Najpopularniji Porše modeli svih vremena

Osnovan od strane Ferninanda Poršea 1031. godine, ovo brend postao je sinonim za najbolje, najbrže i najlepše automobile na svetu...

Ovaj nemački proizvođač automobila dospeo je u vrh sveta automobilizma i izgleda da će tu i ostati. Porše vozila oduvek su bila dečački, ali i muški san i automobili kojeg su svi želeli. Poršeova linija i mehanička pouzdanost doveli su do toga da ovo bude jedan od najtraženijih automobila svih vremena. Tokom 7 decenija postojanja, Porše je uspeo da zadrži svoju prvobitnu liniju i dizajn koji je zastupljen i u novijim vozilima.

Mi smo odlučili da vam predstavimo 7 najpopularnijih Porše automobila svih vremena. Verovatno ste i vi maštali o nekom od ovih modela.

7. Porsche 911 GT3 R Hybrid

Lansiran 2010. godine, ovo je bio prvi hibridni trkački model koji nam je došao iz Porše kompanije. Ovaj automobil razvija neverovatnu snagu od 480 konjskih snaga i pored hibridnog motora sadrži još 2 električna koji dodatno povećavaju snagu. Hibridni motor napravljen je od strane Formula 1 tima i doveo je do prave revolucije u trkanju. Na ovaj način, štetni gasovi se smanjuju i kada bi se sve trke odvijale uz pomoć ovakvih vozila, uspeli bi da makar malo smanjimo stopu zagađenja.

6. Porsche 911 (993)

Porše 911 je definitivno automobil koji će biti upamćen za sva vremena. Prvi put je prikazan 1964. godine, a njegova linija je bila toliko dobra i inovativna da se koristi i dan danas. Upravo je ova automobilska linija najkopiranija među automobilima, pa se ovom modelu možemo zahvaliti na prelepim automobilima koji postoje danas.

5. Porsche 911 Carrera RS

Porše entuzijasti kažu da je ovaj automobil sinonim za ovaj brend. Ovaj klasik automobil prvi put je viđen 1973. godine i odmah je privukao neverovatnu pažnju. 911 Karera RS napravljena je za ljubitelje brzine, a to je i nudila. Ovaj automobil dobio je i titulu „Najboljeg klasičnog automobila“, a jedan ovakav primerak je skoro prodat na aukciji za 1.42 miliona dolara.

4. Porsche 917

Verovatno jedan od najprepoznatljivijih i najikoničnijih trkačkih automobila je definitivno Porše 917. Uz pomoć ovog automobila Porše je prvi put osvojio legendarnu trku „24 sata Le Manš“, 1971. godine. Porše je dug vremenski period dominirao trkačkim stazama i to baš zahvaljujući 917 modelu. Ovaj automobil je bio dostupan u različitim motornim varijantama, a najbrža varijanta je postizala brzinu od 0-100 km/h za 2.3 sekunde. Stiv Mekvin, poznati američki glumac, vozio je ovaj automobil u svojim filmovima.

3. Porsche 959

Porše 959 je prvi super automobil ove kompanije. Prvi put je lansiran 1989. godine i odmah je pokupio sve pozitivne kritike. Kada je napravljen, ubrzo je postao najbrži legalni sportski automobil, što ga je učinilo neverovatno popularnim. Ovaj automobil je postizao maksimalnu brzinu od 320 km/h, a 1986. godine, to je bilo nezamislivo brzo. Pored toga što je bio neverovatno brz, ovaj automobil je bio i pravo tehnološko čudo.

2. Porsche Carrera GT

Carrera GT se smatra da najekstremnijim automobilom koji je Porše ikada napravio. Ovo ograničeno izdanje proizvođeno je od 2004. do 2007. godine i postiglo je neverovatnu popularnost. Karera GT bila je popularnija od svojih najvećih rivala, Lamborginija i Ferarija. Ovaj automobil pokretao je masivni V10 5.7 litarski motor koji je proizvodio neverovatnih 600 konjskih snaga. Zbog nedostatka nekih osnovnih vozačkih pomagala kao što je kontrola proklizavanja i ABS, Carrera GT je bio najopasniji Poršeov automobil.

