Procvat tržišta polovnog luksuza

Tržište luksuza, luksuzne kupovine i najveći broj ultra luksuznih poseda nalazi se u Indiji…

To znaju svi, od Marka Zakerberga do Sundera Pičaija iz kompanije Google. Samim tim, njihovo tržište luksuza je u konstantnom porastu. Svako želi da izgleda najbolje što može i da dodir moći svom životnom stilu.

Ipak, posedovanje garderobera u stilu serije Seks i Grad, kao i njegovo održavanje i obnavljanje svake sezone, nije baš tako jednostavna stvar. Isto tako, nije jednostavno donirati haute couture haljine i torbe ograničenog izdanja, koje su koštale čitavo malo bogatstvo. Ali, na kraju, svi ti skupoceni predmeti na kraju moraju da nađu svog novog vlasnika i svoj novi dom, jer istinski ljubitelji mode ne žele u svom garderoberu nešto od pre tri sezone.

Tako je rođen koncept prodaje korišćenih luksuznih predmeta – polovnog luksuza kako ga ljudi modern zovu. Zbog tog novog trenda, svakog dana postoji sve veći broj sajtova gde možete naći skupocene luksuzne predmete, po nešto manjim cenama, jer su oni ipak već demode.

Prepodaja, polovna roba ili polovni luksuz, zovite to kako god hoćete – da li je svet zaista spreman za takav trend? Pa, sudeći po zaradi koju imaju neki od prvih sajtova sa ovom tematikom, koja se meri milionima dolara, definitivno jeste. Ali, da li ljubitelji luksuza žele da poseduju polovnu stvar? Kako nam govore istraživanja, ljudi sa 18 do 35 godina su naklonjeniji ovom konceptu nego oni nešto stariji.

Komadi iz edicija ograničenog izdanja, koji su pre dve sezone bili popularni, na ovim sajtovima se mogu naći sa do 60 % manjom cenom. Kako neki ljudi kažu, na taj način se održava svet mode, i ovaj čin smatraju sličnim reciklaži.

Ipak, kupovina preko interneta je prilično ozloglašena stvar, jer na svakom koraku možete naići na lažnjake, što je najveća briga kako luksuznih brendova koji kreiraju originale, tako i onih koji će to nositi – lažna Louis Vuitton torbica je najveći greh u svetu bogatih i slavnih.

Kako kažu stručnjaci koji su se pozabavili ovom tematikom, cene i varijeteti igraju veliku ulogu u kupovini, dok je najvažniji aspekt dostupnost. Na primer, i u Srbiji postoje ljudi koji imaju kupovnu moć, ali recimo, nemaju Chanel butik u blizini. Online servis za kupovinu, koji je pouzdan i koji nudi najfinije luksuzne predmete, je odgovor za sve njihove muke.

Za sada, ovaj trend je zaživeo u svetu mode i časovničarstva, ali verujemo da ćemo uskoro moći na ovaj način da kupujemo gedžete, automobile ograničenog izdanja i kućnu dekoraciju. Šta vi mislite o ovome?

D.Ć.

Luxury Experience