MERCEDES S600 GUARD

Mercedes je sada i zvanično predstavio poslednju generaciju najbezbednijeg modela S klase, blindiranog S600 Guard...

Limuzina poseduje najviše bezbednosne standarde, kod prozora i neprovidnih delova. Tu je i specijalno ojačanje bazne strukture.  S600 Guard ne pruža samo balističku zaštitu već i zaštitu protiv eksplozivnih naprava. Ovo se na prvi pogled, jer automobil izgleda identično kao i standardni S600. Po prvi put ovaj model može da se nađe i sa četvoro i petoro sedišta, sa gepekom od 350 litara. 

Iako je dosta teži od standardnog modela, S600 Guard pokreće isti 523ks motor 6.0 bi turbo V12 povezan na 7G-Tronic automatski menjač. Maksimalna brzina je ograničena na 210km/h zbog težine automobila.  BLindirana limuzina se kreće na Airmatic suspenziji sa pojačanim delovima i podešenim funkcijama ESP i ASR da bi se nosile sa povećanom težinom automobila. Tu su i prozori sa grejačima, sistem gašenja požara sa automatskom aktivacijom, sistem za automatsko usisavanje svežeg vazduha...

O BRENDU

Nemački proizvođač luksuznih automobila prisutan je već više od jednog veka na tržištu.  Odgovorni za nastanak modernih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, "očevi" Mercedes-Benz brenda su praktično izmislili automobil.

Karl Benz i Gottlieb Daimler su 1886. proizveli arhetip modernog motora. Njihov proizvod nije bio rezultat timskog rada, već nezavisnog i sinhronizovanog istraživanja.

Pre Prvog svetskog rata, Gotllieb Daimler je stekao reputaciju za svoje vozilo koje je bilo poznatije od Benz-a. Međutim, Benz će nastojati da održi korak, uspevajući da ostane blizu Daimlera. Godine 1908, oba proizvođača su se našli na podijumu kao pobednici francuskog Grand Prija.

Austrijski diplomata na službi u Nici, poslovni čovek koji je vodio profitabilan posao prodaje automobila, i ljubitelj trka, Emil Jelinek je vozio automobile DMG (Daimler-Motoren-Gesellschaft) pod pseudonimom Mercedes, po imenu njegove ćerke, Mercedes Jelinek. Kasnije je ugovorio sa DMG da se proizvede mala serija sportskih automobila sa motorom koji je zvanično nosio ime njegove ćerke, 22. decembra 1900. godine. Ime Mercedes, koje je kasnije korišćeno da predstavi DMG pod novim imenom, Mercedes-Benz, nastalo je 1926. godine, kada je primenjeno na sva vozila proizvedena od strane nove kompanije, Daimler-Benz AG, rezultat spajanja Benz & Cie i Daimler Motoren Gesellschaft te godine.

Tokom Prvog svetskog rata, okolnosti su spojile dva rivala tako da se Daimler Motorengesellshaft spojio 1926. godine sa Benzom u Daimler – Benz AG. Od tada, Mercedes-Benz automobili su jedni od najboljih na svetu i stoje kao simbol besprekornog kvaliteta i vrhunske tehnike. Ljudi koji stoje iza brenda su odgovorni za razvoj bezbroj poboljšanja koja pokrivaju svaki pedalj anatomije u automobilu.

Razvoj motora koji bi mogao da pokrije potrebe vozila na zemlji, vodi i u vazdu bio je Daimlerov san. Nakon nekih 8 godina to se i dogodilo sa razvojem modela Daimler Phoenix, prvog vozila na svetu koje je bilo opremljeno sa takvim motorom.

U međuvremenu, Karl Benz se bavio radom na četvoro-cilindričnom horizontalnom klipnom motoru. Godine 1900. Benz je završio rad na ovom motoru. Prednosti  ovog motora bile su manje vibracija, niže težište, kao i više prostora za ugradnju drugih uređaja kao što su turbo ili super punjenje.

Mercedes-Benz je takođe odgovoran za rušenje brojnih rekorda u brzini, među kojima je rušenje barijere od 200 km/h, verovatno najznačajaniji. Ideja da vozilo može da dostigne takvu brzinu već 1909. godine, izgleda nestvarno danas , ali Benz Lightning je dokazao suprotno. Lightning je bio čudovište koje je pokretao 21,5 litarski motor.

Nakon pauze u istražinanju inovacija u oblasti putničkih automobila tokom Drugog svetskog rata, Mercedes - Benz nastavlja svoje aktivnosti, izbacujući novi model 170 V 1946. godine koji je prethodio modelu 170 D (1949. godine). Ovaj model je povratio poverenje kupaca u brend i obezbedio povratak kompanije.

Tokom 50-ih, Mercedes - Benz je proizveo neke od svojih najboljih automobila, kao što su 190 i 300 SL.

Do 80-ih svet se već bavio štetnim efektima emisije CO2 i ukupnog automobilskog zagađenja. Mercedes-Benz bio je među prvima koji je u skladu sa propisima uveli katalizator sa električnim sistemom zatvorene petlje (1985. godine). Ove promene zajedno sa još nekim u vezi filtera za ulje, omogućile su da Mercedes - Benz vozila postanu još naprednija.

Više o automobilima...

Luxury Experience