2015 AUDI R8 LMX OD 202.000 EUR

Audi R8 LMX će biti najbrži R8 ikad, a nemačka kompanija će ograničiti njegovu proizvodnju na samo 99 primeraka.

Sa potpuno novim Audijem R8, koji će se naći u prodaji naredne godine, brend je hteo da predstavi superautomobil koji će svakog oduševiti. Audi R8 LMX je najbrži R8 ikad, a pokreće ga motor zapremine 5.2l koji proizvodi 582 ks, ali pored neverovatne snage novi R8 krije još nekoliko iznenađenja. Naime, LMX je dizajniran da bude drugi serijski automobil koji će koristiti lasersku tehnologiju svetla, jer je BMW svojim kupcima nedelju dana pre LeManove 24- časovne trke isporučio i8 modele u Minhenu i tako pretekao Audija po tom pitaju. Ali, to ne umanjujuje činjenicu da je R8 LMX neverovatan automobil.

S obzirom na to da je baziran na V10 modelu, onda je najbolje da razmišljamo o ovom automobilu kao o V10 Plus Plus. Ovaj model će imati sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom kroz koji ide njegova snaga, zahvaljujući kojoj maksimalna brzina iznosi 320/km. Karbonski spojler i prednji spliter su dizajnirani da povećaju silu potiska, dok quattro pogon na sva četiri točka i karbon- keramičke kočnice obezbeđuju maksimalno prijanjanje i zaustavnu moć koja vam je potrebna. Enterijer je prelep, sa sportskim sedištima i Alkantara krovom. Pored toga, materijali su kvalitetno izrađeni i veoma lepi na dodir, ali to smo i navikli od Audija.

I dok druga vozila koja ubrzavaju od 0 do 100 km/h za 3.2 sekunde izgledaju zastrašujuće, Audi R8 LMX je veoma lak za vožnju. Njegov motor može biti miran i tih, ali isto tako glasan i jak, zavisno od toga da li birate standardnu ili sportsku vožnju. Ovaj automobil može da vozi bilo ko, za razliku od Ferarija 458 Italije koji će da kazni svaku vozačevu grešku. Međutim, upravljač kod ovog automobila veoma sporo reaguje, što se nikako ne može oprostiti nemačkom gigantu. Farovi kod LMX su kombinacija LED dioda za duga i kratka svetla, a pored toga ovaj model ima i dodatno lasersko svetlo. Kratka i duga svetla možete da podešavate polugom koja se nalazi sa leve strane volana, ali ukoliko želite da koristite lasersko svetlo morate da okrenete dugme koje ga automatski pali. Zahvaljujući kameri na prednjim retrovizorima, automobil može da uoči vozila koja dolaze u njegov susret i ugasi laserskog svetlo, a nakon toga se sam pali. Jačina laserskog svetla je toliko velika da vozaču omogućava jasan pregled puta. Zapravo, lasersko svetlo može da osvetli 600m ispred automobila, što je zaista nevorovatno.

Cena Audija R8 LMX biće 202 000 eura.

O BRENDU

Audi automobili nesumnjivo spadaju u kategoriju automobila koji grade imidž moćnog motora ispod haube. Prevedeno sa latinskog ime kompanije znači „Slušaj“ i pored pukog naziva koji se odnosi na slušanje zvuka motora, ono obeležava rođenje kompanije Audi. Kompanija je nastala na temeljima stare fabrike „Horch“ osnovane davne 1899.godine.

Njen osnivač, August Horch oteran je  iz sopstvene kompanije 1909.godine usled sukoba oko brenda, samo 8 godina nakon što je prvi automobil napustio fabriku u Zwickau-u u Nemačkoj. Nakon otkaza, Horch je osnovao sopstvenu kompaniju pod istim imenom što je kasnije dovelo do problema koji je rešen na sastanku sa Franz Fikentscher-om, na kojem je smišljeno novo ime za kompaniju. Ime je smislio sin od Franz-a, koji je studirao latinski, i koje će kasnije postati sinonim za luksuz i kvalitet. Kako se naziv „Horch“ odnosio na „slušaj“ samo na starom nemačkom, mladić je samo preveo izraz na latinski i upotrebio ga.  Audi-ev početak na nemačkom tržištu praćen je pojavom 2,6 litarskog motora a nedogo zatim sa serijom moćnijih motora, kao što su 4,7 litarski i 5,7 litarski motor na gasni pogon.  Horch nije dočekao da vidi lansiranje prvog 6-cilindričnog modela iz fabrike, napusivši  kompaniju 1920.godine. Audi je 1928.godine ušao u vlasništvo Jorgen Rasmussen-a, vlasnika rivalske kompanije DKW.

Četiri godine kasnije desilo se spajanje kompanije Audi,DKW,Horch i Wanderer formiranjem Auto Union-a 1928.godine. Novi simbol je kreiran u vidu četiri međusobno povezana prstena kao znak jedinstva i identiteta novoformiranog auto-konglomerata. Tehnološka unapređenja postala su najviši prioritet, koja su prvi put došla do izražaja tokom Drugog svetskog rata.

Usled bombardovanja, napredak kompanije je usporen i na neko vreme zaustavljen. Nakon završetka rata Zwickau se našao u delu zemlje koji je podpadao pod sovjetsku okupacionu zonu , kasnije nazvanu Demokratska Republika Nemačka. Ne samo da je kompanija bila ugrožena, već se i Auto Union raspala i započela novu proizvodnju u Ingolstadt-u u Bavaria-i. Nova kompanija u Ingolstadt-u privukla je mnoge stare radnike i proizvodnja dvotaktnih motora je nastavljena na način sličan u Zwickau-oj kompaniji. Do 1958.godine Daimler-Benz posedovao je 87% vlasništva nad Auto Union-om, ali je ukupna investicija kasnije postala vlasništvno Volkswagen-a, kompanije koja je kupila postrojenja i brend 1964.godine.

Ubrzo nakon promene vlasništva, dvotaktni motor je zamenjen mnogo popularnijim četvorotaktnim motorom. Kao posledica promena, vodeći brend DKW Auto Union-a je propao, nakon čega je Volkswagen je odlučio da oživi ponovo Audi. Bivši model DKW-a je reorganizovan kao Audi-ev i poslužio je kao osnova za buduće modele kao što su 60, 75 i 80.

Nakon drugog pripajanja sa kompanijom NSU 1970.godine, Audi se pozicionirao pouzdan brend koji raste, koji će ubrzo preći nemačke granice i proširiti se na nova tržišta, uključujući tržište severne Amerike gde je naišao na određene teškoće u prihvatanju kod kupaca usled „nepredviđenog ubzanja“ koje je bilo uslovljeno bilzinom papučice za gas i kočnice.

Pristupajući redu uspešnih auto-proizvođača,Audi je takođe pobrao pohvale i na trkačkim stazama sa nekoliko svetskih rekorda. Audi trenutno uživa privilegovanu poziciju i veliko tržišno učešće, predviđanja su da će dostići proizvodnju od 1 miliona automobila do kraja godine.

Više o automobilima...

Luxury Experience