ROLLS-ROYCE BESPOKE - Rekordna prodaja u 2013

Rolls-Royce Motor Cars danas je otkrio da je njegova Bespoke kolekcija postala još uspešnija nego ikada, sa povećanjem prodaje u 2013.

Skoro 95% Rolls-Royce automobila kupljenih prošle godine su personalizovani od strane njihovih vlasnika, jačajući tvrdnju da je Rolls-Royce proizvođač luksuznih automobila za poznavaoce koji zahtevaju najbolje od individualizacije.

Globalni Bespoke udeo se povećao u 2013., jer su kupci za Phantom i Ghost modela naručivali viši nivo Bespoke sadržaja na svojim automobilima.

U svojoj prvoj godini dostupnosti, 90% Ghost modela su kupljeni sa Bespoke opcijama odabranim od njihovih vlasnika. Blistoistočni vlasnici držali su do svoje reputacije zahtevajući najviše pojedinačnih automobila na svetu sa 99% Gost i Phantom modela koji su dobili različite nivoe Bespoke sadržaja.

Nivoi personalizacije na Phantom modelu su najviši širom sveta u poređenju sa drugim Rolls-Royce modelima, sa 98% severnoameričkih kupaca i 95% evropskih vlasnika koji su odabrali Bespoke Phantom. Pored toga, 86% azijskih kupaca stvorilo je Bespoke Phantom za sebe.

Ghost, po svojoj prirodi više neformalan, imao je nešto niži sadržaj Bespoke opcija van Bliskog istoka, sa 96% evropskih kupaca, 79% Amerikanaca i 54% vlasnika iz Azije koji su individualizovali svoje automobile.

Sva tri modela nadmašila su svoje ciljeve prihoda u 2013 sa ukupnim povećanjem prihoda od 30% u odnosu na 2012.

O BRENDU

Šta je više luksuznije i imućnije od Rolls Royce-a? Zapravo ništa, osim možda pozlaćenog Porsche-a, ali imajući u vidu da još uvek ne postoji njegova masovna proizvodnja, ljudi se drže Rolls Royce-a. Kompanija je osnovana u Britaniji 1906. godine partnerstvom Charles Stewart Rolls-a i Frederick Henry Royce-a.

Od samog starta želeli su da naprave “najbolji automobil na svetu” kako je Silver Ghost nazvan.  Posebna pažnja na detaljima i nadprosečne performanse uslovile su uspeh Silver Ghost-a, proizvedenog 1906. godine. Kao i većina drugih automobilskih proizvođača, tokom Prvog svetskog rata, Rolls Royce se okrenuo ratnoj industriji, ali za razliku od drugih nije se bavio proizvodnjom vozila, već  avionskih motora poput Eagle-a, koji su koristili saveznički piloti.

Nakon rata, kompanija je nastavila istraživanja vezana za motore, i predstavila je “R”motor, koji je korišćen u avionima i automobilima pri postavljanju mnogih svetskih rekorda. Nakon rata izbačena su dva nova modela Phantom I i Phantom. Usled povećane tražnje, Rolls Royce je morao da otvori dodatnu fabriku u Americi, u Massachusetts-u.

Još jedan uspešan poslovni potez je bila kupovina kopmanije Bentley-i 1931. godine, što će se ispostaviti korisno za obe strane. Dugi niz godina Rolls Royce i Bentley-i su bili mehanički identični.

“R” motor je na kraju razvijen u hvaljeni Merlin motor. Tokom Drugog svetskog rata Merlin motori su se zapravo dokazali, jer su svi avioni Hurricane, Lancaster  i Spitfire, koji su učestvovali u bitci za Britaniju koristili upravo ove motore.

Proizvodnja automobila nastavljena je nakon sukoba, i prodaja se tokom vremena blago povećavala. Pored postrojenja u Derby-u, otvorene su fabrike u Crewe-u i Chesire-u. Poznati model iz tog perioda Silver Wraith bio je poslednji čija je karoserija proizvedena izvan fabrike. Posle njega, svi automobili Rolls Royce-a su kompletno proizvedeni unutar fabrike.

40-te i 50-te godine su bile veoma prosperitetne za kompaniju, i to je jedan od glavnih razloga zašto se odlučilo na proširenje poslovanja, kupovinom Bristol Siddeley-a, velikog proizvođača avio motora 1966. godine. Najskuplji ikad model, Phantom IV, predstavljen je 1950. godine. Samo je 18 komada proizvedeno i svi su isporučeni kraljevskim porodicama i šefovima Vlada.  Silver Cloud I i II su takođe iz ovog perioda, a 60-tih su lansirana dva poboljšana modela Phantom III i Phantom IV.

Početak 70-tih doneo je kompaniji finansijski pad, uslovljen delom zbog propalog ugovora za novi mlazni avion RB211. Vlada je morala da pruži pomoć, i 1971. godine je nacionalizovala kompaniju, ali time nije rešila problem. Tokom 1973. godine automobilski i avionski sektori su razdvojeni od strane Vlade i kasnije prodati, u nastojanju da se održi poslovanje avionske industrije.

Više o automobilima...

Luxury Experience