Nestašica koja pogađa isključivo bogate: zašto nigde ne možete kupiti Rolex?

Akutna nestašica Rolex časovnika tokom protekle dve godine, veoma je popularna tema u svetu bogatih…

Misterija praznih polica navela je švajcarskog proizvođača da da zvaničnu izjavu ranije ove godine, pripisujući nestašicu veoma visokoj i do sada nezabeleženoj potražnji na tržištu. Obično, u ovakvim scenarijima, bogati i slavni koriste svoj novac i uticaj kako bi išli preko reda i dobili ono što žele pre svih drugih. Ipak, kako se ispostavilo, čak ni oni najbogatiji i najuticajniji ljudi na svetu nisu imuni na ovu situaciju, i moraju da čekaju svoj red kako bi poneli novi Rolex model na svom ručnom zglobu. Prema izveštajima Blumberga, nije dovoljno da budete član kraljevske porodice Ujedinjenih Arapskih Emirata ili šeik kako biste izbili na vrh liste čekanja u ovoj neobičnoj i bogatoj zemlji.

Plemići Emirata mogu dobiti željene satove samo ako ih žele za ličnu upotrebu, dok su slavni brendovi dosta selektivniji ukoliko se časovnici kupuju kao pokloni, kaže Mohamed Abdulmagid Sediki, šef komercijalnog odseka Seddiqi Holding, vlasnik ovlašćenog prodavca švajcarskih časovnika u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. “Neki ljudi to shvataju lično. Moramo biti fer prema klijentima i pobrinuti se da naši časovnici dospeju u prave ruke”. Ahmed Seddiqi & Sons je jedini zvanični distributer Rolex časovnika u Dubaiju. Oni su svoj biznis pokrenuli tokom pedesetih godina prošlog veka kupovinom modela od drugih distributera Persijskog zaliva, dok trenutno poseduju više od 50 prodajnih mesta u zemlji, uključujući četiri Rolex butika. Kompanija sada vodi najveću Rolex prodavnicu koja je u maju 2018.godine otvorena u Dubai Mall tržnom centru, koji je, kao što znate, jedan od najvećih na svetu.

Image by SNCR GROUP from Pixabay

Ova do sada neviđena potražnja u svetu luksuznih časovnika nije loš problem za Seddiqi & Sons. Ujedinjeni Arapski Emirati su deveto najveće tržište za švajcarske časovnike na svetu i ove godine su imali neverovatan porast u profitu. “Došli smo do te tačke da kada imamo neki časovnik na raspolaganju, pozovemo klijenta i obavestimo ga, a on odmah dođe. Čak ne pita ni koji je model. Šta god da dobijemo, odmah prodamo”, kaže Sediki.

Većina časovnika u drugim buticima su samo izložbeni primerci, dok se oni koji su dostupni za kupovinu rasprodaju poput alve. Rolex održava listu klijenata kojima nude određene poželjne modele pre svih, dok je ta lista ograničena na 4.000 osoba. Ipak, ukoliko preprodate svoj Rolex i pritom zaradite, znajte da ćete biti skinuti sa liste i verovatno blokirani kada budete poželeli da kupite neki novi model.

Image by Anne Kroiß from Pixabay

Ovaj izuzetno iskrivljen odnos potražnje i ponude ostaje nakon što je kompanija navodno rešila probleme u lancu snabdevanja, zajedno sa povećanjem proizvodnje. Štaviše, krah kriptovalute je takođe umanjio pomamu oko Rolex i sličnih brendova luksuznih satova kao što su Audemars Piguet i Patek Philippe. Ipak, većina poželjnih modela i dalje ima nedostižan status, posebno sportski satovi od nerđajućeg čelika. Jedini način da ih dobijete je da ih kupite od preprodavaca po mnogo višim cenama od njihove originalne. Biće zanimljivo videti da li će se trend uskoro promeniti.

Luxury Experience