Automobil budućnosti Porsche Panamera 2017

Kada je direktor Porschea Matthias Muller priznao da je aktuelna Panamera daleko od lepotice, jasno vam je zašto je javnost podeljena oko ovog automobila...

U svetlu te debate, Porsche je vredno radio na razvoju naslednika koji bi trebao da ispravi sve grešeke originala, a da i dalje kupcima dopremi "Porsche look", koji se očekuje. Na kraju teksta ćete videti render koji otprilike oslikava sve preomene koje bi 2017 Porsche Panamera trebala da pretrpi. 

Poznati/Novi izgled

Ništa nije dramatično pogrešno kod, sada već starog, modela. Sa dizajnerskog aspekta nije savršeno urađen, a jedna stvar je posebno upala u oko većini, a to je linija koja vodi do C stuba. Ona mu daje čudan izgled, koji je i doveo do toga da se javnost podeli u mišljenju oko izgleda ovog modela. 

Promena izgleda kod druge generacije Panamere je naterala dizajnere iz Porschea da krenu putem "uglađenije" linije. Najprimetnije je da se povećala površina bočnih prozora, a profil sada mnogo više liči na model 911. 

Spreda, stil je evoluirao suptilno u pravcu drugih Porsche modela. LED svetla i niži usis za vazduh su prvi primetni, uključujući stilske elemente sa Panamera Sport Turismo koncepta. Ovaj uticaj je vidi i na profilu, kao na bočnim delovima branika. 

Unutra:

Matthias Muller je bio kritičan oko još jednog dela ovog automobila, koji po njemu zahteva da bude unapređen. I dalje nismo u prilici da vidimo fotografije novog enterijera, ali možemo da očekujemo nešto slično modelu Panamera Sport Turismo, sa izgledom kokpita, dinamičnih linija i sa kvalitetnim materijalima. 

Unapređenja će obuhvatiti i više prostora za prednje i zadnje putnike, dok će oni koji vole tehnologiju moći da uživaju u širokom izboru gedžeta i dodatne opreme. 

Pogon:

Pogon za Panameru bi trebao da bude ponuda novih tubo V6 i V8 motora. V6 plug in hibrid i potencijalno V6 dizel. U paru sa PDK prenosom sa duplim kvačilom, motori će uglavno slati snagu na zadnje točkove. Kao opcija biće i pogon na sva četiri točka. 

Ovi motori će biti postavljeni na novu modularnu platformu MSB. Ovo će pomoći Panameri sa gubljenjem kilaže, a očekuje se značajan napredak u ekonomičnosti, upravljanju i performansama. 

Pozicioniranje:

Porsche želi da ovaj automobil ostane u segmentu ekskluzivnih sedana, u kupe delu. Zameniće kožu Alcantarom i dodati kvalitetne materijale kako bi se uhvatili u koštac sa konkurentima kao što su Mercedes-Benz CLSBMW 6 Series Gran CoupeAudi A7Maserati Quattroporte i Aston Martin Rapide.

Svi konkurenti su specifično po nekom detalju, a Panamera sa svojim novim modelom za 2017 godinu bi pre svega trebao da se istakne posebnim izgledom, vrhunskim voznim karakteristikama i upravljanjem. 

O BRENDU

Kompaniju je osnovao Dr. Ing. Ferdinand Porsche 1931. Porsche SE je od tada postao sinonim za luksuzne sportske automobile, kao i za najsavremeniju tehnologiju.

Smešten u centru Štutgarta, Porsche je prvi ugovor o razvoju automobila potpisao sa Volkswagenom. Rezultat je bio jedan od najpoznatijih automobila u istoriji i jedan od najbolje prodavanih - Beetle. Mnoge osobine ovog modela će naći svoje mesto na prvom Porsche-ovom automobilu – Porsche 64, razvijenom 1939. godine.

Posle rata, Ferdinand je bio zatvoren pod optužbom za ratne zločine na 20 meseci, i da je u to vreme da je njegov sin Ferry Porsche, odlučio da napravi novi auto da odgovara njegovim potrebama - 356.

Nakon smrti Ferdinanda Porschea 1951., kompaniju preuzima njegov sin Ferry. Usledili su modeli Porsche 356 kao i Spider 550, automobil koji će biti veoma uspešan u trkama.

Godine 1964. usledio je jos jedan sportski model - 911, još jedan auto sa vazdušnim hlađenjem i motorom montiranim pozadi. Ovaj automobil će postati naslednik Spidera 550, osvojivši mnogobrojne trke. O uspehu 911 svedoči činjenica da je još uvek u proizvodnji, uprkos tome što je dosta izmenjen.

Godine 1974. u Parizu, Porsche je predstavio novi 911 Turbo, sa izduvnim turbokompresorom i regulatorom pritiska.

Model 924 koji se našao u proizvodnji 1975., bio je eksperiment za Porsche, jer je njegov motor bio ugrađen napred, a Porsche nije duže vremena imao iskustvo sa takvim modelom. Usledio je 928, sa V8 motorom montiranim sa prednje strane koji je bio napravljen od legure metala. Zatim, 1981. Porsche dodaje novi model - 944. Porsche 959 sa visokim performansama je predstavljen na frankfurtskom salonu automobila 1985. Ovaj model će osvojiti mnogo relija i mitinga od kojih je najpoznatiji Pariz-Dakar.

Novi tehnološki skok je napravljen 1988., kada je predstavljen 911 Carrera 4 sa pogonom na sva četiri točka. Zatim 1989., "Tiptronic" automatski menjač je montiran na Porsche. Godine 1991., Porsche postaje prvi proizvođač automobila koji stavlja vazdušne jastuke i za vozača i za putnika na svim svojim modelima.

Model Boxter je uveden 1996., nakon 3 i po godine razvoja. Iste godine, Porsche proslavlja 1 million proizvedenih vozila. Dve godine kasnije, Ferry Porsche umire, ali kompanija nastavlja dalje i ima sjajnu sezonu u Le Manu sa 911 GT1. To je bio samo početak za Porsche, koji je nastavio sa sportskim i modelima visokih performansi - Boxster S i Carrera GT (2000.).

Godine 2002., Porsche je ušao na SUV tržište sa nekonvencionalnim modelom Cayenne i njegovom kasnijom verzijom - Cayenne Turbo i Turbo S. Sledeći model Panamera, limuzina sa četvoro vrata, predstavljen je 2009. godine. Sa ovim modelom Porsche je ušao na novo tržište, direktno se takmičeći sa drugim luksuznim brendovima kao što su Mercedes, BMW i Audi.

Ove godine, model 911 proslavlja svoj 50. rođendan.

Više o automobilima...

Luxury Experience