SVE O NOVOJ BMW SERIJI 7

BMW je predstavio seriju 7, najluksuzniji model u svojoj ponudi koji će vas po gabaritima i izgledu podsetiti na aktuelni F01 model, ali je u pitanju u potpunosti novi automobil...

Bavarci su upotrebili svu svoju veštinu i tehnologiju kako bi unapredili postojeći model, počevši od glavnog problema, a to je bila težina. Kombinacijom karbona, čelika, aluminijuma, magnezijuma i plastike, uspeli su da smanje težinu za čak 200kg, ali su dodavanjem novih sigurnosnih opcija, komfora i dodataka, smanjenje težine doveli na oko 130kg. 

I dalje nije potvrđena informacija koja je potekla iz BMW AG, tačnije od Klausa Fronlicha, člana upravnog odbora,koji je izjavio da je nova serija 7 najlakši luksuzni sedan u svom segmentu. 

Sa kodnim imenom G11 sa kraćom osnovom, ili G12 sa dužom, naredna generacija serije 7 ima sličan otisak kao stari modeli sa oznakama F01 i F02. 

LWB verzije koje će biti jedine u ponudi na američkom tržištu, su dugačke 5238mm, široke 1902mm i visoke 1479mm. Standardni model je dugačak 5098mm, širok 1902mm i visok 1467mm. 

Stil eksterijera je najbolje opisati kao evoluciju prethodne verzije serije 7 sa novim BMWovim dizajn pravce koji je najvidljiviji na serijama 3 i 4, pa sedan dolazi sa ravnijim prednjim delom i velikom rešetkom, koja se nastavlja na LAserlight svetla kakva možete da vidite na modelu i8, a koja ga čine daleko širim, doduše samo na optičkom planu. 

BMW je pratio sličan pravac i kada je u pitanju enterijer, koji je sada moderniji, ali će biti poznat vlasnicima aktuelnog modela. Pored nove digitalne instrument table koja je u potpunosti okrenuta personalizaciji i iDrive 5.0 infotainment sistemu koji je tobio touch tehnologiju i upravljanje gestovima, BMWov sedan je dobio i bežično punjenje telefona, kao i prenosivi tablet od 7 inča koji može da kontroliše funkcije automobila. Tu je  Ambient Air paket. 

Još jedna velika vest je premijera BMWovog sitema Remote Control Parking koji omogućava vozaima da vozilo uvezu, ili izvezu iz garaže bez pristustva vozača. 

Svi modeli serije 7 će dolaziti sa podesivom suspenzijom koja automatski podešava visinu automobila, pa će automobil biti niži u sport modu - Dynamic Damper Control. Po prvi put, okretanje volana će kombinovati okretanje sva četiri točka, što BMW naziva Integral Active Steering, ili X Steer, a pojaviće se na svim modelima sa xDrive sistemom. 

Kada krene u prodaju na jesen u Americi, biće u ponudi sledeći modeli: 750i xDrive sa novo razvijenim 445ks 4.4 turbo V8 benzincem i 740i sa 320ks 3.0 turbo motorom, a oba će biti povezana na osmostepeni automatik. 

Početkom 2016. godine, BMW će dodati 740r xDrive hinridni model, sa 2.0 turbo benzincem koji će raditi u paru sa električnim motorom i osmostepenim automatikom koji će moći da se kreće na energiju iz baterije do 37km brzinama do 121km/h.

Očekuje se cena za 740i od 81 300 dolara, dok će 750i xDrive biti 97 400, a za novi 740e PHEV se još uvek ne zna raspon cena i biće objavljen nekoliko nedelja pre lansiranja. 

U Evropi i drugim delovima sveta, nova serija 7 će biti lansirana u oktobru sa dva benzinska motora, 326PS 3.0 u 740i i 740Li, kao i 4.4 turbo V8 za 750i xDrive i 750Li xDrive, a biće tu i jedan dizel sa 3.0 motorom za 730d/Ld modele. 

