Bugatti na dnu jezera

Kako je Bugatti automobil završio na dnu jezera i neverovatna priča njegovog spašavanja 75 godina kasnije su danas u našem fokusu…

Legenda kaže da je 1934.godine, francuski vozač trkačkih automobila, Rene Drejfus, koji je dostigao slavu trkajući se na Grand Prix stazi tokom dvadesetih i tridesetih godina prošlog veka, osvojivši Monaco Grand Prix 1930.godine, bio pod uticajem alkohola tokom partije pokera sa bogatim švajcarskim plejbojem, Adalberom Bodeom u Parizu. Kada je potrošio svoj novac, Drejfus je založio svoj 1925 Bugatti Type 22 Brescia trkački automobil i izgubio je.

Ipak, ova priča se ne završava vožnjom prema zalasku sunca. Kada se Bode vratio u Švajcarsku, bio je zaustavljen na granici gde mu je rečeno da automobil ne može ići sa njim dalje. Kako kockarsko bogatstvo ima običaj da propadne i izvetri, Bode je bio odlučan u nabavljanju novca kojim bi svoj novi trofej izvadio sa carine, gde je on bio odabran za uništenje, baš kao i sve druge konfiskovane nedozvoljene stvari. Kako je to bilo znatno drugačije vreme od današnjeg, švajcarske vlasti su odlučile da je najjednostavniji način da se reše ovog automobila da ga bace u jezero Maggiore.

Upravo tu se ovo remek delo francuskog dizajna nalazilo do 2009.godine, kada je konačno izvađeno. Iako su mnogi ljudi znali da je automobil negde u jezeru, niko nije pokušao da ga se domogne. Nažalost, veoma nesrećne okolnosti dovele su do izvlačenja automobila – član ronilačkog kluba je prebijen na smrt u uličnoj tuči od strane troje mladih ljudi. Nakon tog nemilog događaja, jedna humanitarna organizacija odlučila je da novac za sprečavanje mladalačkog nasilja sakupi tako što će članovi ronilačkog kluba izvući ovaj automobil.

I dok je bilo očekivano da će oini sakupiti oko 57.000 dolara ovim poduhvatom, cena automobila je znatno premašila njihove nade, kada je kalifornijski kolekcionar automobila, Piter Mulin, odlučio da se nadmeće sa Bugatti kolekcionarom iz Holandije za ovaj model. Na kraju, Mulin je pobedio i izložio Bugatti izvađen sa dna jezera u onom stanju u kom ga je zatekao u Mullin Automotive Muzeju u Kaliforniji.

“Moja teorija je bila da je Etore Bugati otpočeo kreaciju ovog remek dela, ali je Majka Priroda završila”, objašnjava Mulin.

Postoji mnogo više detalja u ovoj priči nego što je predstavljeno ovde, što možete otkriti u video snimku ispod teksta.

« 8 9 10 Pogledajte galeriju 2 3 4 »

Luxury Experience