Modna kuća Versace upravo je svoj odvažni stil prenela na kolekciju komada za vaš dom, koja je upravo ono što smo od njih očekivali, ako ne i više od toga…
Versace Home Collection linija debitovala je na ovogodišnjem FuoriSalone u Milanu, pri čemu su kuratori bili dizajner enterijera, Saša Bikof i umetnik, Endi Dikson. Inspirisani pop kulturom, mitologijom, palmama i neon bojama vile Đanija Versaćea u Majamiju, ova kolekcija se sastoji od pet različitih grupa nameštaja: Pop Medusa, Medusa, Jungle, Rhapsody i Logomania.
Predstavljena tokom specijalne izložbe na drugom spratu Versace vile u ulici Via Gesu, koja je poznata po buticima muške garderobe, ova kolekcija interpretirala je komade koje smo ranije već mogli da vidimo u njihovim kolekcijama. Puna odvažnih oblika, jarkih boja, dezena koji se suprotstavljaju jedni drugima i svetlucavim materijalima, ova izložba je definitivno ubola brojne trendove u dizajnu enterijera. Celokupni efekat, kao što je to obično slučaj sa Versace brendom je intrigantan i stavlja nam do znanja da su devedesete ponovo na sceni, hteli mi to ili ne.
Bikof kaže da je ona bila inspirisana jesen/zima 1994 Versace reklamnom kampanjom koju je snimao Ričard Avedon, a koja je posedovala pastelne boje i ikonske supermodele devedesetih – Kristi Tarlington, Sindi Kraford, Klaudiju Šifer i Stefani Simur.
“Želela sam da predstavim vezu između mode i enterijera: amosfere i prostorije imaju moć da inspirišu emocije, da nas navedu da osetimo određenu stvar, baš poput mode. Prostor koji sam ja želela da kreiram bi trebalo da vas učini srećnim i moćnim”.
Deo izložbe su bili i komadi koje potpisuje kanadski umetnik, Endi Dikson, koji je ručno oslikao predimenzionirane košulje Versace dezenima i dezenima koje je on kreirao u saradnji sa Donatelom Versaće. Dikson je poznat po “kreiranju slojeva istorijskih reference, sa savremenim društvenim komentarima”, poigravajući se istorijom umetnosti i ispitujući inherentne vrednosti “luksuza”. On često pravi poređenje između njegovih dela i komada koje potpisuje Versace, koja spajaju pop kulturu i umetnost, gazeći bezbrižno po liniji koja deli prefinjenost i kič.
Što se samih komada nameštaja tiče, oni idu od luksuznih verzija nameštaja za dvorište, do skulpturnih fotelja koje na sebi nose lice Meduze. Pop Medusa prenosi temu kolekcije u vodootporne stolice i staklene kocke koje služe kao akcentni stočići. Rhapsody linija ima živahne barokne dezene, dok je Logomania upravo ono na šta vas asocira.
Jungle komadi su prvi iskorak Versace brenda u svet nameštaja za eksterijer, sa tropskim dezneima koji su referenca slavnoj haljini koju je nosila Dženifer Lopez 2000.godine.