ROLLS ROYCE SA REDNIM BROJEM JEDAN

Prodaje se Rolls Royse sa brojem jedan na šasiji...

Roll Royse Corniche se proizvodio između 2000. i 2002. godine, i proizvedeno je samo 374 primerka. Smatrao se mnogo eksluzivnijim od Bentey-a Azure sa kojim je delio platformu. Kao i što se očekuje od Rolls Roys-a, sve je rućno pravljeno, materijali su veoma kvalitetni, a ni luksuza ne hvali. Ovaj automobil je 2. godine bio u vlasništvu Rolls Royse kompanije, dok je kasnije prešao u privatne ruke. Ovo je retka prilika da kupite ovako poseban automobil, prvenstveno zbog broja jedan na šasiji, ali i zbog odličnog stanja u kom se nalazi. 

Na ovom automobilu je sve perfektno, ima čistu istoriju i definitivno je veoma lep i poželjan primerak.

O BRENDU

Šta je više luksuznije i imućnije od Rolls Royce-a? Zapravo ništa, osim možda pozlaćenog Porsche-a, ali imajući u vidu da još uvek ne postoji njegova masovna proizvodnja, ljudi se drže Rolls Royce-a. Kompanija je osnovana u Britaniji 1906. godine partnerstvom Charles Stewart Rolls-a i Frederick Henry Royce-a.

Od samog starta želeli su da naprave “najbolji automobil na svetu” kako je Silver Ghost nazvan.  Posebna pažnja na detaljima i nadprosečne performanse uslovile su uspeh Silver Ghost-a, proizvedenog 1906. godine. Kao i većina drugih automobilskih proizvođača, tokom Prvog svetskog rata, Rolls Royce se okrenuo ratnoj industriji, ali za razliku od drugih nije se bavio proizvodnjom vozila, već  avionskih motora poput Eagle-a, koji su koristili saveznički piloti.

Nakon rata, kompanija je nastavila istraživanja vezana za motore, i predstavila je “R”motor, koji je korišćen u avionima i automobilima pri postavljanju mnogih svetskih rekorda. Nakon rata izbačena su dva nova modela Phantom I i Phantom. Usled povećane tražnje, Rolls Royce je morao da otvori dodatnu fabriku u Americi, u Massachusetts-u.

Još jedan uspešan poslovni potez je bila kupovina kopmanije Bentley-i 1931. godine, što će se ispostaviti korisno za obe strane. Dugi niz godina Rolls Royce i Bentley-i su bili mehanički identični.

“R” motor je na kraju razvijen u hvaljeni Merlin motor. Tokom Drugog svetskog rata Merlin motori su se zapravo dokazali, jer su svi avioni Hurricane, Lancaster  i Spitfire, koji su učestvovali u bitci za Britaniju koristili upravo ove motore.

Proizvodnja automobila nastavljena je nakon sukoba, i prodaja se tokom vremena blago povećavala. Pored postrojenja u Derby-u, otvorene su fabrike u Crewe-u i Chesire-u. Poznati model iz tog perioda Silver Wraith bio je poslednji čija je karoserija proizvedena izvan fabrike. Posle njega, svi automobili Rolls Royce-a su kompletno proizvedeni unutar fabrike.

40-te i 50-te godine su bile veoma prosperitetne za kompaniju, i to je jedan od glavnih razloga zašto se odlučilo na proširenje poslovanja, kupovinom Bristol Siddeley-a, velikog proizvođača avio motora 1966. godine. Najskuplji ikad model, Phantom IV, predstavljen je 1950. godine. Samo je 18 komada proizvedeno i svi su isporučeni kraljevskim porodicama i šefovima Vlada.  Silver Cloud I i II su takođe iz ovog perioda, a 60-tih su lansirana dva poboljšana modela Phantom III i Phantom IV.

Početak 70-tih doneo je kompaniji finansijski pad, uslovljen delom zbog propalog ugovora za novi mlazni avion RB211. Vlada je morala da pruži pomoć, i 1971. godine je nacionalizovala kompaniju, ali time nije rešila problem. Tokom 1973. godine automobilski i avionski sektori su razdvojeni od strane Vlade i kasnije prodati, u nastojanju da se održi poslovanje avionske industrije.

Više o automobilima...

Luxury Experience