Ford Mustang prvi put dostupan u Srbiji!

Nakon 50 godina od „rođenja“, američka ikona Mustang prvi put je zvanično stigao na  evropsko tržište, a posredstvom ovlašćenog uvoznika vozila marke Ford, kompanije Grand Motors, od nedavno je u ponudi i na našem tržištu.

U skladu sa dugovečnom tradicijom, šesta generacija Forda Mustang dostupna je u dve karosrijske verzije – fastback sa klasičnim tvrdim krovom i convertible (kabriolet) sa mekim platnenim. Kako bi opravdao reputaciju kultnog sportskog modela i najpopularnijeg automobila današnjice na društvenim mrežama, mnogo pažnje je posvećeno razvoju novog Mustanga. Počev od atraktivnog dizajna, koji je moderan ali istovremeno evocira uspomene na prošlost, preko naprednih tehnoloških rešenja u domenu šasije, motora i oslanjanja, do savremenih bezbednosnih i ostalih sistema koji su implementirani kako bi vožnju učinili lakšom, sigurnijom, ali i uzbudljivijom.   

Od pogonskih agregata pripremljeni su snažni 2.3 EcoBoost turbo benzinac od 317 KS i 432 Nm obrtnog momenta i još moćniji 5.0 od 427 KS i 530 Nm. Kupci imaju izbor između šestostepenog ručnog i automatskog menjača sa takođe šest stepeni prenosa, a  vrhunske performanse svakako ne izostaju. Mustang fastback 2.3 ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi, dok V8 model sprint do 100 km/h završava za 4,8 sekundi.

Pogon je na zadnjoj osovini, uz standardan Limited Slip diferencijal sa ograničenim proklizavanjem koji omogućava izvanrednu stabilnost prilikom brze vožnje po zavojima. Za izuzetne dinamičke predispozicije zasluge pripadaju i brojnim drugim rešenjima koja predstavljaju poslednju reč tehnologije. Recimo, aluminijum je korišćen za izradu delova kao što su poklopac motora, prednja krila, elementi oslanjanja i kočionog sistema. Rezultat je znatno lakša i za 28 procenata čvršća karoserija u odnosu na prethodni model.

Vozači imaju na raspolaganju četiri režima vožnje – Normal, Sport + (sportski), Track (za stazu) i Snow/Wet (za sneg i klizavu podlogu). Oni određuju brzinu odziva na gas, rad automatskog menjača, nivo asistencije ESP programa elektronske stabilnosti, kao i čvrstinu upravljača odnosno to koliko je on direktan.

Osim za izazove i uzbuđenja u vožnji „na limitu“, novi Mustang je itekako pogodan za svakodnevnu  vožnju, pa i za putovanja – raspolaže sa četiri sedišta i prtljažnikom od 408 litara (Fastback) odnosno 314 litara kod kabriolet verzije (Convertible). Enterijer je luksuzan i standardno je opremljen aluminijumskim pedalama, dvostrukim automatskim klima uređajem, naprednim muldimedijalnim uređajem druge generacije Ford Sync 2, kožnim sedištima (vozačevo elektro podesivo u šest pravaca sa elektro podešavanjem u lumbalnom delu)... Paket opreme kod 2.3 EcoBoost verzije podrazumeva i tempomat, ksenon farove, zadnja LED svetla, aluminijumske točkove od 19 inča sa pneumaticima 255/40 R19, itd.

Snažniji Mustang V8 dolazi sa GT paketom koji sadrži i Launch Control sistem i efikasnije Brembo kočnice kod verzije sa ručnim menjačem. Cena u Srbiji se kreće od 43.720 evra za Mustang fastback 2.3 EcoBoost do 56.650 evra, koliko košta Mustang V8 kabriolet.   

Sve dodatne informacije mogu se dobiti u prodajnom salonu u Ulici Milutina Milankovića br. 21 na Novom Beogradu. 

O BRENDU

Henri Ford je osnovao  kompaniju 1902. godine sa 28.000 dolara u kešu, zajedno sa još dvanaest investitora, među kojima su bili John i Horace Dodge, koji su kasnije osnovali  Dodge Brothers  Motor Vehicle Company.  Ford je imao  40 godina kada je otvorio prvu fabriku u ulici Bagley, Detroit.

Kasnije, 16. juna 1903., Ford je inkorporirao firmu. Kompanija Ford Motor je nastavila dalje i označila svoje modele hronološki  po alfabetnom nizu, počevši od modela A pa do modela K i modela S, koji je bio poslednje fordovo vozilo sa volanom na desnoj strani. Model T je predstavljen 1908. godine, bio je dizajniran od strane Chide Harold Willis-a i dva Mađarska imigranta – Joseph A. Galamb i Eugene Farkas. Ovaj model je dokazao da je suština Fordovog vozila, postavljajući kompaniju među najuticajnije automobilske brendove u istoriji.

Fordov T model je bio pouzdan, praktičan i pristupačan, što je učinilo da postane veliki hit u Sjedinjenim Državama, gde je predstavljen kao vozilo za srednju klasu. Zbog uspeha automobila Ford je bio prinuđen da proširi svoj biznis i da projektuje bazične principe masovne proizvodnje, uvodeći 1913. godine prvu automobilsku pokretnu traku na svetu. Do 1913. proizvodnja Modela T dostigla je blizu 200.000 jedinica.

Organizacione inovacije na polju konstrukcije vozila omogućile su Fordu da redukuje vreme montiranja šasije za 10 časova, sa 12 ½ časova na 2 časa i 40 minuta.

Tržišta SAD-a i Kanade su se pokazala suviše mala da zadovolje Fordove planove. Do sredine 20-ih, Fordova vozila su stigla na tržišta Engleske, Francuske, Nemačke, Danske, Austrije kao i daleke Australije. Aktivnosti kompanije na evropskim tržištima su pomogle daljem rastu prihoda brenda.

Rat nije uzdrmao Fordovu kompaniju kao neke druge proizvođače. Nakon Prvog svetskog rata uvedena su poboljšanja koja su uključivala uvođenje kočnica na sva četiri tička i niz novih izdanja vozila kao odgovor na zahteve potrošača. Ford je 1922. godine ušao na tržište luksuznh automobila kupovinom kompanije Lincoln Motor, nazvane po Abrahamu Linkolnu kome se  Henri Ford divio.

Posle Drugog  svetskog rata Ford je nastavio da proizvodi putničke automobile i 1955. je predstavio novi Thunderbird model. Zatim je 1958. uveo novi brend Edsel,koji se pokazao kao neuspeh i  bio ugašen 1960. Deo neuspeha se može pripisati recesiji u tom periodu kao i viskokim cenama vozila u SADu.

Ford Motor Co. je uspeo da prevaziđe neuspeh sa Edselom uvođenjem novih modela - Falcon (1960.) i Mustang(1964.).

Ford je upao u stanje zasićenja tržišta brendom što je dovelo kompaniju blizu bankrota. Nakon velikih gubitaka u prodaji  2000-tih, Ford je bio pred neminovnošću zatvaranja.

Pod idejom da se vrati u posao, kompanija Ford stavlja pod hipoteku svu svoju imovinu 2006. godine i od tada kreće proizvodnja niza novih modela pod brendom Forda kao i podbrendova kao što su osveženi modeli Mercuries i Lincoln (fordov luksuzni model). Poslovanje u Evropi takođe je dobro za kompaniju, naročito nakon uvođenja modela 1997. godine. Iako se nije u potpunosti oporavio definitivno je na putu da povrati popularnost.

Više o automobilima...

Luxury Experience