Louis Vuitton i nezavisni časovničar Redžep Redžepi stvaraju novu dimenziju luksuza

Više slika

Više slika

Saradnje su uobičajene u industriji luksuznih satova, ali evo zašto LVRR-01 Chronographe à Sonnerie privlači posebnu pažnju…

Šta najveća luksuzna grupa na svetu ima zajedničko sa nezavisnom izradom satova? Ako je iznenađujući novi model sata Louis Vuitton - predstavljen u ponedeljak u privatnoj vili u Montesitu - ikakav pokazatelj, zapravo ima dosta.

Vodeći brend luksuzne grupacije Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) udružio se sa ženevskim majstorom satova Redžepom Redžepijem, čij Atelier Akrivia predstavlja vrhunsku nezavisnu časovničarsku manufakturu od osnivanja 2012. godine, kako bi stvorili novi LVRR-01 Chronographe à Sonnerie, limitiranu seriju ručnih satova koja spaja tehnički talenat Redžepija sa estetskim potpisima Louis Vuitton brenda.

Model dolazi u platinastom Tambour kućištu prečnika 39,5 mm, čije korene treba tražiti još od 2002. godine kada je Louis Vuitton prvi put najavio svoje ambicije u kategoriji satova. Limitiran na 10 primeraka, svaki po ceni od 450.000 CHF (oko 497.000 dolara), model je dvostruki hronograf sa komplikacijom zvonjenja.

"Cilj je bio da napravimo nešto malo drugačije, ali da vas i dalje podsetimo da je to Tambour", rekao je Redžepi tokom predstavljanja LVRR-01.

Ručni sat pokreće novi turbijonski mehanizam razvijen od nule od strane Atelier Akrivia, čiji prepoznatljivi avangardni stil - prisutan na nijansiranom safirnom brojčaniku napred - stoji u oštroj suprotnosti sa tradicionalnim izgledom i osećajem koji se povezuju sa Redžepijevom istoimenom kolekcijom (kao što se vidi na belom brojčaniku od grand feu emajla pozadi).

"Ono što mi se zaista svidelo kod ovog sata je što spaja tri estetike", rekao je Žan Arno, direktor satova u Louis Vuitton brendu, tokom predstavljanja. "Tri znače: Akrivia s jedne strane, Redžep Redžepi s druge strane, i Louis Vuitton sa kućištem. I naravno, narukvica", dodao je Arno, misleći na kožni kaiš sata. "Morali smo da stavimo naše umeće u rad".

Saradnja je toliko centralna za sat da je Louis Vuitton uradio nešto bez presedana: brend je uključio svoj prepoznatljivi "LV" logo u Akrivia naziv, prvi put da je svoj logo kombinovao sa logoom drugog brenda u bilo kojoj kategoriji proizvoda.

Osim impresivnog tehničkog CV-a sata - reč je o preciznom hronometru opremljenom 5-minutnim turbillon regulatorom, hronografskom funkcijom za merenje proteklog vremena i mehanizmom za označavanje prolaska vremena - impresivno je i jedinstveno pakovanje koje ga prati.

Predstavljen je u ručno oslikanom koferu napravljenom posebno za svaki primerak LVRR-01, koji sadrži potpise Redžepa Redžepija, majstora kucanja Akrivia, Žan-Pjera Hagmana, i Nikolasa Dublea, majstora emajliranja u La Fabrique du Temps, proizvodnji satova Louis Vuitton u Ženevi.

Međutim, još impresivniji je velikodušni vizionar iza ovog sata. Sa svega 24 godine, Arno, najmlađe od petoro dece predsednika LVMH-a, Bernara Arnoa, vodi visokog časovničarsku liniju u Louis Vuitton brendu. Pre gotovo godinu dana, nedugo nakon što je imenovan za direktora odeljenja za satove ovog brenda, Arno je najavio ključnu inicijativu: Louis Vuitton Watch Prize for Independent Creatives (Louis Vuitton Nagradu za Satove Nezavisnih Kreativaca).

Dizajnirano da baci svetlo na nezavisne majstore satova, takmičenje je upravo objavilo svoju prvu rundu od 20 polufinalista, koji se takmiče za nagradu od 150.000 evra (oko 159.000 dolara) i mentorstvo tokom godinu dana, slično LVMH Prize za dizajniranje mode.

Dve godine u pripremi, zajednička kreacija Akrivia i Louis Vuitton prva je u seriji od pet saradničkih satova koje Louis Vuitton planira za narednih pet godina, rekao je Arno. Zajedno sa nagradom, čiji će prvi dobitnik biti imenovan 2024. godine, ove saradnje deo su šireg napora da se osigura da interesovanje za nezavisno izrađene satove, kategoriju koju je Arno otkrio pre otprilike šest godina, ne izbledi tokom narednih decenija.

"LV nije brend koji će nestati i nadamo se da ćemo moći da iskoristimo ogroman potencijal koji imamo da bacimo svetlo na tu granu koja, prema mom mišljenju, će promeniti više od tradicionalne industrije, koja ima vrlo sličan proizvod i vrlo malo duše", rekao je. Pokazao je na model Akrivia iza sebe. "Ovi proizvodi imaju dušu", rekao je. "Uvek postoji ljudska priča iza toga. Ne gledamo grafikon i ne govorimo: 'Oh, Bože, fali mi proizvod između 150.000 i 200.000 dolara, pa da nešto uradimo', i mnogi brendovi rade na taj način, nažalost."

Luxury Experience