O BRENDU

Iako su njihovi motori  najbliži savršenstvu, skraćenica BMW ne predstavlja „Best Motors in the World“, ono zapravo znači „Bayerische Motoren Werke“. Tajna njihovog uspeha leži u konstantnoj težnji ka kvalitetu i izvrsnosti. Svoju proizvodnju, za razliku od drugih proizvođača, u početku je usmerio pre svega ka proizvodnji motora. Kompaniju je osnovao, sada već davne 1913. godine, Karl Friedrich Rapp.

Kompanija „Rapp-Motorenwerke“, koja će kasnije promeniti naziv u BMW, fokusirala se pre svega na avio motore, zbog ogromne tražnje tokom Prvog svetskog rata. Uprskos uspehu, Rapp nije uspeo da proda svoj udeo u kompaniji, usled neželjenih vibracija koje su motori proizvodili.

Usled finansijskih poteškoća, Karl Rapp je podneo ostavku 1916. godine. Austrijska kompanija formirana od strane Franc-Josefa Poppa i Camillio Castiglionia ponovo je lansirala BMW, ubedivši njenog tadašnjeg vlasnika Gustava Ottoa na spajanje. Tako je formiran „Bayerische Flugeug-Werke“ tj. BFW.

Nedugo zatim promeniće svoje ime u BMW, koji će postati sinonim za kvalitetan automobil. Do danas kompanija nije menjala svoj logo, koji predstavlja beli propeler sa plavom pozadinom.  Nakon završetka svetskog rata kompanija se preorijentisala  na proizvodnju vazdušnih kočnica za železnička vozila.

Tražeći nove mogućnosti, kompanija se zatim usmerila na razvoj motora za motocikle, izbacivši dva modela - „Victoria“ i „Flink“. Godinu dana kasnije, njihovi motori postavili su novi svetski rekord u brzini, išavši 216.75 km/h. Lansirajući novi model automobila „3/20 PS“ kompanija je još jedanput ostvarila zapažen uspeh.  Prvi nezavisni model kompanije bio je „782 cc“ sa 4 cilindra, nakon kojeg je došao model „303 saloon“ sa 6 cilindara. Kako je vreme odmicalo, kompanija je rasla, i neposredno pre Drugog svetskog rata kupila je par fabrika u blizini Berlina.

Tokom 60-ih BMW je uveo mnoge inovacije kao što su serije 1500 i 1600, kao i niz novih sedana - 2500, 2800, American Bavaria i 2,5 CS i CS 2800 coupe. Međutim, BMW se nije tu zaustavio. Kompanija nastavlja svoj razvoj i predstavlja 2002 Turbo model  1973. godine. Turbo 2002 je jedan od prvih turbo modela koji su ušli u masovnu proizvodnju. Proizvodne serije koje će ubrzo izaći - 6 i 7 kao i rekonstruisani  BMW M1 model,  postali su sinonim uspeha na svetskom nivou.

BMW počinje da se takmiči i u F1 šampionatu i 1983. osvajaju svoju prvu titulu u nizu, sa brazilskim vozačem Nelsonom Pikeom koji postaje kralj F1 Svetskog šampionata. Istovremeno, serija 5 je ušla u novu fazu unapređenja i dobila je 518i motor i moćni M535i. 'M' postavlja novi standard u moći i izdržljivosti. Modeli  M5 i M3 su lansirani 1985. i 1986. i postaju vrhunac inženjerske preciznosti i lepote među sportskim automobilskim entuzijastima.

Sa novim modelom Z1, BMW je ostvario izuzetan uspeh. Briga za kupca i želja da budu uvek ispred konkurencije bili su dovoljan dokaz da je BMW postao pravi brend. Usledila je i verzija Z8.

Trke su ostale profitabilan hobi za nemačkog proizvođača automobila, pojavili su se kao pobednici u tri uzastopne FIA VTCC sezone od 2005. do 2007. godine. Nedavno, BMW-ov inženjerski dizajnerski tim izradio je repliku slavnog modela  M1 iz 70-ih. Nažalost, M1 neće biti obnovljen kroz masovnu proizvodnju.

Više o automobilima...

Luxury Experience