Rekordna 2024. godina: Salone del Mobile.Milano zatvoren sa još većim uspehom

Više slika

Više slika

Salone del Mobile.Milano ponovo je potvrdio činjenicu da predstavlja ključnu tačku za industriju dizajna, ekonomiju, održive inovacije i budućnost života kod kuće...

Čuveni sajam nameštaja koji se svake godine održava u Milanu, ovog puta je svoje posetioce dočekao sa 1.950 izlagača iz 35 različitih zemalja, izvanrednim kulturnim programom i izazovom nazvanim „Evolucija”...

Sa 17,1% više posetilaca nego 2023, Salone del Mobile.Milano 2024 imao je rekordan broj poseta, ukupno 361,417 (100,000 više nego 2022). Izuzetni rezultati ostvareni su za profesionalne posete, koje su porasle za 26,8%, pri čemu je 65,8% njih bilo iz inostranstva. Ovi podaci ponovo potvrđuju ključnu ulogu događaja u internacionalizaciji kompanija unutar industrije, vrednost mreža odnosa, kao i katalitičku snagu događaja koji je premašio granice dimenzija sajma, vođen drugom fazom redizajna rasporeda i puteva posetilaca u nekim od sajamskih paviljona, sa posebnim fokusom na EuroCucina / FTK, Tehnologiju za kuhinju i Međunarodnu izložbu kupatila, dve oblasti koje su snažno posvećene eksperimentisanju u polju novih estetika i funkcija u visoko tehničkim projektima sve više usmerenim ka održivom pristupu.

Najvećih 15 tržišnih geografija videlo je veliki povratak Kine, a zatim Nemačke, Španije, Brazila, Francuske, Sjedinjenih Država, Poljske, Rusije, Švajcarske, Turske, Indije, Ujedinjenog Kraljevstva, Južne Koreje, Japana i Austrije. Ovaj atlas je otvorio nove poslovne mogućnosti, takođe zahvaljujući brojnim delegacijama iz Sjedinjenih Država, Indije, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Ujedinjenog Kraljevstva, Francuske i Saudijske Arabije.

Bilo je više medijskog prisustva nego prošle godine: 5,552 akreditovanih novinara i komunikacijskih profesionalaca za ukupno 6,778 prijema (50,4% iz inostranstva), bili su privučeni događajem koji je uspešno interpretirao i otkrio svetu nove granice dizajna.

Javno interesovanje tokom vikenda (dana kada je sajam bio otvoren i za javnost) učvršćeno je sa 32,567 obožavalaca koji su prisustvovali, što svedoči o činjenici da izuzetno visokokvalitetna ponuda, zaokružena Kulturnim programom međunarodnog dometa, služi kao snažan magnet za stručnjake iz industrije i nezaobilazna prilika za ljubitelje dizajna koji posećuju sajam kako bi istražili nove predloge i podstakli razmišljanje.

Takođe je zabeležen porast broja italijanskih i stranih studenata, koji su iznosili 13,556, uključujući 8,368 Italijana (+25,5%), što označava prosečnu stopu rasta od 18,8%, mladih ljudi koji su, povodom 25. godišnjice neprekidne "fabrike" novih talenata, SaloneSatellite, prihvatili poziv da otkriju potencijal sektora koji generiše smisao i lepotu, kroz mešavinu multidisciplinarnih veština, u skladu sa procesom plave i zelene tranzicije koji anticipira budućnost novih generacija.

Naposletku, upotreba multikanalne platforme Salone del Mobile.Milano od strane digitalne zajednice premašila je očekivanja, sa više od 1 milion interakcija (+50% u odnosu na 2023) i stopom angažovanja od 60%, te 90 miliona impresija (+15% u odnosu na 2023). Aplikacija je postigla izvanredne rezultate u pogledu korišćenja usluga, sa porastom upotrebe sistema za povezivanje za preko 39% i navigacije interaktivne mape, sa više od 450,000 pretraga.

