MASERATI GT U ZLATU I KRISTALIMA

Ukoliko dobro razmislite, postoji veoma dobar razlog zašto bi stanovnik Dubai-a prekrio svoj automobil zlatom i Swarovski kristalima.

Da to nije uradio, niko ne bi primetio ovaj automobil na njihovim ulicama... Verovatno je veoma frustrirajuće za ljude sa velikim egom i još većim novčanikom, kada shvate da automobil od 100 000€ neće privući nikakvu pažnju u mestu kao što je Dubai. Iz tog razloga vlasnik ovog Maserati GranTurismo automobila je odlučio da ga prekrije zlatom i da stavi nešto Swarovski kristala preko svega toga. 

Prema osobi koja je okačila ovaj video, cena ovakvog zahvata košta između 20,000 i 25,000 drahmi koje se koriste u Emiratima, što je oko 4-5 000€, ali to je bez dodatnih detalja koji su urađeni na ovom automobilu, kao što je Maseratijev trozubac, slova na zadnjem delu i ostalo...

O BRENDU

Kao i većina italijanskih proizvođača automobila, Maserati je takođe nastao kao porodični biznis, rođen iz čiste strasti za automobilima i vožnjom. Osnovali su ga braća Maserati - Alfieri, Bindo, Carlo, Eltore, Ernesto i Mario.

Godine  1914., Maserati je osnovan u Bolonji, Italija, i ubrzo nakon toga je počeo sa izgradnjom različitih trkačkih automobila. Maserati automobili brzo postaju moćniji, unapređenjem svojih motora od 4 do 6 cilindara, onda 8 i na kraju 16 (dva 8 cilindrična motora montiran paralelno).

Logo trozubca kreirao je Mario, koji je važio za umetnika  u porodici.

Godine 1937., braća Maserati su prodali svoje akcije  porodici Adolfo Orsi, ali su zadržali svoja radna mesta u kompaniji.  Jedna od važnijih promena koje su se desile pod menadžmentom Orsija je  izmeštanje kompanije u Modenu, Italija, gde se i danas nalazi.

Maserati automobili su pokazivali svoj uspeh na trkačkoj stazi, držeći se protiv imena poput Mercedesa, što je kulminiralo pobedom  1939. godine u Indianapolisu 500 i ponovo sledeće godine. Njihovi napori su prekinute ratom, tokom kojih je najznačajniji poduhvat bio plan da se izgradi V16 gradski automobil za Benita Musolinija, brži nego što bi Porsche mogao da napravi za Hitlera.

Posle rata, proizvodnja je nastaviljena sa A6 serijom koja je bila takođe namenjena  za trkačke staze. Sledeći korak bio je da okupi ekipu koja će izraditi automobile za rivale Ferrari-a i Alfa Romeo-a. Bio je to tim koji će na kraju doći do jednog od najuspešnijih automobila -Maserati A6GCM.

Kada se Maserati okrenuo proizvodnji gradskih automobila, prvi model iz ove nove serije bio je Maserati 3500 kupe koji je bio izrađen od  aluminijuma i koristio je istu šasiju kao i Maserati 5000. Tokom 60-ih, izašlo je nekoliko novih modela: Vignale (1962.), Mistral Coupe (1963.), Spider (1964.) i Ghibli coupe(1967.).

Godine 1968., kompanija se udružuje sa Citroen-om koji je uzeo od Maserati-a motor tehnologiju za proizvodnju motora, a  Maserati je od njih preuzeo hidrauliku. U modele iz 70-ih spadaju Bora (1971), Merak i Khamsin.

Godine 1993. Fiat preuzima Maserati i vraća mu slavu koju je nekad posedovao.  Pokrenuli su proizvodnju GT 3200 (1999. godine), sa dvoja vrata,kupe, koji pokreće 3,2 L turbo motor sa duplim punjenjem. Prenos je dizajniran i proizveden od strane Ferrari-a koji je kupio 50% kompanije (uprkos činjenici da je i Ferrari pod kontrolom Fijata). Ferrari je odlučio da promeni Maserati u luksuzni brend.

Fiat otkupio Maseratiod Ferarija 2005. godine, nakon čega je proizvođač iz Modene napravio velike investicije u potpuno novi pogon koji je jedan od tehnološki najnaprednijih u svetu zahvaljujući svojim high-tech uređajima. Pod Fiatom, Maserati je proglasio svoj prvi profitabilan kvartal nakon 17 godina u 2007.

Više o automobilima...

Luxury Experience