2015 PORSCHE 918

Bugatti Veyron i Toyota Prius su dobili svog naslednika...

2015 Porshe 918 odaje počast slavnoj istoriji nemačke kompanije, čija je misija redefinisanje spososbnosti ovog superautomobila. Zahvaljujući naprednoj tehnologiji, ovaj automobil je kombinacija visokih performansi i velike efikasnosti. To znači da je ovaj Porshe veoma dobar za vožnju, ali i da brine o životnoj sredini. Ispod haube ovog automobila ćete pronaći V8 motor zapremine 4.8l koji proizvodi 608 ks. Takođe, možete da vidite duple izduvne grane koji su napravljene od strane Formule 1 i Naskara.

Ova zver je nastala od Porshea RS Spyder, trkačkog automobila koji je opremljen sa V8 motorom.  Ovo je prvi Porshe sa prirodnim usisavanjem, odnosno nema nijednog turba. Razlog za to su dva elektromotora koji obezbdeđuju dovoljan broj obrtaja pri malim brzinama, i na taj način oslobađaju motor  da se zalaže za veliki broj obrtaja. Postoje tri kvačila i sedam stepeni prenosni sistem, ali pedale kvačila nema ni na vidiku. Sa velikom brzinom i malom potrošnjom goriva, ovaj automobil je prešao na viši nivo u odnosu na svog prethodnika Porshe Carreru GT. Menjač sa duplim kvačilom je mnogo efikasniji kada je u pitanju gorivo i mnogo je brži.

Vozač dobija pedale iza volana sa kojima moće da se igra, dok menjač sa kojim prebacujete u vožnju, rikverc i parking  pomalo liči na onog iz Toyote Prius.  Porshe tvrdi da težina ovog automobila iznosi oko 1.4 tone. To je lagano samo kada računate dva elektromotora, bakarne žice, bateriju i drugi diferencijal koji je potreban za pogon na sva četiri točka, dok su teže stvari stavljene bliže šasiji. 2015 Porshe Spyder je veoma lak za vožnju pri velikim brzinama. Automobil vozaču preko upravljača šalje odliične povratne informacije, a da bi se povećala stabilnost zadnji točkovi prate prednje pri velikim brzinama.

Porsheovi inžinjeri su hteli da sa ovim automobilom na Nurbugring stazi postave vreme ispod sedam minuta. Prvi prototip ovog automobila je prešao krug za 7 minuta i 14 sekundi. Međutim, test vozač iz Porshea je rekao da će ovaj automobil, nakon malih promena, moći da pređe stazu za manje od 7 minuta. Inače, Porshe 918 je  kasnije prešao stazu za manje od 7 minuta. 2015 Porshe je automobil koji nudi performanse kakve niste mogli ni da sanjate. Zahvaljujući genijalnim idejama i velikom trudu, Porshe je proizveo hibrid koji bi svako voleo posedovati.

O BRENDU

Kompaniju je osnovao Dr. Ing. Ferdinand Porsche 1931. Porsche SE je od tada postao sinonim za luksuzne sportske automobile, kao i za najsavremeniju tehnologiju.

Smešten u centru Štutgarta, Porsche je prvi ugovor o razvoju automobila potpisao sa Volkswagenom. Rezultat je bio jedan od najpoznatijih automobila u istoriji i jedan od najbolje prodavanih - Beetle. Mnoge osobine ovog modela će naći svoje mesto na prvom Porsche-ovom automobilu – Porsche 64, razvijenom 1939. godine.

Posle rata, Ferdinand je bio zatvoren pod optužbom za ratne zločine na 20 meseci, i da je u to vreme da je njegov sin Ferry Porsche, odlučio da napravi novi auto da odgovara njegovim potrebama - 356.

Nakon smrti Ferdinanda Porschea 1951., kompaniju preuzima njegov sin Ferry. Usledili su modeli Porsche 356 kao i Spider 550, automobil koji će biti veoma uspešan u trkama.

Godine 1964. usledio je jos jedan sportski model - 911, još jedan auto sa vazdušnim hlađenjem i motorom montiranim pozadi. Ovaj automobil će postati naslednik Spidera 550, osvojivši mnogobrojne trke. O uspehu 911 svedoči činjenica da je još uvek u proizvodnji, uprkos tome što je dosta izmenjen.

Godine 1974. u Parizu, Porsche je predstavio novi 911 Turbo, sa izduvnim turbokompresorom i regulatorom pritiska.

Model 924 koji se našao u proizvodnji 1975., bio je eksperiment za Porsche, jer je njegov motor bio ugrađen napred, a Porsche nije duže vremena imao iskustvo sa takvim modelom. Usledio je 928, sa V8 motorom montiranim sa prednje strane koji je bio napravljen od legure metala. Zatim, 1981. Porsche dodaje novi model - 944. Porsche 959 sa visokim performansama je predstavljen na frankfurtskom salonu automobila 1985. Ovaj model će osvojiti mnogo relija i mitinga od kojih je najpoznatiji Pariz-Dakar.

Novi tehnološki skok je napravljen 1988., kada je predstavljen 911 Carrera 4 sa pogonom na sva četiri točka. Zatim 1989., "Tiptronic" automatski menjač je montiran na Porsche. Godine 1991., Porsche postaje prvi proizvođač automobila koji stavlja vazdušne jastuke i za vozača i za putnika na svim svojim modelima.

Model Boxter je uveden 1996., nakon 3 i po godine razvoja. Iste godine, Porsche proslavlja 1 million proizvedenih vozila. Dve godine kasnije, Ferry Porsche umire, ali kompanija nastavlja dalje i ima sjajnu sezonu u Le Manu sa 911 GT1. To je bio samo početak za Porsche, koji je nastavio sa sportskim i modelima visokih performansi - Boxster S i Carrera GT (2000.).

Godine 2002., Porsche je ušao na SUV tržište sa nekonvencionalnim modelom Cayenne i njegovom kasnijom verzijom - Cayenne Turbo i Turbo S. Sledeći model Panamera, limuzina sa četvoro vrata, predstavljen je 2009. godine. Sa ovim modelom Porsche je ušao na novo tržište, direktno se takmičeći sa drugim luksuznim brendovima kao što su Mercedes, BMW i Audi.

Ove godine, model 911 proslavlja svoj 50. rođendan.

Više o automobilima...

Luxury Experience