Maria Poro - predsednica Salone del Mobile.Milano © Guido Stazzoni

Marija Poro, predsednica Salone del Mobile.Milano, izjavila je: „Šezdeset drugo izdanje Salone del Mobile.Milano prevazišlo je sva očekivanja: to je bilo rekordno izdanje. Videli smo izuzetne rezultate, zahvaljujući poverenju ekosistema koji je, ponovo, prepoznao međunarodno liderstvo događaja. Sa neverovatnih 361,417 prisutnih, Salone del Mobile.Milano je ponovo potvrdio svoju poziciju kao neuporediv most za dijalog sa novim tržišnim geografijama, kao interkontinentalni grad otvoren za inovacije, u kojem konkurencija podstiče konkurentnost ključnog sektora za ekonomiju zemlje i mnogo više od toga, prikazujući se kao velika 'fabrika' smisla i trajnih vrednosti, proizvodi i poslovi, te opipljiva i neopipljiva kultura. Tokom procesa redizajniranja formata i iskustava, fokusirali smo se i na industrijsku i proizvodnu stranu i na posetioce, u pokušaju da stimulišemo obe strane sa izvanrednim Kulturnim programom sposobnim da stvori nove veze između moćnih korena dizajnerske kulture i definicije novih budućih vizija. Proslave našeg SaloneSatellite, koji već 25 godina otkriva i promoviše nove mlade talente, potvrđuju ovo. Uspeh ovog izdanja takođe se može pripisati uspehu Kuhinjskog i Kupatilskog bienala, u kojima su istraživanje i razvoj sinteza ne samo inovacionih procesa, već i izraz sposobnosti oba sektora da usklade navike i želje svakodnevnog života. Već smo počeli sa planovima za 2025, svesni da je Salone del Mobile.Milano prilika za sve, za lanac snabdevanja drvnom opremom, za Milano i za čitav sistem Made in Italy. Važno je da nastavimo da radimo zajedno, uključujući velike ili male kompanije i institucije, održavajući u vidu snažnu intuiciju koja nas pokreće već 62 izdanja: stvaranje i zajedništvo. Zahvaljujem svima koji su ovaj izazov učinili ne samo mogućim, već konkretnim, inkluzivnim, briljantnim. Kao plavi baršun Dejvida Linča iz prostorija za razmišljanje, Salone del Mobile.Milano je omaž generativnoj misli koja pokreće svet.”

Klaudio Feltrin - predsednik Federlegno Arredo © Federlegno Arredo

Klaudio Feltrin, predsednik Federlegno Arredo, rekao je: „Ovo je bilo zaista izuzetno izdanje, koje u potpunosti opravdava izuzetan rad koji su izlagači uložili tokom prošle godine. Ponovo, preduzetnici su se uspešno suočili sa izazovom, i nakon 62 godine, možemo sa sigurnošću reći da smo nesumnjivi lideri, sposobni da privučemo dizajn iz celog sveta u paviljone Rho Fiera Milano, potvrđujući Salone del Mobile.Milano kao najvažniji međunarodni sajam u industriji. Naša tajna? Genijalnost, vizija, odlučnost i ta neprevaziđena 'industrijska zanatlijska' vrednost koju samo naši proizvodi mogu izraziti. Ove kompanije i lanac snabdevanja drvenim nameštajem su ekonomski sušač ovog umnog puta uspeha, na šta smo ponosni, i što je naša dužnost nastaviti vrednovati, kao izraz velikog sistema koji je italijanski dizajn. Radili smo, i nastavićemo to činiti, znajući da je Salone del Mobile.Milano pre svega poslovni sajam koji omogućava čak i najmanjim kompanijama da se predstave ogromnoj i specijalizovanoj publici koju bi inače teško dostigli pojedinačno.”

