Demna Gvasalia vratio je modnu kuću Balenciaga na modnu scenu

Najočekivanija revija pariske Nedelje mode bila je modne kuća Balenciaga, koja se nakon više od pedeset godina vratila na scenu visoke mode. Koliko se vizija visoke mode Demne Gvasalie razlikuje od Cristobala Balenciage, kog generacije dizajnera nazivaju najvećim majstorom svih vremena?

U potpunoj tišini, kao što je to činio veliki majstor Cristobal Balenciaga, Demna Gvasalia je predstavio svoju prvu kolekciju visoke mode. U salonima na aveniji Georges V, koji su zatvoreni više od pola veka, postepeno su se pojavile 63 kreacije. U sirovom okruženju, gde su zidovi ostali natopljeni vodom, gosti su se mogli u potpunosti koncentrisati na odeću, a da im pažnju ne ometa muzika ili zahtevna scenografija.

Gvasalia se suočio sa najvećim izazovom u dosadašnjoj karijeri, poštujući u potpunosti najvažnijeg modnog dizajnera 20. veka i ostajući u potpunosti veran svojoj revolucionarnoj viziji 21. veka. Tako je majstorski kombinovao DNK modne kuće na koju se pozivaju čitave generacije modnih dizajnera i svoj nepogrešiv stil. Cristobal i Demna u jednoj osobi, tihi, dostojanstveni, autentični, potpuno fokusirani vizionari.

Debi Demne u visokoj modi započeo je serijom crnih odela od vune; vrlo stroga, posebna i apsolutno savršena u svakom detalju. Couture teksas u potpunosti je pratila antracit prugasta svila, dopunjena košuljom od istog materijala sa mermernim dugmadima i vunenim pantalonama, praćeno ljubičastim kaputom od kašmira sa okruglim ramenima i dvostrukim kopčanjem.

Svetlo narandžasta jakna od gabardina sa dramatično otvorenim ramenima dopunjena je jednostavnom suknjom. Jednobojne tkanine ponegde su zamenjene crno-belim tufnastim dezenom, mrežicom od kristala Swarovski, tilom izvezenim srebrnim šljokicama i ružičastim cvetnim vezom iz studija Lesage.

Otkako se pridružio modnoj kući Balenciaga 2015. godine, Gvasalia je transformisao brend i celokupan portfolio, a ulični stil postao je glavni izvor inspiracije. Ulični stil ogledao se i u modnoj kolekciji, bilo u vidu kombinezona od crne, bele i crvene funkcionalne tkanine sa pletenim topovima od retke lame vune ili kao preveliki kožni bade mantili sa postavom od kašmira. Plava parka pretvorila se u večernji ogrtač, a kaput od funkcionalnog materijala sa dugmadima od oniksa poslužio je kao dokaz mladosti dizajnera, pozivajući se na današnju stvarnost i istovremeno odajući počast drevnoj prošlosti.

Sadašnjost, prošlost i budućnost ne mogu se izostaviti. Moraju postojati istovremeno. Gvasalia se oslanja na sadašnjost i sopstvenu previše tehnološku stvarnost, ali istovremeno skladno prati arhivu Balenciage, poznatu po svojoj tehnički savršenoj odeći i inovativnim krojevima. Dakle, oboje postoje uporedo u kolekciji, isprepleteni i dopunjeni.

„Moramo se osvrnuti u prošlost da bismo saznali kuda idemo“, rekao je dizajner. „Odeća ima psihološki uticaj na mene. Shvatio sam da me to raduje i shvatio sam šta je svrha mode. Suština je moja strast i zanat. A moda je najbolji način da se to pokaže “.