Zvanično - Infiniti Q30

Više nema dileme da li će se i kada pojaviti novi Q30 model, pošto je japanska kompanija zvanično objavila detalje o svom novom automobilu...

Infinitijev prvi model za premijum kompakt segment kategoriju sa rivalima kao što su Audi A3, BMW serije 1, VW Golf i Mercedesova A klasa, sa kojom deli MFA platformu i mehaničke delove, dolazi dve godine posle premijere Q30 Active Compact koncepta. 

Evo kako Infiniti opisuje svoj model u zvaničnom saopštenju:

"Novi Q30 predstavlja koncept razvijen za kupce koji traže urbanu individualnost. Dinamičke vozne karakteristike mu daju samopouzdanje, a odlične performanse kao i upravljanje su takođe tu. Oprema je posebno dizajnirana, a enterijer predstavlja novi pristup u dizajnu i prenos eksterijera na putničku kabinu".  

Infiniti nije otkrio više detalja, ali oznaka 2.2d na Q30 pokazuje da je verovatno u pitanju Mercedesov 2.2 dizel sa 168ks i 400Nm obrtnog momenta, koji se već korsiti za model Q50 za evropsko tržište, a povezan je ili na šestostepeni manuleni prenos, ili na sedmostepeni automoatski prenos. 

Q30 će se praviti zajedno sa svojim crossover pandanom, dolazećim QX30 modelom, u sunderland fabrici u Britaniji, odakle će se izvoziti na tržišta širom sveta, uključujući Kinu i Severnu Ameriku. Svetska premijera Q30 modela će se održati na sajmu u Frankfurtu, ovog septembra. 

O BRENDU

Infiniti je Nissan-ov luksuzni model vozila. Konstruisan je 1989. godine u nameri da postane konkurentan na američkom premium tržištu sa brendovima kao što su japanski Acura i Lexus, kao i evropski Audi i BMW. Infiniti je uspeo da za vrlo kratak vremenski period stvori globalnu mrežu. Njegova istorija kreće pre odprilike dve decenije kada je kompanija prodala prvo vozilo.

Infiniti je uspeo da brzo preplavi američko tržište sa svojom promocijom ali bez dovoljno snage i glasa da bi brend koji je nov bio prihvaćen. Prodaja njihovog prvog modela Q45 je prošla dosta loše. Smatrali su da je razlog tome loše odrađena reklamna kampanja. Zbog toga su pokrenuli niz reklama inspirisanih zen kulturom gde je automobil bio prikazan jako malo ili čak uopšte.

Zasnovani na Nissan-ovoj platformi, većina Infiniti-ja su bili redizajnirani osim njihovih novih modela sportski G37 i luksuzni SUV FX koji su označili želju brenda da postane zaseban entitet.

Bez obzira koliko je reklamna strategija Infinitija bila dobra ili loša, njihova vozila su bila vredna pažnje. Npr. Q45 je posedovao snažan 278 KS V8 motor, upravljanje i aktivno nošenje na sva četiri točka. Sve je ovo bilo novo za vozila u toj klasi.

Infiniti je imao strategiju da dostigne vrh i tu ostane što duže, pa se može reći da je u tome uspeo obzirom da je na evropskom tržištu nadmašio tradicionalne brendove kao Lincoln i Cadillac.

Početkom 90-ih Infiniti je lansirao novi model M30 koji se prodavao lošije od Q45. Sredinom 90-ih izbacuju novi model QX4 koji je bio modifikovana verzija Nissan Pathfinder-a, što ih čini prvim koji su proizveli luksuzni SUV tip vozila nakon specijalizovanih proizvođača kao Jeep i Land Rover.

Nakon što doživljava pad prodaje zbog nedovoljno razvijenih vozila i lošeg targetiranja, Infiniti baš kao i Hyundai  nije prestao da postoji već su se odlučili za razvoj novih modela što im je osiguralo opstanak na tržištu. U novu fazu ulaze 2003. godine izbacivši G35, koji je bio prethodio modelu G37. Ovaj model je bio  najdalji od bilo čega što je Infiniti uradio u prošlosti.

Brend trenutno krči svoj put na evropskom tržištu i uključuje 230 dilera u 15 zemalja. Razvijaju posao od Meksika do Rusije, kao i od Ukrajine do Kine i Tajvana. Među najnovijim inovacijama su Around View sistem koji omogućava vozaču pregled kompletne okoline automobila i Anti Scratched Paint (ASAP) sistem.

Više o automobilima...

Luxury Experience