U poseti centru kreativnog sveta - Salone del Mobile.Milano

Najveći internacionalni sajam nameštaja, Salone del Mobile. Milano, održan je 56. put za redom postavši reper i egzemplar kako kultura i industrija jedne zemlje besprekorno funkcionišu rame uz rame.

Kao i prethodnih godina, imali smo privilegiju da posetimo Salone del Mobile.Milano i budemo deo uzbudljivog talasa entuzijazma i kreativnosti koji je obeležio Milano u periodu od 4-9 aprila. Za vreme sajma Milano postaje kao košnica, epicentar je inovativnosti i najnovijih trendova iz oblasti dizajna, arhitekture, osvetljenja, aksesoara za kuću. Ukoliko niste imali prilike da ga posetite, predlažemo vam da ga za sledeću godine ubeležite u kalendar, kao događaj koji se ne smete propustiti!

Tokom 6 dana, koliko je sajam trajao, 343.602 posetilaca iz čitavog sveta videlo je izlagače iz 165 zemalja i iz prve ruke se informisalo o najnovijim trendovima iz domena arhitekture i dizajna. Ove godine je veliku pažnju privuklo i bijenale izložbi Euroluce i Workplace3.0 koje tematski prikazuju trendove iz oblasti rasvete i radnog prostora, a primetan je porast posetilaca za oko 10% u odnosu na prethodno izdanje koje se održalo 2015. godine.

Kako je italijanski predsednik Serđio Matarela, rekao povodom otvaranja sajma: “Ovo nije samo puko prikazivanje eksponata, već poslovna kultura koja simboliše zajednički rad, a posebno pristup modernoj proizvodnji.”

Teško je zaista opisati rečima osećaj koji imate kada kročite u sajamsku oblast Fiera Milano. Sa preko 2000 izlagača, kako domaćih, tako i inostranih, bili smo bukvalno razapeti mišlju: “Šta prvo pogledati?” Radoznalost nas je vodila od hale do hale, pa smo ipak uspeli da vidimo sve postavke.

56. izdanje prikazalo je više nego ikada pre, snažnu sinergiju grada Milana sa organizatorima sajma i važnim institucijama.

Ove godine, obeležena je 20-ta godišnjica SaloneSatellite segmenta koji je poslednjih 19 godina okupio oko 10.000 dizajnera mlađih od 35 godina, a koji su prikazivali svoje prototipove od kojih su mnogi ušli u redovnu proizvodnju… Svakako je vredelo posetiti ovaj program i videti radove više od 650 dizajnera, kao i dela 16 dizajnerskih škola koje su učestvovale.

U sklopu SaloneSatellite dodeljuju se nagrade za najbolji dizajn, pa se na taj način mladim ljudima pruža idealna prilika da započnu svoje poslovanje u ovom sektoru. Ove godine, ceremonija dodele nagrada održana je osmi put, a prvu nagradu odnela je Comma Stool , stolica rad PISTACCHI DESIGN iz Tajvana. Stolica je oblikovana poput moderne skulpture.

Druga nagrada je pripala X Bench, klupi koja je kreacija EDMOND WONG studija iz Kine koja ima dvostruku namenu, kao kućna klupa za sedenje u dvoje, i kao klupa za teretanu i treniranje. Treća nagrada otišla je u ruke Ruskinje Tatjane Repine za dizajn Ëo za inovativne zvučne panele.

Salone Internazionale del Complemento d Arredo, je oblast posvećena isključivo aksesoarima za uređenje. 200 izlagača na preko 10.000 kvadratnih metara predstavilo je koncepte življenja i opremanja kompletnog domaćinstva. Ovde dolaze svi oni koji traže “ono nešto” što će dati završni pečat enterijeru. Jer sve je u detaljima. Nikada pre aksesoari nisu igrali tako važnu ulogu, bilo da se radi o modi ili uređenju enterijera. Poput odgovarajućih cipela, ešarpe ili atraktivne narukvice koje definišu nečiji stil, tako i odgovarajući tepih, lampa ili dekorativni jastuci dovode jednu novu dinamiku u enterijer.

Objašnjavajući značaj osvetljenja, čelnici Salone del Mobile su izjavili: “Svetlost se po svom značaju može posmatrati kao četvrta dimenzija arhitekture. Svetlost je jedan od najmoćnijih alata koji arhitekte i dizajneri enterijera imaju na raspolaganju. Osvetljenje utiče na dobrobit i kvalitet života enterijera. Euroluce sa preko 450 izlagača na ogromnom prostoru od 38.000 kvadrata prikazao je poslednja tehnološka rešenja iz oblasti rasvete i automatizovanih sistema, od kućne preko rasvete za eksterijere, do osvetljenja industrijskih objekata, poslovnih objekata, bolnica…

Workplace 3.0 je inovativni deo manifestacije posvećen dizajnu i tehnologiji planiranja radnog mesta. Na 10.000 kvadrata preko 110 izlagača je prikazalo svoju viziju dizajna u službi humanog radnog okruženja.

