PREDSTAVLJEN McLAREN 540C

McLaren je predstavio svoj novi model 540C kupe u Šangaju danas, automobil koji će uskoro postati konkurencija modelima kao što su 911 Turbo i Audi R8 V10 FSI...

Sa cenom koja će krenuti od 126 000 funti u Britaniji, očigledno je da nije mnogo skuplji od novog modela R8 koji je 119 000 funti, ili 120 590 funti Porsche 911 Turbo. Pošto je McLaren trenutno na ceni, Porsche i Audi nisu u prednosti što se tiče pozicioniranosti brenda. Vrteće se sve oko performansi, izgleda i onoga što mušterija želi. 

Ovakva konkurencija će povezati ove modele kao što su povezani na primer 458 i Hurracan, ili Aventador i F12. Zašto? Zato što su im performanse skoro identične, a cene se minimalno razlikuju.

Porsche 911 Turbo ima 521ks i stiže do 100km/h za 3,4 sekunde, sa maksimalnom brzinom od 315km/h. R8 V10 je tu sa 540ks i 3,5 sekundi do 100km/h. Maksimalna brzina je 323km/h.

Gde je tu McLaren? Ubrzanje do 100km/h je isto kao kod Audija sa 3,5 sekundi, a maksimalna brzina je 320km/h.

Da li može da se povede debata o tome da li je 540C najlepši od ova tri modela? Da, može i to je detalj kojeg Nemci treba da se plaše. Izgled mini P1 modela sa odličnim linijama je daleko atrkativniji od već pomalo poznatog R8. 911 Turbo je divlja mašina i uvek će biti naš prvi izbor, a izgled nikada neće zastareti, ali je 540C ozbiljan konkurent. 

O BRENDU

McLarenovi automobili imaju samo jednu svrhu:  inkorporiranje onoliko tehnologije  Formule 1 u drumske automobile koliko je  moguće. Osnovana  1989. godine, kompanija nije bila veoma produktivna, ali je nekoliko modela koji su lansirani ušlo u automobilsku istoriju.

Njihov prvi automobil bio je  McLaren F1. To je bio kupe trosed koji je imao V12, 6064 cc motor izrađen od strane BMW-a. Samo izmedju 1992. i 1997. godine napravljeno je  100 modela.

McLaren F1 je dugo nosio titulu najbržeg automobila, sa maksimalnom brzinom od 241,35 milja po satu (391 km/h). Titulu su preuzeli Bugatti Veyron i SSC Ultimate Aero TT, ali za razliku od McLaren F1 ova dva automobila imaju turbo pogon.

Na osnovu F1 napravljeno je još nekoliko modela - GT, GTR sa varijantama  64 F1, 5 LM, 3 GT, 9 GTR95, 9 GTR96 i 10 GTR97. Svo stečeno iskustvo iskorišćeno je u proizvodnji Formule 1 1998. godine - West McLaren Mercedes MP4/98T. To je omogućavalo drugoj osobi da sedi iza vozača i iskusi vožnju formulom.

Ovaj model je imao sve sigurnosne karakteristike koje zahteva FIA. Napravljen od ugljeničnih vlakana, MP4/98T je pokretao 3,0 litarski V10 Mercedes-Benz motor.

McLaren je 1999. godine odlučio da proizvede još egzotičnije vozilo zajedno sa  Daimler Chrysler-om, glavnim saradnikom McLaren Groupe kao i kompanijom koja je McLarenov F1 tim snadbevala sa motorima. Model je nazvan Mercedes-Benz SLR McLaren i postao je novo supervozilo.

Sa 5.5 litarskim V8 motorom sa 626 konjske snage, SLR je ubrzavao od 0 do 60 za 3.8 sekundi i do 100 milja po satu za 6.3 sekunde.

Prvi SLR je sišao sa montažne linije 2005. godine, a 2006. godine je izašla edicija SLR 722 sa snažnijim motorom.  U aprilu 2007. godine, McLaren je najavio da će biti obustavljena proizvodnja SLR u zamenu za coupe verziju, a 2009. godine za kabriolet verziju.

Ali ne treba se uzrujavati mnogo ako mislite da je SLR  zastareo. McLaren trenutno razvija novi automobil, Codename P11, koji će biti zamena za F1, uz glasine da će postizati brzinu od 390 km / h.

Više o automobilima...

Luxury Experience