F40 KOLEKCIJA SULTANA OD BRUNEJA

Ferrari F40 je jedan od najobožavanijih superautomobila svih vremena...

Nije najbrži, ne ponaša se najbolje na putu, niti ga je lako voziti, ali oblik koji mu je dao Pininfarina i karakter su mu osigurali mesto među velikanima u ovom segmentu.

Kada se proizvodnja ugasila posle 5 godina, 1992,  1315 primeraka je izašlo iz fabrike. Svi od njih su bili u Rosso Corsa boji i imali su volan sa leve strane. To je ono što je Ferrari objavio u tom trenutku...

Njegovo visočanstvo, Hassanal Bolkiah, Sultan od Bruneja, ima specijalne konekcije sa Ferrarijem i potrošio je bogatstvo praveći svoju privatno kolekciju Ferrarijevih modela. Tako da, ako je Hassanal poželeo F40 sa volanom sa desne strane, Ferrari to i napravi. 

Ipak, tu je bio jedan uslov, a to je da se proda barem 6 automobila sa ovim rasporedom. Pa ih Sultan toliko i ima u svojoj kolekciji. Prema Jalopniku, neki veruju da on ima barem 10 primeraka F40 sa desnim volanom, pa čak navode i brojeve karoserije tih modela, a specijalista iz Ferrarija, TAlacrest, navodi sedam primeraka. 

Jedan od modela koji Sultan ima, je sa Testarrosa enterijerom, iz samo njemu pozantog razloga. Oficijalno, Ferrari nema ništa sa time, već je Pininfarina završio posao. 

Tu je čak i crni F40 sa kožnim enterijerom, klimom i podizačima, što donekle gubi poentu kupovine ovog "hardcore" primerka. 

Šta god da mislite o Sultanovom ukusu, jedno je sigurno, a to je da ovaj 1992 Gun Metal Grey F40 sa natpisom Talacrest, izgleda odlično. 

O BRENDU

Osnovan od strane  Enza Ferrarija, priča o čuvenom modelu Scuderia jeste prča o posvećenosti, različitosti i stvarno brzim automobilima. Nakon preseljenja u Maranello u 1943., Enco je izradio Tipo 815 koji je bio prvi model Ferrari-ja, a ne 125 Sport kako je pogrešno verovano.

Nepripremljeni za bitku sa modelom Jaguara E-Tipe na putu, kompanija je mogla da uradi malo toga da bi obezbedila rast. Pomoć je došla od jednog od ljudi koji je bio otpušten, bivši glavni inženjer Carlo Chiti, koji je doveo nove ljude u tim da bi završio razvoj 250 GTO modela. Misija završetka GTO je uspešno ostvarena.

Ferrari je cvetao tokom 60-ih. Model kao što je Dino postao je gotovo odmah klasičan hit, što je rezultiralo u velikom povećanju prodaje. Stabilan novčani tok dozvolio je Ferrarijevom timu da i dalje radi istraživanja novih motora i modela, što je krunisano proizvodnjom  modela 250 P.

Nakon što FIA zabranjuje sva kola iznad 3000cc Ferrari je morao da pauzira projektom modela 312 P. Pretnja je došla  i od Porsche-a koji je dominirao u trkama početkom 70-ih, ostavljajući Ferrari da sanja titulu. Kasnije, međutim, Ferrari je imao spektakularan povratak sa modelom 312PB. Od 1973. Ferrari se fokusira isključivo na F1.

Trenutno, Ferrari je deo Fiat grupe koja poseduje većinu udela kompanije. Što se tiče trka, Ferrari je i dalje jako aktivan. Između 2000. i 2004., Ferrarijev vozač Michael Schumacher ostvario je svetsku dominaciju i osvojio šampionske titule Svetskog šampionata četiri puta u nizu. Takođe, Ferrari je osvajao prevenstvo u kategoriji konstruktora 5 godina za redom (1999.-2004.).

Više o automobilima...

Luxury Experience