Zanimljivo je i to što je La Triennale di Milano muzej imao interesantnu postavku za Lexus Design nagradu, gde su istaknuti dizajneri prikazivali radove pored instalacije  arhitekte Neri Oksman.

Atelier Swarovski Home, Studio Formafantasma, Caesarstone, Nude, Herman Miller, i Moroso ponudili su nam neke od najživopisnijih i najatraktivnijih dizajna nameštaja, lampi, tekstila i drugih dizajnerskih komada. Boje su se razlivale svuda, a jedna od najpopularnijih boja je sudeći po mnogim dizajnerima Rose Quartz, nijansa kvarcno roze koja je dominirala na mnogim eksponatima nameštaja.

Brendovi poput Moroso, Muuto i Normann Copenhagen nisu odoleli novom kolorističkom trendu. Note Design Studio takođe je odabrao milenijumsku pink boju za centralnu zvezdu njihovog izlaganja, atraktivnu sofu španskog brenda Sancal.

Izgleda da je veliki trend u dizajniranju, okretanje jakim i jarkim bojama. Ovaj povratak bojama, ide ruku pod ruku sa dizajniranjem koje inspiraciju pronalazi u 80-tim godinama prošlog veka.

Kada su boje u pitanju, primetili smo i vladavinu burgundy crvene, ljubičaste i tirkizne, zajedno sa čitavom paletom zelene koja je proglašena za Pantone boju godine. Na sajmu su se međutim mogle videti nijanse celer i avokado zelene.

Legendarna kompanija nameštaja Cassina tokom trajanja sajma proslavila je 90 godina postojanja kompanije kolorističkom retrospektivom, dok je njihov koncept šop u ulici Como prikazao kolekciju Pierre Cardin 1970.

Prestižni Louis Vuitton brend prikazao je Objets Nomades najnoviju kolekciju 10 predmeta koji su inspirisani putovanjima, a izrađeni su u saradnji sa mnogim dizajnerima. Tako smo mogli da se uživo divimo Campana brothers Bomboca sofi u obliku oblaka ili Marcel Wander, paravanu.

Inovativnost zaista prevazilazi granice očekivanog. Bili smo oduševljeni radom dizajnera C. L. Lamb (iz Hong Konga koji je predstavio “Green Table,” kolekciju stolova kreiranih od biorazgradivog otpada, kao što su oklopi jastoga ili ostaci čaja!

Nova kolekcija Mars sa potpisom Tonino Lamborghini mamila nas je da isprobamo nameštaj izrađen od najfinije kože u fantastičnim kolorističkim kombinacijama,dok je Formitalia predstavila kolekciju Glamour, namenjenu najekskluzivnijim enterijerima.

U hali 3 u okviru segmenta xLux na skoro 400 kvadratnih metara prostora renomirani italijanski brend Roberto Cavalli Home Interiors kreirao je scenu koja je sve posetioce ostavljala bez teksta, pa i potpisnika ovih redova. Prava prirodna džungla sa visokim palmama, pozdravljala je posetioce na ulasku u izložbeni prostor, automatski vas uvlačeći u Cavalli svet obeležen motivima džungle. Atmosferu na samom štandu emitovao je nameštaj u boji sive, crnog oniksa, zelene kao i boji tamne bronze.

Dragoceni materijali poput svile, kože, kao i različiti obrasci pitona, jaguara i žirafe, pomogli su u kreiranju jednog živopisnog, nekonvencionalnog i ekskluzivnog miksa koji je tako karakterističan za Cavalli identitet.

Nadamo se da smo vam bar malo dočarali atmosferu sa sajma, iako je poseta Milanu i sajmu jedna avantura koju je teško prepričati. Pred očima nam je još uvek kaleidoskop boja koje su definitivno obeležile ovo izdanje sajma.

S nestrpljenjem očekujemo naredno izdanje Salone del Mobile koje će se održati sa bijenalom iz oblasti Bathroom, Kitchen i FTK (tehnologija za kuhinje) u periodu od 17. -22. aprila 2018. godine, a vi do tada možete uživati u fotografijama, kojim ćemo makar malo zagolicati vašu znatiželju…

Luxury Experience