NAJBRŽI MERCEDESI SVIH VREMENA

Iako uz spominjanje imena Mercedes-Benz većina odmah pomisli na limuzine premijum klase, ovaj nemački proizvođač slavu je stekao svojim inovativnim sportskim automobilima...

Tokom istorije, mnogo modela sa znakom trokrake zvezde ušlo je u knjige automobilizma, što zbog svoje inovativnosti, dizajna, jedinstvenosti ali i zbog performansi i traga koji su ostavili na trkačkim stazama.

Danas, modeli iz Študgarta najviše pažnje privlače svojim AMG modelima. Saradnja sa ovim sportskim odeljenjem fabrike i McLarenom iznedrila je mnoge modele od kojih većina predstavlja vrhunske, slobodno možemo reći, trkačke automobile.

Sa idejom da Vam predstavimo neke od njih, pred Vama je lista 10 modela Mercedes-Benza sa najboljim vremenima ubrzanja od 0 do 100km/h.

10/9. 2016. Mercedes-AMG GT S - 3.6s


Ovaj model predstavljen prvi put 2014. godine za cilj ima da uđe u konkurenciju sa Porsche-om 911 - kako u salonu tako i na trkačkim stazama. Razvijen od strane Mercedes-AMG odeljenja, GT S model teži tek nešto preko jedne tone, a pokretan je tvin-turbo V8 4.0 agregatom, koji oslobađa maksimalnih 500ks i 650 Nm obrtnog momenta. Iako prema fabričkim podacima ovaj model ubrzava od 0-100km/h za 3.7s, na raznim testovima automobil je uspeo da ovo vreme obori za 1 desetinku, tako da najbolji rezultat zapravo iznosi 3.6s.

10/9. 2013. Mercedes-Benz C63 AMG Black Series - 3.6s


Već na samo spominjanje modela C63 jasno Vam je da se radi o automobilu sa ozbiljnim performansama. Kada se na to doda još tehnologija sa trkačkih staza dobija se automobil vredan divljenja. Black Serija C klase dostupna je samo u kupe verziji, i pokreće je dorađeni V8 motor od 6200 kubika sa 510 konjskih snaga i 620 Nm obrtnog momenta. Za ubrzanje od 0-100km/h koje traje samo 3.6 sekunde zaslužan je dorađeni sistem vešanja i aerodinamični bodi kit koji automobil drži čvrsto priljubljen uz zemlju.

8. 2013. Mercedes-Benz SL63 AMG - 3.5s


Tokom osamdesetih i devedesetih godina, sportske performanse modela SL nisu bile na prvom mestu. Automobili su izgledali odlično ali je težina učinila da ovaj model dobije drugu namenu - luksuzni kabriolet snažnog motora namenjem otvorenom putu. Ipak sa novim SL-om, Mercedes se vraća na stazu pravih sportskih kabrioleta. Iako ovaj model teži preko 2 tone, značajno je lakši od svog predhodnika, a snažniji motor i poboljšan sistem vešanja učinili su da ovaj automobil postane pravi trkač. Izabrani motor je tvin-turbo V8 agregat od 5.5l radne zapremine, koji tazvija impresivnih 530ks i 800Nm obrtnog momenta pri samo 2000 obrtaja.

5/6/7. 2013. Mercedes-Benz SL65 AMG - 3.4s


Još jedan SL na ovoj listi. Ovog puta, to je vrh ponude ovog modela oplemenjenog ugljeničnim vlaknima i još snažnijim motorom. Reč je o tvin-turbo 6.0 v12 agregatu. On isporučuje 'suludih' 1000 Nm obrtnog momenta koji ovom modelu omogućavaju sprint do stotke za samo 3.4s.

5/6/7. 2003. Mercedes-Benz SLR McLaren - 3.4s


SLR McLaren je supersportski model proizveden u saradnji Mercedesa i McLarena, koji je u trenutku proizvodnje bio 40% u vlasništvu Mercedes-Benz-a. Oznaka modela SLR skraćena je od 'Sport Leicht Rennsport' (Sport Light Racing). Ovaj automobil pokretan je V8 agregatom od 5.4 litre koji uz pomoć turbo punjača proizvodi 626 konjskih snaga uz 780Nm obrtnog momenta. Sve ovo dovoljno je da automobil težak 1768kg - zahvaljujući karbon fiberu - potera do stotke za samo 3.4s (rezultati testova varirali su, a prema nekim informacijama postignuto je vreme od čak 3.1s koje nije zvanično potvrđeno).

