Mirisne građevine Zahe Hadid

Luksuzni enterijeri kreirani su da zagolicaju sva naša čula impozantnom arhitekturom i prelepim enterijerom. Naviknuti smo na ideju o tome kako treba da izgleda prostor u kojem želimo da živimo, ali da li se pitate kako treba da miriše prostor u kojem nameravate da živite?

Rezidencijalno zdanje pod nazivom Miami One Thousand Museum je neverovatna kreacija nedavno preminule arhitekte i dizajnerke Zahe Hadid i njenog arhitektonskog studija, koja ne samo da je iza sebe ostavila neverovatna arhitektonska zdanja već ovu umetnost podiže na jedan sasvim novi nivo, ubacivši određene mrise u različite prostore ovog velelepnog zdanja. Tako su na primer Aquatic Centre i Skylounge dizajnirani da mirišu kao neka evropska plaža za odmor.

Arhitektonski studio Zahe Hadid angažovao je 12.29, grupu eksperata za mirise, kako bi dizajnirali parfeme koji će diskretno osvežiti enterijer zgrade, lobi i SPA centar. 12.29 je osnovala Daun Goldvorm koja percepira određeni miris kroz boju. Inače ona ima neurološki poremećaj koji na svetu poseduju određeni ljudi, poznatiji kao sinestezija. Sinestezija je izuzetno retka i odnosi se na mogućnost odrđenih ljudi da brojeve ili slova percepiraju kao boju. U U Goldvorm slučaju, njeno čulo mirisa izaziva senzaciju određene boje. Tako je njen studio dizajnirao 4 različite mirisne note koje se ubacuju kroz ventilacione sisteme. Postoji i mogućnost da vlasnik odeređenog apartmana zatraži da mu se kreira po želji određeni parfem na koji će mirisati njegov dom.

U današnje vreme mirisi igraju veliku ulogu u prodaji. Tako se prodavci velikih tržnih centara na izvestan način “igraju” ljudima jer su istraživanja pokazala da prosečan potrošač troši više novca kada je izložen na primer mirisu kafe ili svežeg peciva. Zamislite onda kakvo dejstvo imaju parfemi na kupce, kada su plaćali stanove u ovoj zgradi po ceni od 6 miliona dolara pa sve do 50 miliona koliko košta penthaus na vrhu zgrade?

N.V.T.

Luxury Experience