Najveći proizvođač dijamanata na svetu spušta cene

Dijamanti po svemu sudeći gube sjaj, a sada se nude sa popustima do 25 posto...

Posao sa dijamantima poslednjih godina gubi svoj sjaj, a najveći proizvođač u industriji želi povratiti deo blistavosti. De Beers preduzima korake kako bi ponovo podstakao tražnju za dragocenim kamenjem, smanjujući cene u jednom od najvećih rezova u poslednjim godinama, prema novom izveštaju Bloomberga. Na svojoj prvoj prodaji ove godine, kompanija je srezala cene za 10 posto širom palete, sa popustima do 25 posto na nekim većim primercima.

Poslednjih godina bilo je dosta uspona i padova u industriji dijamanata. Tokom pandemije, kao i mnogi luksuzni proizvodi, dijamanti su doživeli uspon zahvaljujući potrošačima koji su kupovali online tokom Covid zaključavanja. Međutim, kada je ta potražnja splasnula, višak ponude mučio je industriju. Zatim je talas inflacije smanjio prodaju, dok su dijamanti proizvedeni u laboratorijama počeli da umanjuju tražnju za prirodnim kamenjem. Sve se to događalo dok je kinesko tržište takođe kretalo nizbrdo.

Da bi sprečili potpuni pad cena, prošle jeseni su dve najveće dijamantske rudarske kompanije - De Beers i ruski Alrosa - potpuno prestale sa prodajom dijamanata. Alrosa, koja sada suočava sa zabranom prodaje u EU zbog ruske invazije u Ukrajini, obustavila je transakcije tokom dva meseca od septembra, dok je De Beers isto učinio u oktobru. Obe kompanije su nastavile prodaju neobrađenih dijamanata kako bi završile 2023. godinu nakon što se tržište stabilizovalo.

Za početak 2024. godine, De Beers je napravio najveće smanjenje cena u kategoriji "select makeables", koja uključuje dijamante između dva i četiri karata, koji se obično dele na manje kamenje i seku za upotrebu u burmama. Ova klasa dijamanata, koja je bila podložna konkurenciji od dijamanata proizvedenih u laboratoriji, videla je smanjenje od 25 posto od strane De Beers kompanije. Poslednji put kada je kompanija napravila tako značajan popust bio je 2019. godine kada se suočavala sa viškom dijamanata. Sada će De Beers morati videti da li njihov najnoviji korak može osvetliti budućnost industrije.

Luxury Experience