MERCEDES C450 AMG SPORT

Prošlog meseca smo pričali o Mercedesovom planu da proširi svoju C klasu sa izazivačem Audija S4, koji bi trebao da se zove C450 AMG Sport, a danas imamo i prve fotografije ovog automobila koji je uhvaćen bez kamuflaže...

Automobil je uhvaćen u Nemačkoj u Estate verziji, ali sve što ćete pročitati se odnosi i na sedan model, a verovatno i na dolazeću coupe verziju.

C450 AMG Sport će se smestiti između novog C400 modela i narednog C63 AMG. C400 i C450 AMG Sport će deliti 3.0 twin turbo V6 motor, a drugi će koristiti verziju sa 329ks i 480Nm iz novog SL 400 roadster model, a i nešto jaču varijantu kasnije, sa 362ks, prema izvorima. 

Ovako Mercedes malo smanjuje razlike u konjaži između top 3 modela iz C klase, zajedno sa C63 AMG modelom koji će doći sa novim 4.0 bi turbo motorom sa oko 450ks.

Što se tiče estetike, AMG Sport edicije ima suptilni aero kit sa novim branicima, prednji deo dekorisan srebrnim spojlerom, a zadnji sa difuzorom iste boje, crne retrovizore, dvobojne felne i odlično uklopljene četvrtaste završetke auspuha. Enterijer izgleda da ima dvobojnu kožu, dok će ostali detalji obuhvatati nekoliko sportskih opcija, sportski volan i sedišta. 

Ovaj model možemo da očekujemo u Parizu, ovog oktobra.

O BRENDU

Nemački proizvođač luksuznih automobila prisutan je već više od jednog veka na tržištu.  Odgovorni za nastanak modernih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, "očevi" Mercedes-Benz brenda su praktično izmislili automobil.

Karl Benz i Gottlieb Daimler su 1886. proizveli arhetip modernog motora. Njihov proizvod nije bio rezultat timskog rada, već nezavisnog i sinhronizovanog istraživanja.

Pre Prvog svetskog rata, Gotllieb Daimler je stekao reputaciju za svoje vozilo koje je bilo poznatije od Benz-a. Međutim, Benz će nastojati da održi korak, uspevajući da ostane blizu Daimlera. Godine 1908, oba proizvođača su se našli na podijumu kao pobednici francuskog Grand Prija.

Austrijski diplomata na službi u Nici, poslovni čovek koji je vodio profitabilan posao prodaje automobila, i ljubitelj trka, Emil Jelinek je vozio automobile DMG (Daimler-Motoren-Gesellschaft) pod pseudonimom Mercedes, po imenu njegove ćerke, Mercedes Jelinek. Kasnije je ugovorio sa DMG da se proizvede mala serija sportskih automobila sa motorom koji je zvanično nosio ime njegove ćerke, 22. decembra 1900. godine. Ime Mercedes, koje je kasnije korišćeno da predstavi DMG pod novim imenom, Mercedes-Benz, nastalo je 1926. godine, kada je primenjeno na sva vozila proizvedena od strane nove kompanije, Daimler-Benz AG, rezultat spajanja Benz & Cie i Daimler Motoren Gesellschaft te godine.

Tokom Prvog svetskog rata, okolnosti su spojile dva rivala tako da se Daimler Motorengesellshaft spojio 1926. godine sa Benzom u Daimler – Benz AG. Od tada, Mercedes-Benz automobili su jedni od najboljih na svetu i stoje kao simbol besprekornog kvaliteta i vrhunske tehnike. Ljudi koji stoje iza brenda su odgovorni za razvoj bezbroj poboljšanja koja pokrivaju svaki pedalj anatomije u automobilu.

Razvoj motora koji bi mogao da pokrije potrebe vozila na zemlji, vodi i u vazdu bio je Daimlerov san. Nakon nekih 8 godina to se i dogodilo sa razvojem modela Daimler Phoenix, prvog vozila na svetu koje je bilo opremljeno sa takvim motorom.

U međuvremenu, Karl Benz se bavio radom na četvoro-cilindričnom horizontalnom klipnom motoru. Godine 1900. Benz je završio rad na ovom motoru. Prednosti  ovog motora bile su manje vibracija, niže težište, kao i više prostora za ugradnju drugih uređaja kao što su turbo ili super punjenje.

Mercedes-Benz je takođe odgovoran za rušenje brojnih rekorda u brzini, među kojima je rušenje barijere od 200 km/h, verovatno najznačajaniji. Ideja da vozilo može da dostigne takvu brzinu već 1909. godine, izgleda nestvarno danas , ali Benz Lightning je dokazao suprotno. Lightning je bio čudovište koje je pokretao 21,5 litarski motor.

Nakon pauze u istražinanju inovacija u oblasti putničkih automobila tokom Drugog svetskog rata, Mercedes - Benz nastavlja svoje aktivnosti, izbacujući novi model 170 V 1946. godine koji je prethodio modelu 170 D (1949. godine). Ovaj model je povratio poverenje kupaca u brend i obezbedio povratak kompanije.

Tokom 50-ih, Mercedes - Benz je proizveo neke od svojih najboljih automobila, kao što su 190 i 300 SL.

Do 80-ih svet se već bavio štetnim efektima emisije CO2 i ukupnog automobilskog zagađenja. Mercedes-Benz bio je među prvima koji je u skladu sa propisima uveli katalizator sa električnim sistemom zatvorene petlje (1985. godine). Ove promene zajedno sa još nekim u vezi filtera za ulje, omogućile su da Mercedes - Benz vozila postanu još naprednija.

Više o automobilima...

Luxury Experience