Porodica Missoni - koren svakog uspeha je u ljubavi

Priča koja se pretvorila u imperiju Missoni, otpočela je kao i sve dobre priče uostalom, ljubavlju na prvi pogled.

Otavio je mnogo pre nego što je postao poznat kao Mr. Missoni bio veliki sportista. Bio je čak uspešni učesnik Olimpijade u Londonu 1948. godine braneći boje Italije. Mali broj njih zna da je 1942. tokom II Svetskog rata bio i ratni zarobljenik. Nakon završetka rata, Otavio pravi zaokret u svojoj karijeri i otpočinje sa kreiranjem vunenih uniformi za sportiste.

Na Vembli stadionu u Londonu upoznao je svoju buduću suprugu Rozitu Jelmini, ćerku italijanskog industrijalca iz Varezea. Već na prvi pogled Rozitu je pogodio Kupidon, jer bilo je teško odoleti visokom i zgodnom Otaviu koji izgledao kao Apolon. Kažu da im se prvi sastanak odigrao baš na Pikadiliju u Londonu, ispred statue boga ljubavi.

 

Venčali su se u 1953. i krenuli u privatni i profesionalni život. Od tog vremena, rad i porodica su dve neodvojive reči za Missoni. Otavio i Rosita osnovali su svoju prvu radionicu u mestu Galarte, nedaleko od Rositinog rodnog mesta, a svoju prvu kolekciju pod imenom Missoni su prikazali u Milanu 1958. godine. Posao je cvetao, a dosta im je pomogla tadašnja modna urednica Arianna magazina, Ana Pjađi, velika Lagerfeldova muza.

Kada je Rosita 1965. godine u Njujorku upoznala stilistu Emanuela Kana došlo je do saradnje i kreirana je nova kolekcija čija je promocija bila zakazana za Pitti Palace u Milanu aprila 1967.

 

Pre samog početka revije Rosita je zamolila sve manekenke da skinu brushaltere, budući da se boje nisu uklapale i delovali su ružno ispod tankih bluza od lamea. Niko nije ni slutio da će upravo taj njen potez izazvati senzaciju. Kada su manakenke zakoračile pistom, obasjanom reflektorima, ispod prozirnog lamea nazirala se čista erotika i od tada, posao počinje da cveta i raste samo uzlaznom putanjom. Otvaraju fabriku u Sumiragu 1969. godine, a o njima kreću da pišu svi najznačajniji modni magazini, uključujući i američki Vogue, a prvi Missoni butik je otvoren u robnoj kući  Bloomingdales.

Cik cak obrasci, horizontalne i vertikalne pruge, kao i jake boje, ubrzo postaju zaštitni znak brenda Missoni i privlače pažnju žena šrom sveta. Inspiraciju za ovakve obrasce pronalazili su na svojim putovanjima u Gvatemalu kao i iz tradicionalnih materijala Inka, Acteka, Art Deco umetničkih dela…

Slavni dizajner Otavio često je pravio paralelu između boja i muzike. Često je govorio “Sa samo sedam nota čovek stvara fantastične melodije. Koliko osnovnih boja imamo?”

Iako je u početku radionica pletenja radila sa samo dve mašine za tkanje, porodica je uspela da svoj mali porodični biznis pretvori u imperiju.

Godine 1983. modna kuća Missoni kreirala je sve kostime za nastupe u slavnoj Milanskoj skali. Nije dugo trebalo, da slava zakuca na vrata bračnog para Missoni. Mnoge poznate ličnosti poput Marčela Mastrojanija, Rudolfa Nurejeva i kraljice Elizabete odabrale su karakterističene šare za svoje autfite.

Ipak kao da slava, uspeh i neizmerna sreća ne mogu večno da traju pa je porodicu Missoni 2012. pogodila tragedija. Njihov sin Vitorijo Misoni koji je bio direktor marketinga modne kuće Missoni, zajedno sa svojom suprugom Mauricijom Kastiljoni, izgubio je život u avionskoj nesreći vraćajući se sa letovanja. Privatni avion je jednostavno nestao sa radara, a olupina sa telima pronađena je tek 6 meseci nakon nesreće. Iako je bio već u poodmaklim godinama, 92 godine stari Otavio nije mogao da podnese gubitak sina - preminuo je nekoliko meseci nakon nesreće u kojoj mu je nastradao sin.

Nesalomiva Rozita, iako je ostala bez dvoje najmilijih nastavila je da radi i razvija Missoni Home liniju proizvoda za uređenje enterijera, kreirajući podjednako impresivne dizajne.

 

Pre smrti Vitorija i Otavija stratešku ulogu u vođenju porodičnog biznisa preuzelo je još troje članova porodice Missoni. Anđela, koja od 2008. godine vodi muške i ženske serije kolekcija i njen brat Luka koji je kreativni direktor. Treća generacija Missoni porodice je stasala i svi su uključeni u porodični biznis. Najbolji dokaz je Margarita, Anđelina ćerka koja je studirala filozofiju i pozorište,  ali se okrenula dizajnu aksesoara i pratećih detalja za plažu. Ona je jedna od centralnih figura u biznisu Missoni, a ima značajnu ulogu u mnogobrojnim slavnim kampanjama brenda uključujući i onu za Missoni parfem 2005. godine.

 

Možda se pitate u čemu je tajna njihovog uspeha tokom toliko decenija bez obzira na sreće i nesreće koje su ih pratile? Porodična firma koja je uspela da napreduje, evoluirala je iz male tkačke radionice u jedan od najvećih svetskih giganata u svetu mode.

Odgovor leži u tome da je jezgro svakog uspeha uvek u porodici! Kao Feniks, porodica Missoni se ponovo diže iz pepela promovišući italijansku prefinjenost i luksuz.

Tri generacije autentičnih preduzetnika, a uz to skromne i veliki humanitarci, baka Rosita, ćerka Anđela i unuka, rade ono što najbolje znaju bez pompe i skandala. 

N.V.T.

Luxury Experience