1. Porsche 356

Porše koji je na vrhu naše liste je 356 model iz 1948. godine. Ovaj automobil baziran je na liniji VW bube koja je bila takođe neverovatno popularna. Neverovatan vizuelni utisak, sjajan dizajn i kabriolet opcija, učinili su da ovo bude najpopularniji Porše automobil svih vremena. Porše 356 je takođe postao najpopularniji sportski automobil svih vremena. Iako je star skoro 70 godina, ovaj automobil još uvek ostavlja neverovatan utisak.

Muški Magazin

O BRENDU

Kompaniju je osnovao Dr. Ing. Ferdinand Porsche 1931. Porsche SE je od tada postao sinonim za luksuzne sportske automobile, kao i za najsavremeniju tehnologiju.

Smešten u centru Štutgarta, Porsche je prvi ugovor o razvoju automobila potpisao sa Volkswagenom. Rezultat je bio jedan od najpoznatijih automobila u istoriji i jedan od najbolje prodavanih - Beetle. Mnoge osobine ovog modela će naći svoje mesto na prvom Porsche-ovom automobilu – Porsche 64, razvijenom 1939. godine.

Posle rata, Ferdinand je bio zatvoren pod optužbom za ratne zločine na 20 meseci, i da je u to vreme da je njegov sin Ferry Porsche, odlučio da napravi novi auto da odgovara njegovim potrebama - 356 

Nakon smrti Ferdinanda Porschea 1951., kompaniju preuzima njegov sin Ferry. Usledili su modeli Porsche 356 kao i Spider 550, automobil koji će biti veoma uspešan u trkama.

Godine 1964. usledio je jos jedan sportski model - 911, još jedan auto sa vazdušnim hlađenjem i motorom montiranim pozadi. Ovaj automobil će postati naslednik Spidera 550, osvojivši mnogobrojne trke. O uspehu 911 svedoči činjenica da je još uvek u proizvodnji, uprkos tome što je dosta izmenjen.

Godine 1974. u Parizu, Porsche je predstavio novi 911 Turbo, sa izduvnim turbokompresorom i regulatorom pritiska.

Model 924 koji se našao u proizvodnji 1975., bio je eksperiment za Porsche, jer je njegov motor bio ugrađen napred, a Porsche nije duže vremena imao iskustvo sa takvim modelom. Usledio je 928, sa V8 motorom montiranim sa prednje strane koji je bio napravljen od legure metala. Zatim, 1981. Porsche dodaje novi model - 944. Porsche 959 sa visokim performansama je predstavljen na frankfurtskom salonu automobila 1985. Ovaj model će osvojiti mnogo relija i mitinga od kojih je najpoznatiji Pariz-Dakar.

Novi tehnološki skok je napravljen 1988., kada je predstavljen 911 Carrera 4 sa pogonom na sva četiri točka. Zatim 1989., "Tiptronic" automatski menjač je montiran na Porsche. Godine 1991., Porsche postaje prvi proizvođač automobila koji stavlja vazdušne jastuke i za vozača i za putnika na svim svojim modelima.

Model Boxter je uveden 1996., nakon 3 i po godine razvoja. Iste godine, Porsche proslavlja 1 million proizvedenih vozila. Dve godine kasnije, Ferry Porsche umire, ali kompanija nastavlja dalje i ima sjajnu sezonu u Le Manu sa 911 GT1. To je bio samo početak za Porsche, koji je nastavio sa sportskim i modelima visokih performansi - Boxster S i Carrera GT (2000.).

Godine 2002., Porsche je ušao na SUV tržište sa nekonvencionalnim modelom Cayenne i njegovom kasnijom verzijom - Cayenne Turbo i Turbo S. Sledeći model Panamera, limuzina sa četvoro vrata, predstavljen je 2009. godine. Sa ovim modelom Porsche je ušao na novo tržište, direktno se takmičeći sa drugim luksuznim brendovima kao što su Mercedes, BMW i Audi.

Ove godine, model 911 proslavlja svoj 50. rođendan.

Luxury Experience