PREDSTAVLJEN 2016 MERCEDES AMG GT/GTS

Porshe 911, čuvaj se...

Porshe 911 je navikao da bude stalna meta napada, ali sada ga napada automobil visokih performansi na kom pišu tri, svima dobro poznata, slova- AMG. Pravi sportski automobili koji nose trokraku zvezdu su veoma retki, jer je Mercedes proizveo samo dva takva automobila- Mercedes SLR McLaren i SLS AMG. Međutim, nemačka kompanija je predstavila GT AMG model koji predstavlja veliku konkurenciju automobilima kao što su Porshe 911, Audi R8 i Jaguar F-Type. 

Interesatno je da je dizajnerima ovog automobila kao inspiracija poslužio SLS AMG, pa zato možete da vidite veliku sličnost između ova dva automobila. Ta sličnost se ogleda kroz dugu haubu i strmi vetrobran, ali potrebno je naglasiti da GT AMG nije brutalan kao SLS AMG. Međutim, GT AMG model je praktičniji, odnosno ima više prostora u gepeku i vrata se otvaraju drugačije u odnosu na SLS AMG koji je imao ,,galebova krila". Razlog zbog kojeg su promenili način otvaranja vrata jeste jer su hteli da takva vrata budu karakteristična samo za SLS modele. 

Nećemo skoro videti kabriolet verziju GT AMG modela, jer nemačka kompanija nije htela da takvim potezom ugrozi SL model. Ali, ukoliko se Mercedes predomisli moguće je da će takva verzija biti uskoro i predstavljena. Snaga za GT i GTS modele će dolaziti iz dva nova AMG M178 4.0l V8 motora koji će imati dupli turbo punjač. Oni će istovremeno zameniti M156/M159 6.2l V8 motore koji nemaju turbo punjače, i biće standardni u modelima kao što su C63 AMG, croosover GLC63 AMG i E63 AMG.

Mercedes tvrdi da će GT AMG model od 0 do 100 km/h ubrzavati za 3.9 sekunde i da njegova maksimalna brzina iznositi 304 km/h, kao i da je GTS model brži za samo 0.2 sekunde od svog brata i da će imati maksimalnu brzinu od 310 km/h. Snaga se prenosi na zadnje točkove preko sedam stepeni automatskim menjačem sa duplim kvačilom, što je još stvar koja spaja SLS AMG sa ovim automobilima.  Kao i obično, Mercedes AMG će ponuditi veliki izbor dodataka kada je u pitanju enterijer i eksterijer kako bi omogućio svojim kupcima da naprave svoj jedinstveni izgled. Mi bismo ostavili da naš Mercedes bude onakav kakav Nemci odluče da bude, ali, ipak, samo vas par klikova deli da potrošite hiljade i hiljade eura na razne dodatke. Pored toga, Mercedes ne bi bio Mercedes kada ne bi bio opremljen sa bezbednosnim sistemom, najnovijom tehnologijom i spravama koje pomažu vozaču tokom vožnje. 

Mercedes GTS AMG će se naći u prodajnim salonima sredinom leta 2015. godine, dok će se GT AMG na tržištu naći tek 2016. godine. Još uvek nema zvaničnih cena, ali smatramo da će biti u cenovnom rangu automobila koje smo pomenuli na početku teksta.

O BRENDU

Nemački proizvođač luksuznih automobila prisutan je već više od jednog veka na tržištu.  Odgovorni za nastanak modernih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, "očevi" Mercedes-Benz brenda su praktično izmislili automobil.

Karl Benz i Gottlieb Daimler su 1886. proizveli arhetip modernog motora. Njihov proizvod nije bio rezultat timskog rada, već nezavisnog i sinhronizovanog istraživanja.

Pre Prvog svetskog rata, Gotllieb Daimler je stekao reputaciju za svoje vozilo koje je bilo poznatije od Benz-a. Međutim, Benz će nastojati da održi korak, uspevajući da ostane blizu Daimlera. Godine 1908, oba proizvođača su se našli na podijumu kao pobednici francuskog Grand Prija.

Austrijski diplomata na službi u Nici, poslovni čovek koji je vodio profitabilan posao prodaje automobila, i ljubitelj trka, Emil Jelinek je vozio automobile DMG (Daimler-Motoren-Gesellschaft) pod pseudonimom Mercedes, po imenu njegove ćerke, Mercedes Jelinek. Kasnije je ugovorio sa DMG da se proizvede mala serija sportskih automobila sa motorom koji je zvanično nosio ime njegove ćerke, 22. decembra 1900. godine. Ime Mercedes, koje je kasnije korišćeno da predstavi DMG pod novim imenom, Mercedes-Benz, nastalo je 1926. godine, kada je primenjeno na sva vozila proizvedena od strane nove kompanije, Daimler-Benz AG, rezultat spajanja Benz & Cie i Daimler Motoren Gesellschaft te godine.

Tokom Prvog svetskog rata, okolnosti su spojile dva rivala tako da se Daimler Motorengesellshaft spojio 1926. godine sa Benzom u Daimler – Benz AG. Od tada, Mercedes-Benz automobili su jedni od najboljih na svetu i stoje kao simbol besprekornog kvaliteta i vrhunske tehnike. Ljudi koji stoje iza brenda su odgovorni za razvoj bezbroj poboljšanja koja pokrivaju svaki pedalj anatomije u automobilu.

Razvoj motora koji bi mogao da pokrije potrebe vozila na zemlji, vodi i u vazdu bio je Daimlerov san. Nakon nekih 8 godina to se i dogodilo sa razvojem modela Daimler Phoenix, prvog vozila na svetu koje je bilo opremljeno sa takvim motorom.

U međuvremenu, Karl Benz se bavio radom na četvoro-cilindričnom horizontalnom klipnom motoru. Godine 1900. Benz je završio rad na ovom motoru. Prednosti  ovog motora bile su manje vibracija, niže težište, kao i više prostora za ugradnju drugih uređaja kao što su turbo ili super punjenje.

Mercedes-Benz je takođe odgovoran za rušenje brojnih rekorda u brzini, među kojima je rušenje barijere od 200 km/h, verovatno najznačajaniji. Ideja da vozilo može da dostigne takvu brzinu već 1909. godine, izgleda nestvarno danas , ali Benz Lightning je dokazao suprotno. Lightning je bio čudovište koje je pokretao 21,5 litarski motor.

Nakon pauze u istražinanju inovacija u oblasti putničkih automobila tokom Drugog svetskog rata, Mercedes - Benz nastavlja svoje aktivnosti, izbacujući novi model 170 V 1946. godine koji je prethodio modelu 170 D (1949. godine). Ovaj model je povratio poverenje kupaca u brend i obezbedio povratak kompanije.

Tokom 50-ih, Mercedes - Benz je proizveo neke od svojih najboljih automobila, kao što su 190 i 300 SL.

Do 80-ih svet se već bavio štetnim efektima emisije CO2 i ukupnog automobilskog zagađenja. Mercedes-Benz bio je među prvima koji je u skladu sa propisima uveli katalizator sa električnim sistemom zatvorene petlje (1985. godine). Ove promene zajedno sa još nekim u vezi filtera za ulje, omogućile su da Mercedes - Benz vozila postanu još naprednija.

Više o automobilima...

Luxury Experience