PREDSTAVLJEN RANGE ROVER L

Land Rover je pred premijerni nastup u Dubaiju predstavio Range Rover L, odnosno verziju sa produženim međuosovinskim razmakom, koja se može pohvaliti i nivoom luksuza.

LWB ima 200 mm duži međuosovinski razmak što je rezultovalo rastom ukupne dužine na 5,2 m i rastom ponude prostora za putnike na zadnjoj klupi i to za 14 cm u području kolena. Ukoliko kupac izabere opciju posebnih zadnjih sedišta tada se nagib naslona svakog od njih može nameštati za 17 stepeni, odnosno 8 više nego pre. Narastao je i prtljažnik i to za 315 l pa je sada najveća zapremina 2345 l.

Nedostatak povećanja dimenzija je svakako veća masa, odnosno LWB je 80 kg teži od standardnog Range Rovera, ali sa 510 KS snažnim kompresorskim motorom ovaj automobil će do 100 km/h ubrzavati za 5,5 sekundi, dakle 0,4 s sporije, ali opet vrlo brzo. Takođe, neznatno je narasla i potrošnja goriva.

Automobil će biti dostupan i sa 345 KS snažnim 4,4 V8 diesel motorom. 

Od nove opreme treba izdvojiti električne zavese, panoramski stakleni krov, novu LED ambijentlano osvetljenje, nove kožne presvlake, električne stoliće pozadi, 10,2-inčne ekrane u boji, nove setove 21 i 22-colnih felni i sl. Inače kupci će moći da izaberu između verzija Vogue, Vogue SE, Autobiography i Autobigraphy Black, a krajem naredne godine će im se pridružiti i Hybrid, koji će se prvenstveno razlikovati pogonskim sklopom, ali i nekim detaljima opreme.

O BRENDU

Prvi Land Rover, dizajniran 1948. godine, bio je više produkt ‘’zašto da ne’’ pristupa nego novih ideja njegovih proizvođača, braće Wilks.

Jeep se dokazao i postao popularan za vreme i nakon Drugog svetskog rata, što je dalo priliku Britancima da nadmaše Amerikance lansiranjem Land Rovera koji  se pokazao kao pouzdan višenamenski automobil koji bi mogao lako osporiti nadmoć Jeep-a.

Prvi Land Rover je prikazan na salonu automobila u Amsterdamu 30. aprila 1948, gde je bio jako zapažen. Izrađen na šasiji Jeep-a,  Land Rover-ove glavne prednosti  su bile njegova čvrstina, lagana konstrukcije i sposobnost da sa manje napora prelazi nepristupačan teren.

Land Rover je u međuvremenu postao glavno vozilo koje se koristi u ekspedicijama i stekao je ugled zbog svoje pouzdanosti u ekstremnim uslovima. U stvari, Land Rover je postao toliko popularan kao prevozno do mnogih udaljenih područja širom sveta da postoji tvrdnja da je to prvo vozilo koje je videlo 1/3 stanovništva Zemlje.

Nakon što je promenio nekoliko vlasnika, Land Rover postaje vlasništvo BMW-a, pod kojim je nekoliko novih modela pušteno u prodaju. Takođe obavljene su i neke manje i veće nadogradnje na starijim automobilima. Disco i Freelander su prva dva modela koji su objavljeni pod patronatom BMW-a, koji su izvršili  značajan uticaj na SUV i MPV tržištu.

Od 2000. Land Rover se sve češće nalazi na meti potrošača zbog manjeg kvaliteta i pouzdanosti. Zbog toga automobili prolaze kroz ozbiljan proces unapređenja kvaliteta. Međutim uprkos svom povratku, kompanija je ponovo promenila vlasnika i od ove godine je kao i Jaguar postala  deo indijske grupe Tata Motors.

Više o automobilima...

Luxury Experience