2014 BENTLEY FLYING SPUR

Bentley Flying Spur je rival nemačkim limuzinama, ali i dobra alternativa za mnogo skuplji Mulsane model...

Bentley koristi Flying Spur ime još od 1953. godine. Međutim, za moderni Flying Spur, potrebno je da se vratimo samo do 2005. godine kada je britanska kompanija predstavila Continental Flying Spur. Predstavljanje novog modela je pokazalo da je Bentley odlučio da odbaci deo imena i nazove ga samo Flying Spur.

Ispod haube se nalazi najmoćniji motor koji je Bentley ikada ponudio kada su u pitanju limuzine. Naime, nalazi se 6.0l W12 motor sa duplim turbo punjačima koji proizvodi 625 ks 800 Nm obrtnog momenta. Takođe, novi model ima 73 ks i 130 Nm obrtnog momenta više u odnosu na stari. W12 motor je opremljen sa najnovijim ZF menjačem, koji se sada može pronaći u svim novijim Bentley modelima. Menjač glatko menja brzine, međutim, nakon prebacivanja  u sportski mod se oseti prenosni zvuk, ali vožnja ostaje udobna. Jedino može da vam zasmeta što prenos brzina nije gladak kada se prebaci u manuelni mod, bez obzira da li se brzine menjaju pomoću menjača ili pedala iza volana. 

Novi Bentley dolazi sa pogonom na sva četiri točka. Takođe, 60% snage će ići na zadnje, dok će ostalih 40% ići na prednje točkove. 2014 Bentley Flying Spur je težak 2479 kilograma, i logično je očekivati da će W12 motor morati da se pomuči kako bi pomerio ovako težak automobil, a pored toga je i dugačak 5.3 metra. Ipak, i pored njegove težine i veličine, novog Bentleya karakterišu neverovatne cifre. On, naime, ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4.2 sekunde, i potrebno mu je manje od deset sekundi da dostigne 160 km/h. Maksimalna brzina ovog automobila iznosi 322 km/h. 

Kada uđete u ovaj automobil, shvatite da je njegov enterijer lepši od eksterijera. Ugrađeno je 600 novih delova, dok je britanski proizvođač preneo štitnike za sunce, naslone za ruke i neke kontrolne elemente iz starog modela. Sedišta nude veliki komfor, masažu i grejanje. Pozadi možete da birate dve različite konfiguracije, a budući kupci će moći da biraju da li žele dva ili tri sedišta. Pored toga moći će da biraju i između dvanaest boja vezanih za enterijer.

Ko su njegovi rivali? To je možda i najbolje pitanje. Naravno, odmah na vam na um padne Mercedes S63 AMG, ali Bentley je mnogo brutalniji i ne izaziva toliku pažnju na putu. Pored njega je tu i Rolce-Rolls, međutim, na on je za jedan stepen više u odnosu na Flying Spur model.

Mi imamo samo reči hvale kada je u pitanju 2014 Bentley Flying Spur. Način na koji se oseća, vozi i ide je neverovatan. Postavlja se pitanje da li je ovaj automobil pravljen da se vozi ili da se u njemu vozite? To je teško pitanje, ali mislimo da je pravljen da se vozi.

O BRENDU

Iako definicija luksuza možda nema nikakve veze sa ulicom, paradoksalno, može se videti na nekim od najmanje očekivanih mesta, kroz svetlucave felne, drvo i hrom čelik, krećući se lagano kroz lavirinte puteva. Zapravo automobil sjajno pristaje uz jahte i odmore na francuskoj rivijeri, kao i uz fino dizajniranu porcelansku dugmad na skupim odelima.

Kompanija Bentley proizvodi kvalitetne automobile još od 1919. godine. Osnovana od strane Walter Owen Bentley-a, kompanija je izrasla u svetskog lidera i simbol Velike Britanije. Osnivač kompanije je u početku bio poznat kao dizajner i proizvođač motora za avione tokom Prvog Svetskog rata. Pre svoje uspešne kompanije, osnivač je bio u partnerstvu sa svojim bratom H.M. prodajući francuske D.F.P. automobile. Ubrzo nakon toga, osnovana je kompanija Bentley Motors, januara 1919. godine. Međutim kompanija je imala problema da isporučuje automobile na vreme, i prvi automobil je bio spreman tek septembra 1921. godine. 

I pored toga što je uživala veliku reputaciju na britanskom tržištu, imala je sličnu sudbinu kao kompanija Aston Martin, menjajući više vlasnika i upadajući u finansijsku krizu. Milioner Wolf Bernato kupio je kompaniju 1925. godine, i pored konstantnog priliva novca koji je korišćen da bi se sprečilo propadanje kompanije, Velika depresija uništila je želju kupaca za skupim automobilima, i ostavila kompaniju u siromaštvu. 

Ovog puta uz pomoć giganta Rolls Royce-a, koji ju je kupio 1931.godine. Uz pomoć „Bentley Boys-a“ spajanje je uspelo i kompanija je dobila zeleno svetlo da učestvuje na trci Le Train Blue osvojivši prvo mesto. Zbog tog uspeha ovaj model automobila je postao poznat kao „Blue Train Bantley“. 

Tokom tog perioda kompanija Bentley izbacila je nekoliko motora za njihove automobile, među kojima su  „classic 3L“, „4.5 Blower Bentley“ sa 4L, ili još masivniji 8L. Pre ulaska u partnerstvo sa Rolls Royce-om, a kasnije i sa VW, kompanija je postepeno unapredila svoju ponudu i tehnološka rešenja. Modeli poput tipa „R“, „S“ i „Continental“ predstavljali su samo deo onoga što će kasnije biti u ponudi. Kasniji modeli uključivali su prelepi Azure kabriolet, Turbo Sport R i S modele. 

Kompanija VW 1998. godine preuzela je upravu nad Bentley-em, kroz profitabilno partnerstvo sa BMW-om. Sporazum je predviđao da VW preuzme proizvodnju Bentley i Rolls Royce automobila do 2002. godine, kada će se prava proizvodnje u potpunosti prepsutiti BMW-u. Do 2003. godine BMW je bio konstantan dobavljač motora za oba proizvođača. Ubrzo nakon toga kompanija je lansirala novi model „Continental GT“ koji je postao još popularniji nego model Azure. Kasniji modeli uključivali „Continental Flaying spur“, „Azue“ kabriolet, „Brooklands“ i „GT Speed Coupe“.

Više o automobilima...

Luxury Experience