STIGAO CAYENNE GTS

Porsche je pred premijeru na auto salonu u Los Angelesu predstavio GTS verziju novog Cayenna...

Reč je o sportskom automobilu koji je opremljen Sport Design paketom koji uključuje proširene blatobrane, nove pragove, dorađena svetla, do 24 mm snižen pod (-20 mm sa opcionim vazdušnim vešanjem), 20oinčne felne i sl. Takođe, GTS može da se pohvali sa sportskim izduvnim sistemom, high-performance kočnicama (diskovi promera 390 mm napred i 359 mm nazad), raznim ukrasima i sl, a tu je i sistem PASM, odnosno Porsche Active Suspension Management.

Promjene enterijera su minimalne i uključuju kožne i Alcantara presvlake sedišta i pojedinih delova unutrašnjosti i druge GTS ukrase.

Cayenne GTS pokreće bi-turbo 3,6 V6 koji će da zameni dosadašnji atmosferski 4.8 V8. Novi pogon razvija snagu od 323 kW, odnosno 440 KS i najveći obrtni momenat od 600 Nm. Reč je o rastu snage od 14 kW, odnosno 20 KS. Treba pomenuti i da mu je potrošnja za 0,9 l/100 km manja od prethodne verzije. 

Zahvaljujući snažnijem motoru ovaj automobil će do 100 km/h ubrzati za 5,2 sekunde (5,1 s sa Sport Chrono paketom), dakle 0,5 s brže od prethodnika, a najveća brzina će iznositi 262 km/h.

Prve isporuke ovog modela u Nemačkoj će krenuti sledeće godine, a kupci će za njega morati da izdvoje od 98.152€.

O BRENDU

Kompaniju je osnovao Dr. Ing. Ferdinand Porsche 1931. Porsche SE je od tada postao sinonim za luksuzne sportske automobile, kao i za najsavremeniju tehnologiju.

Smešten u centru Štutgarta, Porsche je prvi ugovor o razvoju automobila potpisao sa Volkswagenom. Rezultat je bio jedan od najpoznatijih automobila u istoriji i jedan od najbolje prodavanih - Beetle. Mnoge osobine ovog modela će naći svoje mesto na prvom Porsche-ovom automobilu – Porsche 64, razvijenom 1939. godine.

Posle rata, Ferdinand je bio zatvoren pod optužbom za ratne zločine na 20 meseci, i da je u to vreme da je njegov sin Ferry Porsche, odlučio da napravi novi auto da odgovara njegovim potrebama - 356.

Nakon smrti Ferdinanda Porschea 1951., kompaniju preuzima njegov sin Ferry. Usledili su modeli Porsche 356 kao i Spider 550, automobil koji će biti veoma uspešan u trkama.

Godine 1964. usledio je jos jedan sportski model - 911, još jedan auto sa vazdušnim hlađenjem i motorom montiranim pozadi. Ovaj automobil će postati naslednik Spidera 550, osvojivši mnogobrojne trke. O uspehu 911 svedoči činjenica da je još uvek u proizvodnji, uprkos tome što je dosta izmenjen.

Godine 1974. u Parizu, Porsche je predstavio novi 911 Turbo, sa izduvnim turbokompresorom i regulatorom pritiska.

Model 924 koji se našao u proizvodnji 1975., bio je eksperiment za Porsche, jer je njegov motor bio ugrađen napred, a Porsche nije duže vremena imao iskustvo sa takvim modelom. Usledio je 928, sa V8 motorom montiranim sa prednje strane koji je bio napravljen od legure metala. Zatim, 1981. Porsche dodaje novi model - 944. Porsche 959 sa visokim performansama je predstavljen na frankfurtskom salonu automobila 1985. Ovaj model će osvojiti mnogo relija i mitinga od kojih je najpoznatiji Pariz-Dakar.

Novi tehnološki skok je napravljen 1988., kada je predstavljen 911 Carrera 4 sa pogonom na sva četiri točka. Zatim 1989., "Tiptronic" automatski menjač je montiran na Porsche. Godine 1991., Porsche postaje prvi proizvođač automobila koji stavlja vazdušne jastuke i za vozača i za putnika na svim svojim modelima.

Model Boxter je uveden 1996., nakon 3 i po godine razvoja. Iste godine, Porsche proslavlja 1 million proizvedenih vozila. Dve godine kasnije, Ferry Porsche umire, ali kompanija nastavlja dalje i ima sjajnu sezonu u Le Manu sa 911 GT1. To je bio samo početak za Porsche, koji je nastavio sa sportskim i modelima visokih performansi - Boxster S i Carrera GT (2000.).

Godine 2002., Porsche je ušao na SUV tržište sa nekonvencionalnim modelom Cayenne i njegovom kasnijom verzijom - Cayenne Turbo i Turbo S. Sledeći model Panamera, limuzina sa četvoro vrata, predstavljen je 2009. godine. Sa ovim modelom Porsche je ušao na novo tržište, direktno se takmičeći sa drugim luksuznim brendovima kao što su Mercedes, BMW i Audi.

Ove godine, model 911 proslavlja svoj 50. rođendan.

Više o automobilima...


Luxury Experience