Značajno priznanje međunarodne liderske pozicije Salone del Mobile.Milano i cele industrije takođe dolazi od prisustva visokih vladinih i institucionalnih figura, uključujući ministra za poslovanje i Made in Italy, Adolfa Ursa, koji je izabrao Milano i Salone del Mobile.Milano za proslavu prvog Nacionalnog dana Made in Italy. Podrška ITA - Italijanske trgovinske agencije bila je neprocenjiva, sa pozivima za 220 kupaca i 240 novinara iz 64 različite zemlje, pružajući im priliku da se susretnu sa kompanijama koje su izlagale svoje proizvode na uglađenoj sceni. Takođe je ključna bila tesna saradnja sa Rho Fiera Milano, doprinoseći realizaciji događaja.

Ključna reč: Evolucija. Rekordni brojevi viđeni u 2024. godini svedoče o postignućima godinu dana rada koji je video kako se Salone del Mobile.Milano ponovo posvetio preradi izložbenih postavki i puteva posetilaca, prateći uspeh Euroluce 2023, sa uvođenjem novih radnih i odmorišnih područja kreiranih u saradnji sa Lombardini22 i korišćenjem ulaza iz neuronauke. Ključna reč je bila Evolucija, osnovni tekst inovativne komunikacione kampanje koja je pratila međunarodni Road Show Salone del Mobile.Milano, koji je obuhvatio 16 glavnih gradova, od Dalekog istoka do Indije i Južne Afrike, preko Evrope i Severne Amerike. Turneja je stvorila nove mreže odnosa, pojačane digitalnom platformom, komunicirajući sadržaj i vizije proširenoj zajednici, zahvaljujući mnogim posvećenim uvidima i specijalnim gostima koji su se pridružili Salone del Mobile.Milano dok je putovao svetom radi zajedničkog razmišljanja o transformativnoj moći dizajnerskih praksi. Među njima su bili Patrik Žoan, Konstantin Grčić, Luka Nišeto i Felicia Arvid, Barber Osgerbi, Adam D. Tihani, Stiven Burks, Mišel De Luki, Lombardini22, Skidmore, Owings & Merrill LLP (SOM).

U skladu sa svojom evolutivnom putanjom, fizička i digitalna dimenzija strategije promocije događaja uključivala je sve njegove komunikacione resurse, počevši od multikanalne platforme Salone del Mobile.Milano, stalne tačke povezanosti sa međunarodnom dizajnerskom zajednicom, zahvaljujući stalnoj naraciji pre i tokom događaja, usredsređenoj na kombinaciju uključivanja, informacija i usluga kako bi se optimizovalo iskustvo posetilaca i promovisali izlagači, predlozi, instalacije i događaji. Dnevna naracija je obogaćena saradnjom sa italijanskim i međunarodnim kreatorima, uključujući Frančesku Krescentini, Mihaela Gardeniju, Nikolasa Lambertija i Martu Sijeru, referentnu tačku za životni stil u svetu društvenih medija, sa više od 1,5 miliona pratilaca.

Ponovo, u skladu sa svojom putanjom eksperimentisanja, Salone del Mobile.Milano je uspostavio nove direktne i indirektne komunikacione orijentire, kao što su Kiosk za dizajn, osmišljen u saradnji sa Interbrand i realizovan prema dizajnu studija DWA Design, postavljen na Piazza della Scala pre i tokom sajma, skladišteći izbor publikacija i postajući domaćin visokokvalitetnih sastanaka sa ličnostima kao što su Stefano Boeri, predsednik Triennale Milano, Ćino Zuki, Luka Nišeto i kolektiv Parasite 2.0, među ostalima. 2024.godina takođe je obeležila pokretanje velikog istraživačkog projekta poverenog fotografu i filmskom stvaraocu Đanluki Vasalju, Comunità Continua, fotografskom studiju ogromne dizajnerske zajednice koja se okuplja u Milanu tokom Salone del Mobile.Milano nedelje. Portfolio lica koji dokumentuje snažne veze između događaja i regiona, u kojem Salone del Mobile.Milano predstavlja snažan pokretač međunarodne privlačnosti i sintezu Milan – Design Systema koji je stvorio istorijske korene događaja koji je jedinstven u svetu, ključna je tema za projekat poveren Politecnico di Milano za ekonomsku analizu uticaja događaja na grad.

