Ferrari F60 America

Ovo je ekskluzivni Ferrari za američko tržište, ograničena serija F60 America, kabriolet verzija modela F12 Berlinetta sa 730ks V12 motorom ispod haube...

Napravljen je kao omaž 60 godina Ferrarija u Americi, ali pre nego što vas obuzme uzbuđenje, i pored cene od 2,5 miliona dolara, svih 10 primeraka su već prodati. Cena je čak 6 puta veća nego za F12b.

Ferrari je odlučio da ograniči proizvodnju na 10 primeraka kao sećanjena 196ž 275 GTS4 NART Spider, kabrilet verziju 275 GTB4, koju je uvoznik specijalno tražio od Enzo Ferrarija u 10 primeraka. 

Pored uklanjanja krova, Ferrari je promenio prednji i zadnji deo F12 modela, kao i vrata i krila. Ofarban je u klasičnu američku trkačku boju i sa specijalnim oznakama ovog jubileja. 

Pokreće ga motor iz F12 od 730ks 6.3 V12 motor koji je povezan na sedmostepeni menjač, a to mu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,1 sekundu.

O BRENDU

Osnovan od strane  Enza Ferrarija, priča o čuvenom modelu Scuderia jeste prča o posvećenosti, različitosti i stvarno brzim automobilima. Nakon preseljenja u Maranello u 1943., Enco je izradio Tipo 815 koji je bio prvi model Ferrari-ja, a ne 125 Sport kako je pogrešno verovano.

Nepripremljeni za bitku sa modelom Jaguara E-Tipe na putu, kompanija je mogla da uradi malo toga da bi obezbedila rast. Pomoć je došla od jednog od ljudi koji je bio otpušten, bivši glavni inženjer Carlo Chiti, koji je doveo nove ljude u tim da bi završio razvoj 250 GTO modela. Misija završetka GTO je uspešno ostvarena.

Ferrari je cvetao tokom 60-ih. Model kao što je Dino postao je gotovo odmah klasičan hit, što je rezultiralo u velikom povećanju prodaje. Stabilan novčani tok dozvolio je Ferrarijevom timu da i dalje radi istraživanja novih motora i modela, što je krunisano proizvodnjom  modela 250 P.

Nakon što FIA zabranjuje sva kola iznad 3000cc Ferrari je morao da pauzira projektom modela 312 P. Pretnja je došla  i od Porsche-a koji je dominirao u trkama početkom 70-ih, ostavljajući Ferrari da sanja titulu. Kasnije, međutim, Ferrari je imao spektakularan povratak sa modelom 312PB. Od 1973. Ferrari se fokusira isključivo na F1.

Trenutno, Ferrari je deo Fiat grupe koja poseduje većinu udela kompanije. Što se tiče trka, Ferrari je i dalje jako aktivan. Između 2000. i 2004., Ferrarijev vozač Michael Schumacher ostvario je svetsku dominaciju i osvojio šampionske titule Svetskog šampionata četiri puta u nizu. Takođe, Ferrari je osvajao prevenstvo u kategoriji konstruktora 5 godina za redom (1999.-2004.).

Više o automobilima...

Luxury Experience