MISTER BIN PRODAJE MCLAREN F1

Neki od vas možda ne znaju, ali Rowan Atkinson je veliki ljubitelj automobila...

Posle 17 godina i 41 000 pređenih milja, automobil je postao velika investicija. Ukoliko prođe kako je planirao, postoji mogućnost da ovaj automobil bude prodat za osam cifara, što nije loše za automobil koji mu je doneo toliko uzbuđenja. 

Pored ovog automobila, čuveni Mister Bin je bio vlasnik i nekoliko Aston Martina, Rolls Royce-ova i Ferrarija, pored drugih modela. U svojoj izjavi za Telegraph, Atkinson je pričao o tome zašto je odlučio da zadrži svoj F1 duže od drugih automobila. 

"Najviše sam uživao u njemu kada sam ga prvi put vozio i u tome koliko je lepo kada ga vozite lagano. Naravno da sam otišao i na stazu da isprobam sve što može, ali za mene je uvek vizija dizajnera Gordona Murraya ono što ovaj auto čini posebnim." U pitanju je filozofija koju McLaren koristi i danas, pa su njihovi modeli 12C, 650S, pa čak i P1 veoma prijatni za vožnju pri manjim brzinama. 

Atkinson je dodao da to što je imao automobil toliko dugo "pre bio partnerski odnos nego vlasnički. Možete da ostavite kako automobil stavlja ruku na vaše rame i kaže hajdemo da se provozamo", dodao je.  

Verovatno mu nije lako da se oprosti od ovog automobila, ali ko god ga bude kupio, će to uraditi zbog ljubavi prema ovakvim automobilima, tako da će sigurno završiti u sigurnim rukama. 

O BRENDU

McLarenovi automobili imaju samo jednu svrhu:  inkorporiranje onoliko tehnologije  Formule 1 u drumske automobile koliko je  moguće. Osnovana  1989. godine, kompanija nije bila veoma produktivna, ali je nekoliko modela koji su lansirani ušlo u automobilsku istoriju.

Njihov prvi automobil bio je  McLaren F1. To je bio kupe trosed koji je imao V12, 6064 cc motor izrađen od strane BMW-a. Samo izmedju 1992. i 1997. godine napravljeno je  100 modela.

McLaren F1 je dugo nosio titulu najbržeg automobila, sa maksimalnom brzinom od 241,35 milja po satu (391 km/h). Titulu su preuzeli Bugatti Veyron i SSC Ultimate Aero TT, ali za razliku od McLaren F1 ova dva automobila imaju turbo pogon.

Na osnovu F1 napravljeno je još nekoliko modela - GT, GTR sa varijantama  64 F1, 5 LM, 3 GT, 9 GTR95, 9 GTR96 i 10 GTR97. Svo stečeno iskustvo iskorišćeno je u proizvodnji Formule 1 1998. godine - West McLaren Mercedes MP4/98T. To je omogućavalo drugoj osobi da sedi iza vozača i iskusi vožnju formulom.

Ovaj model je imao sve sigurnosne karakteristike koje zahteva FIA. Napravljen od ugljeničnih vlakana, MP4/98T je pokretao 3,0 litarski V10 Mercedes-Benz motor.

McLaren je 1999. godine odlučio da proizvede još egzotičnije vozilo zajedno sa  Daimler Chrysler-om, glavnim saradnikom McLaren Groupe kao i kompanijom koja je McLarenov F1 tim snadbevala sa motorima. Model je nazvan Mercedes-Benz SLR McLaren i postao je novo supervozilo.

Sa 5.5 litarskim V8 motorom sa 626 konjske snage, SLR je ubrzavao od 0 do 60 za 3.8 sekundi i do 100 milja po satu za 6.3 sekunde.

Prvi SLR je sišao sa montažne linije 2005. godine, a 2006. godine je izašla edicija SLR 722 sa snažnijim motorom.  U aprilu 2007. godine, McLaren je najavio da će biti obustavljena proizvodnja SLR u zamenu za coupe verziju, a 2009. godine za kabriolet verziju.

Ali ne treba se uzrujavati mnogo ako mislite da je SLR  zastareo. McLaren trenutno razvija novi automobil, Codename P11, koji će biti zamena za F1, uz glasine da će postizati brzinu od 390 km / h.

Više o automobilima...

Luxury Experience