom koji postaje kralj F1 Svetskog šampionata. Istovremeno, serija 5 je ušla u novu fazu unapređenja i dobila je 518i motor i moćni M535i. 'M' postavlja novi standard u moći i izdržljivosti. Modeli  M5 i M3 su lansirani 1985. i 1986. i postaju vrhunac inženjerske preciznosti i lepote među sportskim automobilskim entuzijastima.

Sa novim modelom Z1, BMW je ostvario izuzetan uspeh. Briga za kupca i želja da budu uvek ispred konkurencije bili su dovoljan dokaz da je BMW postao pravi brend. Usledila je i verzija Z8.

Trke su ostale profitabilan hobi za nemačkog proizvođača automobila, pojavili su se kao pobednici u tri uzastopne FIA VTCC sezone od 2005. do 2007. godine. Nedavno, BMW-ov inženjerski dizajnerski tim izradio je repliku slavnog modela  M1 iz 70-ih. Nažalost, M1 neće biti obnovljen kroz masovnu proizvodnju.

Više o automobilima...

Luxury Experience