2015 Lamborghini Huracan LP610-4

Lamborghini Gallardo je dobio svog naslednika...

Odlazeći Lamborghini Gallardo je u protekloj deceniji ostvario neverovatan uspeh, a 14022 proizvedena primerka su najbolji dokaz za to. Međutim, uprkos velikoj popularnosti koju je Gallardo imao, Lamborghini je predstavio model Huracan, superautomobil koji je ime dobio po borbenom biku iz Španije. Lamborghini Huracan je opremljen najnovijom tehnologijom, ali duša Lamborghini-a je ostala netaknuta zahvaljujući V10 konfiguraciji. I dok su Ferrari, Porshe i McLaren prihvaltili turbo, Lamborghini je odlučio da se po tom pitanju izdvaji iz gomile.  Ne možemo se sjetiti nijednog automobila (osim Aston Martina) koji se odrekao turba, a rezultat toga je bolje reagovanje gasa i prelep zvuk. Pored toga, odluka da se pređe na menjač sa duplim kvačilom je veoma dobra, kao i elektornsko podesivi amortizeri koji omogućavaju vozaču da svakodnevno uživa u vožnji ovog automobila.

Očekujete mnogo od superautomobila čijia maksimalna brzina iznosi 325 km/h i koji od 0 do 100 km/h za 2.9 sekundi. Sa cenom od 180 000 eura i snagom od 602 ks koja dolazi iz V10 motora zapremine 5.2l, ovaj automobil bi trebao da uništava sve pred sobom, ali on nije u stanju da ubije ni bubu. Dobro, ubiće ih svojim branikom, dok je vetrobran dizajniran tako da ne može da dođe u kontakt sa inskektom. Lamborghini Huracan je drugačiji automobil od svojih prethodnika, ali još uvek, kao što smo rekli, nije izgubio dušu. Linije na ovom automobilu nisu toliko oštre kao na njegovom prethodniku (Lamborghini Aventador), i baš zbog toga ovaj Lamborghini ostaje pomalo nejasan. Jednostavno ne izaziva toliko veliku pažnju.

Zapravo, mnogo toga ne dolazi od Lamborghini-a, već od Audi-a. Lamborghini ne pravi automobile kao što je bio Countash ili Jalpa, jer su Nemci sada glavni i oni imaju svoje standarde prema kojima treba da rade. Nažalost, ljudi iz italijanske firme su rekli da neće proizvoditi automobile sa manuelnim menjačem, iako su Gallardo model proizvodili u nekoliko primeraka koji su imali tri pedale. Pedale iza volana omogućavaju vozaču da odabere brzine, ili da ostavi u automatskom modu, a menjač će se truditi da pametno bira brzine i da na taj način troši manje goriva.

Enterijer kod ovog automobila je miks egzotičnog i praktičnog, i inspirisan je Marzal modelom iz 1967. godine. Iako je je vetrobran loše dizajniran, pregled iz automobila je veoma dobar, ali je mnogo bolji kod Ferrarija 458 Italije. Automobili koje proizvodi italijanska kompanija Lamborghini nikad nisu bili jeftini, ali nikad nisu ni bili dobri kao Huracan koji je itekako praktičan.

Lamborghini je bje ostao Lamborghini, uprkos tome što je Audi umešao svoje prste.

O BRENDU

Feruccio Lamborghini je rođen u Italiji 1916. godine. Svoj talenat za mehaniku pokazao je tokom Prvog svetskog rata kada se na Rodosu bavio popravkom pokvarenih motora. Svoj posao je obavljao sa izuzetnom lakoćom i stekao poštovanje kolega zbog toga.

Nakon rata vraća se u Modenu gde otvara malu radnju za popravku motora i automobila. Ubrzo se pročuo po svojim mehaničarskim veštinama i posao je postao profitabilan.

Zbog velike potražnje u Italiji u tom preriodu, započeo je proizvodnju traktora. Nakon što je stekao profit u ovom poslu ulazi i u automobilsku industriju (1960.).

Pošto je bio poznavalac mehanike, Feruccio se razočarao u vozila koja su se proizvodila u Italiji u tom trenutku, naručito u njihove motore. Feruccio je odlučio da poseti osnivača Ferrari-ja, Enca, i postavi mu par pitanja u vezi kvačila. Međutim Enco nije bio poznat kao strpljiva i diplomatski nastrojena osoba, tako da je odbio Ferucci-ja. To je razbesnelo Ferucci-ja i odlučio je da napravi sopstveni model sportskog automobila, što se i desilo 1963. osnivanjem Automobili Lamborghini SpA.

Fabrika je napravljena u Bolonji(Sant ’Agata). Zaposleni su podigli fabriku za samo 8 meseci. Među njima su bili i vrhunski inženjeri i bivši radnici Ferrari-ja. Prvi V12 Lamborghini motor je dizajniran vrlo brzo i postao je baza vrlo uspešnog niza automobila. Prvi model je nazvan 350 GTV, pokretao ga je motor od neverovatnih 350 konjskih snaga. Automobil je postao hit i ušao u masovnu proizvodnju pod nazivom GT. Usledili su modeli 450 GT i četvorosed 450 2+2.

Uspeh ova tri modela omogućio je Ferucci-ju da uloži u razvoj vozila koje će do pojave Countach-a (1973.) biti najpoznatiji Lamborghini-jev model. Novi model se zvao Miura, bio je jako egzotičan automobil. Njegova jedinstvenost se protezala od prednjeg do zadnjeg branika i od vrha preko prelepog Marcello Gandini dizajna.

Sledeći uspešan model u Lamborghini-jevoj dinastiji je bio Countach, premijerno prikazan u Ženevi 1975. godine. Njegov svemirski izgled bio je pojačan felnama u obliku telefonskog brojčanika, četvoro litarskim motorom i swing-up vratima. Ipak, imao je određene mane kao što su velika unutrašnja buka i loša preglednost zadnjeg gledišta.

Uprkos popularnosti koju je posedovao, Lamborghini je bankrotirao i bio prinuđen da 51% vlasništva preda švedskom industrijalisti - Georges-Henri Rossetti. Zbog naftne krize 70-ih koja je usledila morao je da prepusti i ostatak vlasništva švedskom biznismenu - Rene Leimer.

Ubrzo nakon promene vlasnika Lamborghini je bankrotirao. Na sreću pojavio se vlasnik trkačkog tima Walter Wolf koji je pomogao da se Countach razvije u 400S. Wolf-ovi planovi da preuzme fabriku su bili odbijeni od strane Italijanskog suda koji je dozvolio kupovinu Giorgiu Mironeu 1980. godine. Novi vlasnik je ponudio Ferucci-ju da za mali iznos preuzme fabriku, ali je on odbio.

Fabriku ponovo preuzimaju šveđani- Mimram brothers, i nastaju verzije LP500 S i QuattroValvole. Kasnije su usledili LM004 i off-road verzija 002 kao i egzotična Jalpa.

Nakon niza komplikacija, kompaniju je preuzeo Audi AG. Nemački investitor je oživeo Lamborghini i fokusirao se na proizvodnju novih modela. Dizajniran je Murcielago, koji je najavio Lamburghini-jev povratak. Usledili su modeli kao što su Gallardo i Reventon, model inspirisan jet avionom. Do sad je proizvedeno samo 20-ak primeraka ovog modela, koji su prodati za 1,300,000 po vozilu.   

 Više o automobilima...

Luxury Experience