50 GODINA S KLASE

Luksuzna vozila su Mercedesov pečat od početka dvadesetog veka. Prodato je preko 3.5 miliona primeraka...

Kao što ste mogli da pretpostavite, radi se o S klasi, imenu koje nije korišćeno od prvog modela, i dolazi iz reči Sonderklasse, sto na Nemačkom znači "klasa iznad". Ovu oznaku modeli dobijaju 1972.

S klasa je u Mercedesu uvek bila pionir za nove tehnologije i prilika da isprobaju sve tehnološke inovacije koje su razvili. 

Proći ćemo kratko kroz istorijate S klase, modela koji su postavili standarde među luksuznim vozilima. 

Od starta do Ponton-a: 1951-1959

Mercedes-Benz-S-Class-Tradition-4Današnja S klasa vuče svoje korene do Type 220, sa internacionalnim nazivom W187, koji je lansiran 6 godina nakon Drugog svetskog rata i simbol je ponovne izgradnje Nemačke. Posle tri godine je zamenjen novim modelom W180, koji je ostao poznat pod istim imeno 220a i koji je kasnije dobio ime Ponton, zbog dizajna. 

1956. poboljšana verzija 220 dobija S u imenu što je označavalo da ima jači 6o cilindrični motor i ova S oznaka se zadržala do danas. Naredne godine 300d, ili W189 je predstavljen, pa nakon njega 220 SE (W128)...

Sigurnost i udobnost: 1959-1972

Mercedes-Benz-S-Class-Tradition-6

300 SE (W112) koji je lansiran 1961. je ponudio vazdušnu suspenziju i novi automatski menjač, razvijen u Mercedesu. Dve godine kasnije, šire rastojanje između točkova (dodatnih 10cm) je dovelo do više prostora za putnike i postavilo nove standarde među luksuznim automobilima.

Model iz 1965. su bili dostupni u dve verzije, 108, standardna verzija sa čeličnim oprugama i 109 varijanta, sa vazdušnom suspenzijom, širim rastojanjem između točkova...

V8 je dodat u spisak motora 1968, kao vrh ponude, pogotovu u modelu 300 SEL 6.3, koji je nudio sporstki osećaj u luksuznom automobilu.

S-Klasa, Epizoda jedan: 1972-1980

Mercedes-Benz-S-Class-Tradition-9

Iako su modeli imali slovo S u oznaci, prvi zvaničan primerak S klase je bila serija 116 koja je lansirana 1972. 

Nova S klasa je bila prvi model koji se proizvodio sa ABS sistemom, koji je kasnije postao standardan u svim vozilima. Uveo je i rezervoar otporan na sudare, nove farove i još neke sigurnosne standarde. 

300 SD je postao prvi luksuzni auto sa dizel motorom, a 1978. S klasa postaje prvi model koji je ponudio turbo dizel motor. 

Airbag: 1979-1991

Mercedes-Benz-S-Class-Tradition-10

Sa serijom 126 dolazi novo rešenje iz Mercedesa, airbag. Prvi put se standardni hromirani branici menjaju plastičnim, fleksibilnim, koji su u stanju da podnesu sitne udare. 

Napravljen je aerodinamičan oblik, a inženjeri su razvili nove V8 motore. 

 

 

ESP i V12: 1991-1998

Mercedes-Benz-S-Class-Tradition-11W 140 je dizajniran da pruži maksimalnu udobnost. Ogromne dimenzije su dovele do velikog prostora u kabini, a debeli prozori do apsolutne odsečenosti od spoljnih zvučnih uticaja.

600 SE i 600 SEL su po prvi put bili opremljeni V12 motorima. Uključen je i danas standardni sigurnosni sistem, ESP. 

 

Dominacija na tržištu: 1998-2005

Mercedes-Benz-S-Class-Tradition-12

Dupli prozori su izbačeni, zbog uštede na težini, ali su ostale inovacije itekako nadoknadile taj minus. 

Elektronski kontrolisana suspenzija, Active Body Control, 4MATIC sistem, cruise control, Pre-Safe sistem su bili samo neki od poboljšanja nove S klase. 

S klasa stiže do 493 konjske snage, sa AMG verzijom koja je bila još jača.

 

Sigurnosni sistemi i ekologija: 2005-2013

Mercedes-Benz-S-Class-Tradition-13

Meke linije starijih modela su zamenjene novim, agresivnijim detaljima. 221 S klasa je dobila mnogo luksuzniju kabinu sa mnoštvom novih detalja. 

Night view asistent za vožnju po mraku, Pre Safe je unapređen, Blind spot asistencija, Lane keeping sistem i speed limit opcije su uveliko unapredile sigurnost vozila. 

Ekološki problemi koji su uveliko mučili auto industriju su rešeni modelom S 400 Hibrid, koji je bio prvi auto u proizvodnji koji je ima litijum jonsku bateriju. 

Od rane 2011. 4oro cilindrični turbo dizel je dodat kao jedan od visoko efikasnih motora 250 CDI. Prosečna potrošnja od 5.7l/100km ga je predstavila kao najštedljivije luksuzno vozilo na svetu. Ima 204 konjske snage i 500 Nm obrtnog momenta, što mu omogućava da stigne od 0 do 100km/h za 8,2 sekunde. 

Izvor: AutoExclusive

Luxury Experience