Švajcarski časovničar Daniel Roth ponovo radi pod okriljem Louis Vuitton

Neo-vintage komadi švajcarskog brenda satova sve su popularniji na sekundarnom tržištu, a LVMH želi da iskoristi taj trenutak slave...

Poslednjih nekoliko godina, kolekcionari i dileri su sve više zainteresovani za kupovinu neo-vintage satova Daniel Roth. Još 2021. godine, istaknuti malezijski diler Šon Song, rekao je da ima brend na svom radaru i naveo ga kao „brend koji treba pratiti“ na sekundarnom tržištu. A Collected Man prodao više od nekoliko; Monopusher model sa platinastim kućištem iz ranih 90-ih prodat je za 110.000 dolara na sajtu samo prošlog juna. Samim tim, nismo iznenađeni činjenicom da je LVMH primetio priliku za saradnju i zaradu. Daniel Roth je u vlasništvu Bulgari brenda od 2000. (kupio ga je Hour Glass 1994. pre nego što je prodat italijanskom draguljaru), a LVMH je zatim kupio Bulgari 2011. Sada, luksuzni konglomerat Daniel Roth časovnike premešta pod okrilje La Fabrique du Temps kompanije Louis Vuitton.

Brend će nastaviti da funkcioniše nezavisno, ali će se voditi uz „smernice i inkubaciju“, navodi se u saopštenju za štampu glavnih časovničara La Fabrique du Temps Mišela Navasa i Enrika Barbasinija. Možete očekivati da će iz ovog novog pravca izaći ozbiljne kreacije, sa komadima koji će verovatno biti veoma poželjni - ako se dobro urade.

Navas i Barbasini možda rade iza kulisa na zabavnijim, modernijim (ali i dalje ozbiljno komplikovanim) satovima za Louis Vuitton, ali su stekli svoje iskustvo radeći pod nekim od najvećih imena časovničarstva. Proveli su otprilike sedam godina radeći za Geralda Gentu dok je on još bio na čelu svoje kompanije (koju je takođe kupio Bulgari 2000. godine), a dvojac je bio zaposlen u odeljenju Patek Philippe za visoke komplikacije, gde su se bavili minutnim repetitorima i drugim notorno izazovnim komplikacijama. Navas je takođe radio u Audemars Piguet brendu, a obojica su radili u brendu Franck Muller, gde su pomogli u kreiranju čuvenih satova kompanije Crazy Hours i Revolution sa turbilonom. Na kraju, ovaj dvojac je osnovao BNB Concept (zajedno sa Matijasom Butetom) 2004. radeći na velikim komplikacijama za Hublot, Bell & Ross, Jacob & Co. i još mnogo toga. Navas i Barbasini su na kraju napustili ovaj posao i počeli da rade sa LV u okviru svoje novoosnovane radionice, La Fabrique du Temps, 2007. godine sve dok LVMH nije kupio operaciju 2011. (iste godine kada je luksuzni konglomerat kupio Bulgari).

Imenjak Danijela Rota, međutim, više nije u kompaniji, počevši od trenutka kada je prodata Bulgari brendu, ali ostaje živa legenda u svetu časovničarstva. Roth se smatra majstorom časovničara i postao je istaknut zajedno sa Fransoa-Polom Žurnoom i Rožerom Dubuisom. Ovaj drugi takođe više nije uključen u njegovu istoimenu kompaniju, koja je sada u 100% vlasništvu LVMH rivala Richemont. Satovi su, međutim, veliki odmak od onih koje je napravio njihov osnivač i više se okreću u pravcu avangardne vrhunske ulične estetike u odnosu na tradicionalnije švajcarske časovničarske kodove.

Da li će Danijel Rot slediti isti put sada kada je LVMH ponovo deo priče? Prema izjavi za štampu, „Daniel Roth će imati za cilj da uhvati mehanički i savremeni klasicizam koji je definisao Rotov rad u njegovim najranijim danima“. To je dobra vest za kolekcionare koji su upoznati i vole prošli rad brenda. Ali s obzirom na proizvodnju od samo 100 komada godišnje, malo njih će moći da ih vidi na zglobu. Prvi sat dostupan za narudžbu biće proizveden u seriji od 20 komada (što znači da se klijenti moraju "pretplatiti" plaćanjem pre nego što vide gotov proizvod u metalu). Predviđeno je da će se novihčasovnik pojaviti za nekoliko meseci.

Luxury Experience