5/6/7. 2009. Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss Edition - 3.4s


Samo ime McLaren predstavlja legendu svetskog auto-moto sporta, tako da na samo spominjanje imena ovog modela odmah Vam je jasno da je reč o ultimativnom sportisti. Ako SLR McLaren ljudima izgleda brzo i agresivno, možemo samo pomisliti šta ljudi kažu kada vide Stirling Moss ediciju ovog modela. Ova verzija nema krov, nema šoferšajbnu i 180kg je lakša od osnovnog SLR-a. V8 motor od 5.5l radne zapremine proizvodi impresivnih 640 konjskih snaga pod nogom onog srećnika koji sedne u njega. 

4. 1999. Mercedes-Benz CLK GTR - 3.3s


Projektovan i izgrađen kao trkački automobil Mercedes AMG-a, ovaj model morao je prema trkačkim propisima da bude proizveden i u 25 primeraka drumskih verzija kako bi imao pravo da se takmiči u šampionatima - na kraju, proizvedeno je 35 primeraka. Trkačka verzija pokretana je 6.0 motorom dok drumska verzija ovog modela ima atmosferski motor od 6.9l radne zapremine postavljen iza vozača. Po mercedesovom ustaljenom običaju, vreme ubrzanja od 0-100km/h propisano je slabije nego što automobil zaista ubrzava 3.3s. U to su mogli da se uvere oni koji su uspeli da se domognu ovog automobila vrednog 1.5 milion $ - sa kojom cenom je automobil ušao u Ginisovu knjigu rekorda kao najskuplji 'serijski' automobil. Nedavno, jedan ovakav primerak prodat je za enormnih 2.37 miliona dolara.

1/2/3. 2014. Mercedes-Benz E63 AMG S Model Sedan - 3.2s


Šta se dobija kada uzmete agregat napravljen u AMG odeljenju i stavite ga na Mercedesov pogon na sve točkove? Dobija se opasno brz automobil! Kada je ovaj automobil predstavljen na tržištu, Mercedes je tvrdio da automobil ubrzava od 0-100km/h za 3.5s. Ipak, kada su razni auto magazini testirali ovaj model zapitali su se da li je Mercedes zaista testirao ovaj auto ili samo nagađao o vremenu njegovog ubrzanja. Zavisno od uslova i podloge na kojoj je testiran, ovaj model ubrzava do stotke za 3.3-3.2s. Automobil je pokretan tvin-turbo V8 motorom od 5.5 litara koji proizvodi 577ks i 800Nm obrtnog momenta. I nije toliko loše za relativno skromnu limuzinu sa četvoro vrata.

1/2/3. 2014. Mercedes-Benz CLS63 AMG S - 3.2s


Poput još nekih automobila navedenih ovde, ni CLS63 ne izgleda na prvi pogled kao automobil koji će Vas u prašini ostaviti na semaforu. Više izgleda kao automobil nekog visoko rangiranog menadžera koji sa njim ide na posao. Potcenjeni eksterijer zapravo krije zver u sebi. Pokretan je istim agregatom kao i E63 AMG S - V8 5.5 motor sa 577ks i 800Nm obrtnog momenta. Pored identičnog motora ova dva modela dele isti sistem pogona na sve točkove, a uz skoro istu težinu ne čudi što im je i ubrzanje identično - 3.2s.

1/2/3. 2012. Mercedes-Benz SLS AMG GT3 Race Car - 3.2s


Na vrhu naše liste, uz isto vreme poput još nekih modela, nalazi se moderna reinkarnacija čuvenog 300SL Gullwing-a. Ovaj trkački automobil nelegalan za vožnju po javnim putevima, košta gotovo pola miliona dolara i projektovan je da zadovolji FIA GT3 trkačke propise. Proizvedena je samo nekolicina primeraka ovog modela koji se već nalaze u rukama trkačkih entuzijasta koji će svoj primerak voziti na trkama ili samo uživati u nekom Track Day-u. Kao što se očekuje, automobil je prepun trkačkih dodataka koji podrazumevaju mnoštvo delova napravljenih od ugljeničnih vlakana, veće kočnice i čvršću suspenziju. Rezultat je automobil lakši za 317 kilograma od obične verzije. Motor koji pokreće ovaj automobil ima zapreminu od 6.2 litre i 8 cilindara raspoređenih u V raspored, a koji prema AMG-u proizvodi preko 600ks i ovom automobilu omogućava sprint do stotke za 3.2 sekunde.

