Lamborghini Centenario Special potvrđen

Lamborghini će proslaviti 100 godina od rođenja svog osnivača Ferruccia Elio Arturo Lamborghinija, tako što će predstaviti novi superautomobil na sajmu u Ženevi naredne godine...

Novi egzotični model je potvrdio direktor firme, Stephan winkelmann, u intervjuu za AutoExpress, gde je rekao: "Otkrićemo novi automobil u Ženevi".

Winkelmann nije rekao ništa o tome kako automobil treba da izgleda, ali je činjenica da će biti drugačiji od dva superautomobila koji sada nose logo bika: "Automobil koji ćemo prikazati će biti kompletno drugačiji dizajn od Huracana i Aventadora". 

Direktor Lamborghinija je potvrdio ono što već svi znamo, a to je da će biti skup. Dodao je da je u pitanju automobil za kolekcionare i ljubitelje ovog brenda, ali i za one koji planiraju da ga voze. 

Insajder iz Lamborghinija, kojeg navodi AutoExpress, je navodno video fotografije novog modela, ga je opisao kao prelepog i ne tako ekstremnog kao što bi moglo da se pretpostavi. 

Izveštaji kažu da će novi automobil verovatno nositi ime Centenario, ali ne zaboravimo da je Lamborghini pre nekog vremena zaštitio ime Egoista, što daje naznake da će ući u proizvodnju. Ipak, da li će specijalni model imati veze sa ovim modelom, ostaje još da vidimo. 

 *na slikama je Sesto Elemento

O BRENDU

Feruccio Lamborghini je rođen u Italiji 1916. godine. Svoj talenat za mehaniku pokazao je tokom Prvog svetskog rata kada se na Rodosu bavio popravkom pokvarenih motora. Svoj posao je obavljao sa izuzetnom lakoćom i stekao poštovanje kolega zbog toga.

Nakon rata vraća se u Modenu gde otvara malu radnju za popravku motora i automobila. Ubrzo se pročuo po svojim mehaničarskim veštinama i posao je postao profitabilan.

Zbog velike potražnje u Italiji u tom preriodu, započeo je proizvodnju traktora. Nakon što je stekao profit u ovom poslu ulazi i u automobilsku industriju (1960.).

Pošto je bio poznavalac mehanike, Feruccio se razočarao u vozila koja su se proizvodila u Italiji u tom trenutku, naručito u njihove motore. Feruccio je odlučio da poseti osnivača Ferrari-ja, Enca, i postavi mu par pitanja u vezi kvačila. Međutim Enco nije bio poznat kao strpljiva i diplomatski nastrojena osoba, tako da je odbio Ferucci-ja. To je razbesnelo Ferucci-ja i odlučio je da napravi sopstveni model sportskog automobila, što se i desilo 1963. osnivanjem Automobili Lamborghini SpA.

Fabrika je napravljena u Bolonji(Sant ’Agata). Zaposleni su podigli fabriku za samo 8 meseci. Među njima su bili i vrhunski inženjeri i bivši radnici Ferrari-ja. Prvi V12 Lamborghini motor je dizajniran vrlo brzo i postao je baza vrlo uspešnog niza automobila. Prvi model je nazvan 350 GTV, pokretao ga je motor od neverovatnih 350 konjskih snaga. Automobil je postao hit i ušao u masovnu proizvodnju pod nazivom GT. Usledili su modeli 450 GT i četvorosed 450 2+2.

Uspeh ova tri modela omogućio je Ferucci-ju da uloži u razvoj vozila koje će do pojave Countach-a (1973.) biti najpoznatiji Lamborghini-jev model. Novi model se zvao Miura, bio je jako egzotičan automobil. Njegova jedinstvenost se protezala od prednjeg do zadnjeg branika i od vrha preko prelepog Marcello Gandini dizajna.

Sledeći uspešan model u Lamborghini-jevoj dinastiji je bio Countach, premijerno prikazan u Ženevi 1975. godine. Njegov svemirski izgled bio je pojačan felnama u obliku telefonskog brojčanika, četvoro litarskim motorom i swing-up vratima. Ipak, imao je određene mane kao što su velika unutrašnja buka i loša preglednost zadnjeg gledišta.

Uprkos popularnosti koju je posedovao, Lamborghini je bankrotirao i bio prinuđen da 51% vlasništva preda švedskom industrijalisti - Georges-Henri Rossetti. Zbog naftne krize 70-ih koja je usledila morao je da prepusti i ostatak vlasništva švedskom biznismenu - Rene Leimer.

Ubrzo nakon promene vlasnika Lamborghini je bankrotirao. Na sreću pojavio se vlasnik trkačkog tima Walter Wolf koji je pomogao da se Countach razvije u 400S. Wolf-ovi planovi da preuzme fabriku su bili odbijeni od strane Italijanskog suda koji je dozvolio kupovinu Giorgiu Mironeu 1980. godine. Novi vlasnik je ponudio Ferucci-ju da za mali iznos preuzme fabriku, ali je on odbio.

Fabriku ponovo preuzimaju šveđani- Mimram brothers, i nastaju verzije LP500 S i QuattroValvole. Kasnije su usledili LM004 i off-road verzija 002 kao i egzotična Jalpa.

Nakon niza komplikacija, kompaniju je preuzeo Audi AG. Nemački investitor je oživeo Lamborghini i fokusirao se na proizvodnju novih modela. Dizajniran je Murcielago, koji je najavio Lamburghini-jev povratak. Usledili su modeli kao što su Gallardo i Reventon, model inspirisan jet avionom. Do sad je proizvedeno samo 20-ak primeraka ovog modela, koji su prodati za 1,300,000 po vozilu.   

 Više o automobilima...

Luxury Experience