Ferrari GTC4Lusso nepraktično savršen

Na osnovu uspeha koji je postigao sa modelom FF predstavljenim 2011. godine, Ferrari je pripremio dostojnog naslednika.

Ferrari je premašio sva očekivanja u prodaji modela FF, za koji je planirani cilj prodaje bio postavljen na tek 800 primeraka godišnje, što je višestruko premašeno. Za nekoliko godina prodato je više od šest hiljada primeraka za model koji je veoma skuplji od svih sličnih aduta konkurencije, ali zauzvrat vlasniku daje priliku da se pohvali jedinstvenim dizajnom automobila i izvanrednim performansama. Kao zamenu za specijalni Ferrari FF, konstruktori su saslušali sve savete koji su došli od strane kupaca, pre svih vezane za praktičnost, cenu, snagu motora i upravljivost, na osnovu kojih nastaje model GTC4Lusso. Naravno da inženjeri nisu usvojili nijedan savet, napravivši još skuplji, moćniji i u potpunosti još nepraktičniji model, sasvim u skladu sa renomeom proslavljene kompanije.

Dizajnom, GTC4Lusso podseća na modele iz šezdesetih godina, iz papirnih Ferrari kataloga, koji daje samo malu naznaku šta tačno skriva ispod karoserije. Izuzetni V12 motor, postavljen pod uglom od 65 stepeni od 6.3 litra ostaje u formi isti, ali uz fine tehničke promene koje omogućuju efikasnije sagorevanje i dodatnih 30 konjskih snaga. Motor dostiže 8,250 obrtaja, ali najveću snagu ispoljava pri radu od 8,000 obrtaja po minuti. Maksimalna brzina ostaje 250 kilometara na sat, dok snaga od 680 konja smanjuje vreme potrebno da se dostigne 100 kilometara na čas, koje je sad tek 3.4 sekunde. Potrošnja goriva nije još zvanično objavljena, ali teško da ikoga to stvarno zanima.

Menjač ostaje nepromenjen, sedmostepeni model sa dvostrukim kvačilom, dok je novost za GTC4Lusso ugrađeni ZF sistem zadnjeg upravljanja. Sistem regulacije zadnje osovine, uz pomoć sistema sa Formule 1 elektronskog zadnjeg diferencijala, elektronske stabilnosti i četvrte generacije kontrole proklizavanja, čine naslednika modela FF, znatno sigurnijim automobilom na putu. Ferrari tvrdi da je stabilnost i upravljivost poboljšana za pet procenata, posebno u pogledu vremena reakcije između upravljača i točkova.

Unutrašnjost kabine je posebno dekorisana mekom kožom, koja oblaže veći deo površina i udobnih sedišta. Prtljažni prostor je zapremine 365 litara, koji je moguće uvećati na 790 litara, ukoliko se obore zadnja sedišta. Zahvaljujući anatomskom obliku vozačevog i suvozačevog sedišta, nešto više mesta je napravljeno za putnike pozadi u pogledu mesta za kolena, što će olakšati putnicima put bar u prvih sat vremena vožnje.

N.S.

Luxury Experience