O BRENDU

Nemački proizvođač luksuznih automobila prisutan je već više od jednog veka na tržištu.  Odgovorni za nastanak modernih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, "očevi" Mercedes-Benz brenda su praktično izmislili automobil.

Karl Benz i Gottlieb Daimler su 1886. proizveli arhetip modernog motora. Njihov proizvod nije bio rezultat timskog rada, već nezavisnog i sinhronizovanog istraživanja.

Pre Prvog svetskog rata, Gotllieb Daimler je stekao reputaciju za svoje vozilo koje je bilo poznatije od Benz-a. Međutim, Benz će nastojati da održi korak, uspevajući da ostane blizu Daimlera. Godine 1908, oba proizvođača su se našli na podijumu kao pobednici francuskog Grand Prija.

Austrijski diplomata na službi u Nici, poslovni čovek koji je vodio profitabilan posao prodaje automobila, i ljubitelj trka, Emil Jelinek je vozio automobile DMG (Daimler-Motoren-Gesellschaft) pod pseudonimom Mercedes, po imenu njegove ćerke, Mercedes Jelinek. Kasnije je ugovorio sa DMG da se proizvede mala serija sportskih automobila sa motorom koji je zvanično nosio ime njegove ćerke, 22. decembra 1900. godine. Ime Mercedes, koje je kasnije korišćeno da predstavi DMG pod novim imenom, Mercedes-Benz, nastalo je 1926. godine, kada je primenjeno na sva vozila proizvedena od strane nove kompanije, Daimler-Benz AG, rezultat spajanja Benz & Cie i Daimler Motoren Gesellschaft te godine.

Tokom Prvog svetskog rata, okolnosti su spojile dva rivala tako da se Daimler Motorengesellshaft spojio 1926. godine sa Benzom u Daimler – Benz AG. Od tada, Mercedes-Benz automobili su jedni od najboljih na svetu i stoje kao simbol besprekornog kvaliteta i vrhunske tehnike. Ljudi koji stoje iza brenda su odgovorni za razvoj bezbroj poboljšanja koja pokrivaju svaki pedalj anatomije u automobilu.

Razvoj motora koji bi mogao da pokrije potrebe vozila na zemlji, vodi i u vazdu bio je Daimlerov san. Nakon nekih 8 godina to se i dogodilo sa razvojem modela Daimler Phoenix, prvog vozila na svetu koje je bilo opremljeno sa takvim motorom.

U međuvremenu, Karl Benz se bavio radom na četvoro-cilindričnom horizontalnom klipnom motoru. Godine 1900. Benz je završio rad na ovom motoru. Prednosti  ovog motora bile su manje vibracija, niže težište, kao i više prostora za ugradnju drugih uređaja kao što su turbo ili super punjenje.

Mercedes-Benz je takođe odgovoran za rušenje brojnih rekorda u brzini, među kojima je rušenje barijere od 200 km/h, verovatno najznačajaniji. Ideja da vozilo može da dostigne takvu brzinu već 1909. godine, izgleda nestvarno danas , ali Benz Lightning je dokazao suprotno. Lightning je bio čudovište koje je pokretao 21,5 litarski motor.

Nakon pauze u istražinanju inovacija u oblasti putničkih automobila tokom Drugog svetskog rata, Mercedes - Benz nastavlja svoje aktivnosti, izbacujući novi model 170 V 1946. godine koji je prethodio modelu 170 D (1949. godine). Ovaj model je povratio poverenje kupaca u brend i obezbedio povratak kompanije.

Tokom 50-ih, Mercedes - Benz je proizveo neke od svojih najboljih automobila, kao što su 190 i 300 SL.

Do 80-ih svet se već bavio štetnim efektima emisije CO2 i ukupnog automobilskog zagađenja. Mercedes-Benz bio je među prvima koji je u skladu sa propisima uveli katalizator sa električnim sistemom zatvorene petlje (1985. godine). Ove promene zajedno sa još nekim u vezi filtera za ulje, omogućile su da Mercedes - Benz vozila postanu još naprednija.

Više o automobilima...

Luxury Experience