Svet na dlanu - Embraer Tokyo koncept

Ako smo iskreni u vezi sa putovanjem avionom, taj čin predstavlja samo još jedno gužvanje u prepunoj kabini aviona sa malim otvorima, što kompanija Embraer želi da promeni.

Neudobnost i osećaj malog prostora su česti i kod veoma skupih poslovnih modela aviona, dok je posebno izražen nedostatak prirodnog svetla. Kompanija Embraer upravo taj detalj želi da promeni, putem revolucionarnog dizajna kabine koji deluje preslikano po osnovima nekog filma naučne fantastike.

Projekat Embraer Tokyo Airship kao centralni deo nudi velike prozorske površine, stvarajući potpuno novi utisak u kabini. Nova vrsta prozora je namenjena ugradnji na Embraer Lineage 1000E model letelice, koja će ponuditi putnicima jedinstveno iskustvo letenja najvišom klasom pri brzinama od 0.8 Mach-a (980 kilometara na sat).

Svetlarnici velikih dimenzija nisu novitet kada je reč o primeni u avijaciji. Pre više od 30 godina, modeli Cesne su se mogli videti kako lete sa širokim prozorskim površinama. Novitet u slučaju Tokyo airship koncepta je prva upotreba na avionima koji lete na visinama od preko 10,000 metara. Zainteresovani za ovaj vid modifikacija, uslugu mogu dobiti samo ukoliko se odluče da naruče model Embraera Lineage 1000E, po ceni od 55 miliona dolara.

Kao rezultat saradnje između potpredsednika kompanije Embraer zaduženog za dizajn, Džeja Bivera, i dizajnera luksuznih jahti, Patrika Noulsa, jasno je da Tokyo koncept preuzima dosta elemenata nautike. Kabina urađena na osnovu Tokyo Embraer dizajna, donosi osim velikih prozorskih površina i elemente kakve možemo videti na modernim brodovima, poput komfornog spavaćeg dela, savremene kuhinje i sistema multimedijalne zabave.

Prva testiranja novog koncepta započeta su na osnovama manje letelice ERJ145, koja je za potrebe vlade Brazila izrađena sa velikim prozorskim površinama. U navedenom slučaju, avion je upotrebljen za potrebe geografskih snimanja, ali dizajneri Embraera su samo potvrdili svoje zamisli o upotrebi takvog koncepta na letovima visoke klase. Jedini problem koji i dalje ostaje otvoren, predstavlja činjenica da su avioni koji lete na velikim visinama izloženi povećanom uticaju Sunca i većem zagrevanju, tako da ostaje da se u praksi potvrdi hoće li veće prozorske površine uticati u većoj meri na temperaturu u kabini.

N.S.

Luxury Experience