Prve zvanične skice Kan Dizajnovog WB 12 Vengeance-a

Poznata po poboljšanju velikog broja prestižnih modela, britanska kompanija Kan Dizajn se nedavno preselila u svet koučbilt automobila. Razotkrivši "Flying Huntsman-a" baziranog na Land Rover Defender-u, sada planira da lansira Grand Tourer-a po šablonu Aston Martina DB9. 

Superautomobil će nositi oznaku WB12 Vengeance, gde je "WB" oznaka za "wide body", a 12 broj cilindara ispod haube. Svi mehanički delovi sa DB9 ostaće netaknuti. Što znači da će WB12 imati isti, moćni 6,0 litarski V12 motor, koji isporučuje 510KS i 457 Nm obrtnog momenta.

Kahn Design WB12 Aston Martin Vengeance 01

Ovaj projekat je koučbilding u svom tradicionalnom smislu, kako je generalni direktor i osnivač kompanije Afzal Kan objavio. Kan Dizajn uzima oproban i testiran proizvod, gde radi isključivo na poboljšanju njegovog izgleda. Tako i u ovom slučaju, ulepšavajući Aston Martin DB9 u još ekskluzivniji superautomobil, sa novim izgledom, zanosnim kako van, tako i unutar kokpita.

Eksterijer Kan Dizajnovog WB12 Vengeance-a je veoma inspirisan linijama originalnog Venkviša. Sa još brutalnijim izgledom koji kombinuje više zapremine sa zakrivljenošću, koja je po rečima Afzala Kana, nedostajala modelu DB9.

Kahn Design WB12 Aston Martin Vengeance 02

Na šasiji se radilo gotovo šest godina, a napravljena je od lakog aluminijuma livenog tradicionalnim metodama. Čak će i točkovi ovog superautomobila biti promenjeni, kako bi lepše izgledali uz ovu impozantnu šasiju. Tako će WB12 imati felne od 20 inča na prednjim i 21 na zadnjim točkovima.

Unutra, Kan Dizajn će se otarasiti beskorisnih "2+2" sedišta, pretvorivši ih u prostrani dvosed prekriven luksuznom, brušenom kožom.

Kahn Design WB12 Aston Martin Vengeance 03

Ova verzija Aston Martina DB9 biće isporučena u dogovorenih 20 jedinica. Svaki automobil, ručno izrađen rukama majstora i automobilskih stručnjaka imaće ugraviranu pločicu u gepeku, sa imenima ljudi koji su na njemu radili.

Još uvek nema informacija o mogućoj ceni, ali iz kompanije tvrde da će sa proizvodnjom početi krajem ove godine. Unapred se radujemo prvim zvaničnim fotografijama ovog lepotana!

O BRENDU

Šta radite kada imate veliku količinu talenta za auto-trke, dovoljno strasti za automobile i entuzijazam?  Ako se sve to pretvori u električnu energiju, da li bi moglo napajati mali grad? Vi naravno  treba da započnete sopstvenu proizvodnju automobila. To je tačno način na koji je  Aston Martin brend nastao, rođen u garaži, slično grunge muzici. Lionel Matin i Robert Bamford pobrali su uspeh sličan grupi Nirvana Kurt Cobain-a. Međutim, Martin i Bamford verzija Nirvana-e će na kraju oduvati konkurenciju na luksuznom auto-tržištu. 

Aston Martin je osnovan 1913. godine, ubrzo nakon što je Martin izašao kao pobednik iz čuvene Aston Hil trke. Kompanija je proizvela svoj prvi automobil 2 godine kasnije postavljanjem četvorocilindričnog Coventry-Simplex motora. No međutim, plan o većoj proizvodnji je naglo prekinut usled Prvog svetskog rata, kada su oba osnivača pristupila armiji. Kompanija je nastavila sa radom nakon završetka rata, dobijajući nova sredstva za dalji rad. Nije prošlo puno vremena i jedan od osnivača kompanije, Robert Bamford napustio je kompaniju Aston Martin 1920. godine. Srećom bogati investitor prepoznao je vrednost brenda i uložio je značajna sredstva u podmlađivanje kompanije. Investicije Grofa Louisa Zborowski-og pretvorile su se preko noći  u unapređene tehnološko inovacije. 

Da bi se takmičio u francuskom Grand Prix-u, 1922. godine Aston Martin je proizveo automobil specijalno za tu svrhu. Osim zapaženog nastupa na najpopularnijoj trci tog vremena, automobil je pobrao pohvale postavivši novi rekord u brzini i izdržljivosti.  Tri modela koja su se takmičila u tom periodu, postala su vremenom poznata kao pobednički trio.  Međutim slava nije trajala dugo, jer se 1924. godine kompanija borila da izbegne bankrot. Kompanija je ipak  preživela, i nedugo zatim je  kupljena od strane Lady Charnwood  koja je poverila svome sinu John Benson-u jednu od važnijih uloga u preduzeću. Pokazalo se da on nije dorastao ulozi, i kompanija je opet zapala u probleme godinu dana kasnije. Lionel Martin napustio je svoju poziciju, poput  svog bivšeg poslovnog partnera Roberta Bamfroda 1926. godine. 

Ubrzo nakon njegovog odlaska, kompanija je po drugi put oživela zahvaljujući pre svega bogatim investitorima Billu Renwick-u i Augustusu Bertelli-u. Oni su bili zaslužni za dizajn i performanse koje će se kasnije primeniti u proizvodnji novih modela. Do 1937. godine, Bertelli je rezvio brojne modele, neki od najpoznatijih bili su Le Mans, Mk II i Ulster. Iako je kompanija poslovala dobro, ubrzo ju je zahvatio i treći talas finansijskih problema, koji su rešeni uz pomoć L. Prideaux Brune-a koji je finansijski pomagao kompaniju tokom kraćeg vremenskog perioda. U godinama nakon Drugog svetskog rata, kompanija je ušla u novu fazu proizvodnje. Prvi model DB serije pojavio se 1950. godine i ostvario je zapažen rezultat. Poučena njegovim uspehom, kompanija je sedam godina kasnije izbacila model DB3 i tako sve do ranih 70-tih, kada je izašao model DBS V8. Kompanija je u narednih 20 godina još dvaput menjala vlasnike, usled finansijskih problema, dok je Ford nije preuzeo u ranim 90-tim. Tokom tog perioda kompanija je značajno porasla, nudeći znatno širi spektar model počev od Volant-a, Vantage-a, pa sve do DB7. Kompaniju je 2007. godine kupio David Richards za sumu od 849 miliona američkih dolara. Od tada kompanija beleži konstantan rast prodaje, otvorila je predstavništva širom Evrope, čak i prebacila postrojenja za proizvodnju u Kinu.

Više o automobilima...

Luxury Experience