Luksuzna vozila su Mercedesov pečat od početka dvadesetog veka. Prodato je preko 3.5 miliona primeraka...
Kao što ste mogli da pretpostavite, radi se o S klasi, imenu koje nije korišćeno od prvog modela, i dolazi iz reči Sonderklasse, sto na Nemačkom znači "klasa iznad". Ovu oznaku modeli dobijaju 1972.
S klasa je u Mercedesu uvek bila pionir za nove tehnologije i prilika da isprobaju sve tehnološke inovacije koje su razvili.
Proći ćemo kratko kroz istorijate S klase, modela koji su postavili standarde među luksuznim vozilima.
Od starta do Ponton-a: 1951-1959
Današnja S klasa vuče svoje korene do Type 220, sa internacionalnim nazivom W187, koji je lansiran 6 godina nakon Drugog svetskog rata i simbol je ponovne izgradnje Nemačke. Posle tri godine je zamenjen novim modelom W180, koji je ostao poznat pod istim imeno 220a i koji je kasnije dobio ime Ponton, zbog dizajna.
1956. poboljšana verzija 220 dobija S u imenu što je označavalo da ima jači 6o cilindrični motor i ova S oznaka se zadržala do danas. Naredne godine 300d, ili W189 je predstavljen, pa nakon njega 220 SE (W128)...
Sigurnost i udobnost: 1959-1972
300 SE (W112) koji je lansiran 1961. je ponudio vazdušnu suspenziju i novi automatski menjač, razvijen u Mercedesu. Dve godine kasnije, šire rastojanje između točkova (dodatnih 10cm) je dovelo do više prostora za putnike i postavilo nove standarde među luksuznim automobilima.
Model iz 1965. su bili dostupni u dve verzije, 108, standardna verzija sa čeličnim oprugama i 109 varijanta, sa vazdušnom suspenzijom, širim rastojanjem između točkova...
V8 je dodat u spisak motora 1968, kao vrh ponude, pogotovu u modelu 300 SEL 6.3, koji je nudio sporstki osećaj u luksuznom automobilu.
S-Klasa, Epizoda jedan: 1972-1980
Iako su modeli imali slovo S u oznaci, prvi zvaničan primerak S klase je bila serija 116 koja je lansirana 1972.
Nova S klasa je bila prvi model koji se proizvodio sa ABS sistemom, koji je kasnije postao standardan u svim vozilima. Uveo je i rezervoar otporan na sudare, nove farove i još neke sigurnosne standarde.
300 SD je postao prvi luksuzni auto sa dizel motorom, a 1978. S klasa postaje prvi model koji je ponudio turbo dizel motor.
Airbag: 1979-1991
Sa serijom 126 dolazi novo rešenje iz Mercedesa, airbag. Prvi put se standardni hromirani branici menjaju plastičnim, fleksibilnim, koji su u stanju da podnesu sitne udare.
Napravljen je aerodinamičan oblik, a inženjeri su razvili nove V8 motore.
ESP i V12: 1991-1998
W 140 je dizajniran da pruži maksimalnu udobnost. Ogromne dimenzije su dovele do velikog prostora u kabini, a debeli prozori do apsolutne odsečenosti od spoljnih zvučnih uticaja.
600 SE i 600 SEL su po prvi put bili opremljeni V12 motorima. Uključen je i danas standardni sigurnosni sistem, ESP.
Dominacija na tržištu: 1998-2005
Dupli prozori su izbačeni, zbog uštede na težini, ali su ostale inovacije itekako nadoknadile taj minus.
Elektronski kontrolisana suspenzija, Active Body Control, 4MATIC sistem, cruise control, Pre-Safe sistem su bili samo neki od poboljšanja nove S klase.
S klasa stiže do 493 konjske snage, sa AMG verzijom koja je bila još jača.
Sigurnosni sistemi i ekologija: 2005-2013
Meke linije starijih modela su zamenjene novim, agresivnijim detaljima. 221 S klasa je dobila mnogo luksuzniju kabinu sa mnoštvom novih detalja.
Night view asistent za vožnju po mraku, Pre Safe je unapređen, Blind spot asistencija, Lane keeping sistem i speed limit opcije su uveliko unapredile sigurnost vozila.
Ekološki problemi koji su uveliko mučili auto industriju su rešeni modelom S 400 Hibrid, koji je bio prvi auto u proizvodnji koji je ima litijum jonsku bateriju.
Od rane 2011. 4oro cilindrični turbo dizel je dodat kao jedan od visoko efikasnih motora 250 CDI. Prosečna potrošnja od 5.7l/100km ga je predstavila kao najštedljivije luksuzno vozilo na svetu. Ima 204 konjske snage i 500 Nm obrtnog momenta, što mu omogućava da stigne od 0 do 100km/h za 8,2 sekunde.
Izvor: AutoExclusive