Sa dolaskom Vertu brenda na tržište, segment koji karakterišu ekskluzivni uređaji čija cena se kreće oko €4000, potvrdio je svoju vrednost...
Namera kompanije Nokia bila je veoma neodređena: ukoliko ima dovoljno stabilnih zahteva za luksuzom, kao na primer za odećom i nakitom, zašto onda i moblini telefoni ne bi bili deo te grupe? Glavni cilj je bio da se mobilni telefoni izvuku iz grupe običnih tehnoloških uređaja i prebace se u, recimo, kategoriju kojoj pripadaju švajcarski satovi, neku koja ima svoju prošlost. To je i bio glavni razlog zašto je i došlo do proizvodnje Vertu modela.
Odeljenje za dizajn bilo je pod vođstvom Frank Nuovo-a, za kojeg se smatra da je otac svih ekskluzivnih Nokia telefona. Zajedno sa još nekolicinom ljudi, on je kreator najekskluznijeg telefona ove kompanije. Tokom prvih godina njegovog postojanja, kompanija je pokušala da ga osnaži i da mu pronađe jedinstveni izgled, kao i ciljnu grupu. U tom pokušaju, korisnici su se upoznali sa kompletnom ponudom na tržištu.
Ono što je jedinstveno kada su u pitanju Vertu mobilni telefoni jeste Yamaha audio sistem, koji se koristi za reprodukciju svih numera i nijedan telefon se ne može pohvaliti ovakvom karakteristikom. Kao rezultat toga, melodije zvona Vertu telefona se lako mogu prepoznati. Na sličan način na koji to rade proizvođači satova ili zlatari, predstavljena je čitava Vertu kolekcija. Ascent je dobio Pink Edition koje je namenjeno ženskom delu populacije, dok je za jači pol predstavljen Vertu Azure u tirkizno plavoj boji.
Kao po pravilu nove boje osnovne kolekcije dobile su naziv „Special Edition“. Pored različitosti boja, kompanija je predstavila Limited Editions, koje karakteriše blago drugačiji dizajn oblika i korišćenog materijala. Ovi telefoni su rađeni u veoma malom broju – najviše 1000 komada. Najekskluzivniji model na tržištu je svakako Vertu Gold, čiji su delovi urađeni od 18-karatnog žutog zlata i crne kože.