Nove inicijative uključivale su i Salone biblioteku, registar više od 150 knjiga koje su istakli govornici na izdanju sajma 2024. godine i druge, usmerene na deljenje multidisciplinarnih razmišljanja o budućnosti, predstavljene u prostoru Arene koju je dizajnirao Formafantasma. Ova inicijativa će se nastaviti u cilju izgradnje velike, zajedničke biblioteke savremenog mišljenja. Pod istom filozofijom stoji i mobilna knjižara Corraini, koja je donela izbor od preko 100 međunarodnih izdavača na Salone.

Kulturni program

Novi, široko rasprostranjeni Kulturni program, koordiniran od strane Analise Roso, uredničke direktorke i savetnice za kulturne događaje, takođe je imao veliki uspeh kod publike. Na izdanju 2024. godine istaknute su tri velike instalacije. Prva, "Interiors by David Lynch. A Thinking Room", dizajnirana od strane samog Dejvida Linča, poznatog režisera filmova koji se bave podsvesti, bila je kategorički plava oaza za obnovu: "Mesto koje omogućava razmišljanje", prema rečima Antonija Monde, kustosa projekta koji je uzeo oblik dragocenog 'kontejnera', dizajniranog od strane Lombardini22, zahvaljujući radionicama Piccolo Teatro di Milano. Druga, "Under the Surface" – sa potpisom Accurat, Design Group Italia i Emiliano Ponzi – koristila je potopljeno ostrvo u srcu Međunarodne izložbe kupatila kako bi naglasila posvećenost industrije pronalaženju novih rešenja za zaštitu najdragocenijeg resursa planete. Treća, pod nazivom "All You Have Ever Wanted to Know About Food Design in Six Performances", delila je višestruka razmišljanja o hrani kao predmetu dizajna u eksperijentalnom ključu, sa 6 dana performansa i prezentacija od strane 6 nezavisnih međunarodnih časopisa.

Razgovori na "Drafting Futures. Conversations about Next Perspectives" u Areni obnovljenoj od strane Formafantasma, bili su stimulativni i perspektivni, uključujući niz ličnosti poput dobitnika Prickerove nagrade Fransisa Kera, Džona Posona, Dejana Suđića, Džin Gang, Johane Agerman Ros i Hansa Ulriha Obrista, koji je zatvorio program u razgovoru sa Marijom Poro, predsednicom Salone del Mobile.Milano.

Takođe je bilo veliko interesovanje za seriju okruglih stolova održanih u Areni, sa otvorenim diskusijama između autoritativnih glasova o ključnim pitanjima kao što su odnos između jedrenja i dizajna – u saradnji sa Salone Nautico Internazionale di Genova – potencijali i rizici veštačke inteligencije i najnoviji razvoji u industriji gostoprimstva, sektorski makro-trendovi sa Intesa Sanpaolo i senzorno putovanje u društvu Aesop.

25 godina SaloneSatellite

I ove godine, SaloneSatellite stavio je fokus na kreativnost više od 600 mladih dizajnera, obeležavajući posebnu godišnjicu sa predavanjima, okruglim stolovima, živim (specijalističkim) mečevima u stonom tenisu i velikom izložbom u Triennale Milano, otvorenoj za javnost do 28. aprila: Universo Satellite. 25 godina SaloneSatellite, koju je uredio Bepe Finesi sa dizajnom izložbe koji potpisuje Rikardo Belo Dijas. Wunderkammer bio je prostor u kojem je izbor projekata predstavljenih na prethodnim izdanjima izložbe za dizajnere mlađe od 35 godina pratio kontinuirani dnevnik koji dokumentuje evoluciju veličanstvene 'izmišljotine' Marve Grifin iz godine u godinu. Poligon za razmišljanje, odnose i projekte koji je omogućio više od 14,000 mladih talenata da izlažu uz brendove koji su ispisali priču o dizajnu, ponovo potvrđujući vrednost ključne reči za 62. izdanje Salone del Mobile.Milano. Evolucija.

63. izdanje Salone del Mobile.Milano biće održano od 8. do 13. aprila 2025. godine.

Luxury Experience